נטפליקס ישראל מציעה מגוון תכנים של סדרות וסרטים, חלקם מתורגמים לעברית. בנוסף, תכניות מדובבות לילדים ותכני מקור ישראליים. כל המידע על נטפליקס חבילות...
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
לאחר שחוותה משבר בצורת נטישת מנויים, נטפליקס מציגה את צעד ההתאוששות הבא שלה שיושק עד סוף 2022- תחילת 2023 והוא- חבילת צפייה מוזלת שכוללת פרסומות.
עדכון מאי 2023
הגבלת שיתוף הסיסמאות של נטפליקס יוצאת לדרך גם בישראל. בהמשך לעדכון מפברואר נראה כי החברה החלה להילחם במנויים שאינם משלמים ובתופעת שיתוף הסיסמאות בישראל באופן רשמי (לאחר שעשתה זאת בעוד מדינות בעולם). חברת נטפליקס הודיעה שלא תאפשר יותר לשתף את סיסמת המנוי עם משתמשים שלא נמצאים באותו משק בית ובמידה ועדיין תרצו לעשות זאת הדבר יעלה לכם 16.9 ש"ח נוספים בחודש. לעומת זאת, כל מי שמתגורר באותו משק בית יוכל להמשיך ולהשתמש בחשבון מכל מקום שהוא נמצא בין אם בבית או בחופשה.
בעדכון שמופיע באתר החברה, מציעים לבעלי המנוי לבדוק מי מחובר להם לחשבון, לנתק מכשירים שלא אמורה להיות להם גישה ולשקול לשנות את הסיסמה כדי לאבטח את החשבון (במידה והם לא רוצים להוסיף 16.9 ש"ח בחודש על שיתוף). גם לצד השני יש פתרון ומשתמשים שהתחברו על חשבון סיסמה של מישהו אחר, יוכלו לנייד את העדפות הצפייה שלהם לחשבון אישי חדש שיפתחו בעצמם, כך שבעצם לא יתחילו מ"דף חלק".
עדיין לא ברור אם נטפליקס תנתק את המשתמשים שאינם משלמים או שכרגע רק מתריעה על הצעדים שתעשה בהמשך.
עדכון פברואר 2023
צעד נוסף שמשיקה חברת נטפליקס כדי להילחם בהאטת הצמיחה שלה, הוא הגבלת שיתוף הסיסמאות. כך שלא יתאפשר יותר לשתף אחרים בסיסמה ולתת להם להנות מספריית התוכן והסדרות בצפייה "משותפת".
מנויי נטפליקס יצטרכו לבחור מיקום מרכזי שבו הם נוהגים לצפות בתכנים ולהשתמש בשירות נטפליקס, ותתאפשר להם שליטה לגישה של אחרים לחשבון שלהם. לפי המיקום המרכזי ניתן יהיה לזהות האם הסיסמה שותפה גם מחוץ לגבולות הבית ולחסום בהתאם.
מי שמשתמש בחשבון נטפליקס ואינו משלם עליו (צפה על חשבון אחרים) יוכל להשתמש באפשרות של יצירת חשבון חדש תוך שמירה על היסטוריית הצפייה וההמלצות שהותאמו אישית. תחילה הגבלות אלה יהיו רק על ארבע מדינות: קנדה, ניו זילנד, ספרד ופורטוגל ובהמשך יתרחבו לעוד מדינות, כאשר עדיין לא ידוע מתי ישראל תיכלל במהלך. למנויי חבילת הסטנדרט או הפרמיום תהיה אפשרות לשלם על פרופיל אישי של עד שני משתמשים נוספים שלא מתגוררים איתם, מה שיעלה בכל מדינה (קנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד) בתעריף משתנה, ואם נתרגם זאת לשקלים- בין 15 ש"ח ל- 23 ש"ח לכל משתמש שכזה (זול יותר ממנוי חדש).
בחברת נטפליקס מודעים כי מהלך זה עלול להביא אתו תגובות שליליות, אך בטוחים שההגבלה על שיתוף הסיסמאות והמנוי המוזל שכולל פרסומות ימשכו קהל חדש של מצטרפים. בנוסף, בחברה מרגיעים ואומרים שבמהלך חופשה לא יוגבל השימוש בנטפליקס דרך המנוי הקיים (בנסיעה, במטוס, במלון או בבית שכור- מקום שהוא לא המיקום המרכזי שהוגדר מראש).
עדכון אוקטובר 2022
נטפליקס הודיעה כי החל מה- 3 בנובמבר יתאפשר ללקוחות החברה שבמדינות: ארה"ב, מקסיקו, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, ברזיל, גרמניה, צרפת, דרום קוריאה, יפן, ספרד ואיטליה להצטרף למנוי "Basic with ads" שיעלה 6.99 דולר ויכלול ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה. מסלול זה לא יכלול את האפשרות להוריד למכשירים סרטים או סדרות ובנוסף, בשל הגבלות רישוי ייתכן ולא כל התוכן יהיה זמין לצפייה (למרות שנטפליקס פועלים כדי לתקן זאת).
מבחינת הפרסומות, הן יופיעו במקטעים של 30-15 שניות לפני או תוך כדי הצפייה בתוכן. המפרסמים יוכלו לשלוט על גבי איזה תוכן יפרסמו ולהיעזר בחברה חיצונית למדידת רייטינג שתסייע להם להבין ולהימנע מלשדר את הפרסומות שלהם בתכנים לא מתאימים ובזמן לא נכון.
השירות עדיין לא יהיה זמין בישראל.
יולי 2022
אי שם בשנת 2016 נכנסה ענקית הסטרימינג, נטפליקס, לשוק בישראל עם חבילות זולות ללא התחייבות, אפשרות צפייה מכל מסך וספריית תוכן שרק גדלה, השתבחה עם השנים והותאמה אישית לכל צופה. מאז השתנתה כל ההסתכלות שלנו על תוכן, צפייה בתוכן (מושג הבינג', מוכר לכם?) ועל מחירים. אבל לא רק, מאז הצטרפו לצד נטפליקס עוד חברות המציעות סטרימינג במחיר מוזל, ומבחינת נטפליקס יש לכך השלכות.
את המחיר הכבד שנטפליקס ספגה בעקבות ההצטרפות של שלל חברות כמו הולו, HBO, דיסני ועוד לשירותי הסטרימינג והגדלת התחרות, פרסמה החברה בדו"חות הרבעוניים שלה בתחילת שנת 2022 שהצביעו על איבוד השליטה שלה בשוק הסטרימינג ועל ירידה במינויים. 200,000 מינויים שנטשו את ענקית הסטרימינג והמספר רק עלה ממדינה למדינה, שלמעט באזור אסיה, נראה כי בכל מקום מאות אלפי אנשים בחרו לבטל את המנוי שלהם לנטפליקס. הירידה בכמות המנויים הובילה לירידה במכירות ולירידה בשווי המניה של נטפליקס.
בצמרת החברה לא אהבו את הנתונים ואת הבריחה של הקהל ובחודש אפריל 2022 הודיע אחד המנכ"לים של נטפליקס, טד סרנדוס, שהוא ושותפו ריד הסטינגס, יחד עם שינויים נוספים בפלטפורמה, רוצים להוסיף פרסומות לחוויית הסטרימינג. זאת על אף ששנים רבות התנגדו לקשר בין פרסומות לבין נטפליקס. לפי סרנדוס, קיים פלח שוק שעד עכשיו לא זכה להתייחסות של חברת נטפליקס ועכשיו הוא יקבל מענה, פלח השוק הזה לא מוכן ולא יכול לשלם עבור החבילות השונות של נטפליקס כי הן יקרות לו ולא אכפת לו לצפות בפרסומות תוך כדי.
אז מה זה אומר בפועל? האם תיהרס לנו חווית הצפייה? כלל לא, סרנדוס הסביר שאף אחד מהמנויים הנוכחים לא יחווה את השינוי הזה. תוקם חבילה חדשה ומוזלת שכוללת את התוכן של נטפליקס בתוספת פרסומות. כמובן, שמי מהמנויים שירצו לעבור לחבילה הזולה יותר שכוללת פרסומות, מוזמנים, אך, נטפליקס מקווה לצבור מהמהלך הזה מנויים חדשים כדי שכל התכנון ישתלם לה.
הפרסומות אמורות להיות מותאמות אישית ויחד עם זאת, ללא פגיעה בפרטיות המשתמשים, הרי לא סתם הם צירפו חברה גדולה כמו חברת מיקרוסופט לעסקה, שתהיה להם שותפה טכנולוגית ואחראית על מערך הפרסום העתידי. יחד יוכלו להשתמש במאגר הדאטה שכבר קיים אצל נטפליקס ולזקק את המהלך.
עדיין לא ברור איך וכיצד חברת הסטרימינג תשלב את הפרסומות בתוכן הקיים, אך ייתכן כי לא כל התוכן שיש עכשיו לשאר המנויים יהיה כלול גם בחבילה החדשה. זאת בגלל שעל חלק מהתוכן שלה (לא תוכן מקורי) מקבלת נטפליקס רישיון שידור מצד שלישי, הדבר אומר שלפני שהפרסומות יוצגו לצד או תוך כדי התוכן, יצטרכו הצדדים לשבת בשולחן המשא ומתן כדי שנטפליקס יקבלו רישיון והתר שידור גם על זה.
כיום נטפליקס מציעה ללקוחותיה שלוש חבילות: בסיסית, סטנדרטית ופרמיום שמחיריה 32.90 ₪, 54.90 ₪ ו69.90 ₪ בהתאמה. עדיין לא ידוע הרבה לגבי החבילה החדשה שמתוכננת לצאת לפועל בסוף 2022- תחילת 2023 ובהסתכלות על חברות מתחרות של נטפליקס שכבר מציעות חבילה מוזלת שכוללת פרסומות, HBO גובה מהלקוחות שלה 10 דולר עבור המנוי המוזל ולעומתה, HULU גובה 6 דולר. אז ניתן להעריך כרגע שהמנוי החדש של נטפליקס יעלה עד 10 דולר.
נטפליקס מאמינים שבסופו של דבר, בטווח הארוך, ההשקעה תשתלם להם, יותר אנשים ירצו להיות מנויים בגלל המחירים הנמוכים של החבילה וההכנסות לחברה והרווחים יגדלו בזכות אפשרות שטח הפרסום שנטפליקס תעניק למפרסמים.
חשוב לציין שכרגע בחברת נטפליקס מתכוונים להשיק את החבילה רק במדינות מסוימות ב"קומץ שווקים" בגלל שהם רוצים ללמוד תוך כדי פעילות ולשפר במהירות את מה שימצאו לנכון. משמע, שהסבירות להופעת המינוי המוזל בישראל בתחילת 2023, היא נמוכה. אז אל תכינו את פרטי כרטיס האשראי עדיין, הפעם לא ניתן לדלג על הקדימון.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]