דלג לתוכן

נטפליקס תשיק מנוי מוזל, הקאץ': פרסומות

לאחר שחוותה משבר בצורת נטישת מנויים, נטפליקס מציגה את צעד ההתאוששות הבא שלה שיושק עד סוף 2022- תחילת 2023 והוא- חבילת צפייה מוזלת שכוללת פרסומות.

3 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

עדכון מאי 2023 

הגבלת שיתוף הסיסמאות של נטפליקס יוצאת לדרך גם בישראל. בהמשך לעדכון מפברואר נראה כי החברה החלה להילחם במנויים שאינם משלמים ובתופעת שיתוף הסיסמאות בישראל באופן רשמי (לאחר שעשתה זאת בעוד מדינות בעולם). חברת נטפליקס הודיעה שלא תאפשר יותר לשתף את סיסמת המנוי עם משתמשים שלא נמצאים באותו משק בית ובמידה ועדיין תרצו לעשות זאת הדבר יעלה לכם 16.9 ש"ח נוספים בחודש. לעומת זאת, כל מי שמתגורר באותו משק בית יוכל להמשיך ולהשתמש בחשבון מכל מקום שהוא נמצא בין אם בבית או בחופשה. 

בעדכון שמופיע באתר החברה, מציעים לבעלי המנוי לבדוק מי מחובר להם לחשבון, לנתק מכשירים שלא אמורה להיות להם גישה ולשקול לשנות את הסיסמה כדי לאבטח את החשבון (במידה והם לא רוצים להוסיף 16.9 ש"ח בחודש על שיתוף). גם לצד השני יש פתרון ומשתמשים שהתחברו על חשבון סיסמה של מישהו אחר, יוכלו לנייד את העדפות הצפייה שלהם לחשבון אישי חדש שיפתחו בעצמם, כך שבעצם לא יתחילו מ"דף חלק".

עדיין לא ברור אם נטפליקס תנתק את המשתמשים שאינם משלמים או שכרגע רק מתריעה על הצעדים שתעשה בהמשך. 

עדכון פברואר 2023

צעד נוסף שמשיקה חברת נטפליקס כדי להילחם בהאטת הצמיחה שלה, הוא הגבלת שיתוף הסיסמאות. כך שלא יתאפשר יותר לשתף אחרים בסיסמה ולתת להם להנות מספריית התוכן והסדרות בצפייה "משותפת". 
מנויי נטפליקס יצטרכו לבחור מיקום מרכזי שבו הם נוהגים לצפות בתכנים ולהשתמש בשירות נטפליקס, ותתאפשר להם שליטה לגישה של אחרים לחשבון שלהם. לפי המיקום המרכזי ניתן יהיה לזהות האם הסיסמה שותפה גם מחוץ לגבולות הבית ולחסום בהתאם.

מי שמשתמש בחשבון נטפליקס ואינו משלם עליו (צפה על חשבון אחרים) יוכל להשתמש באפשרות של יצירת חשבון חדש תוך שמירה על היסטוריית הצפייה וההמלצות שהותאמו אישית. תחילה הגבלות אלה יהיו רק על ארבע מדינות: קנדה, ניו זילנד, ספרד ופורטוגל ובהמשך יתרחבו לעוד מדינות, כאשר עדיין לא ידוע מתי ישראל תיכלל במהלך. למנויי חבילת הסטנדרט או הפרמיום תהיה אפשרות לשלם על פרופיל אישי של עד שני משתמשים נוספים שלא מתגוררים איתם, מה שיעלה בכל מדינה (קנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד) בתעריף משתנה, ואם נתרגם זאת לשקלים- בין 15 ש"ח ל- 23 ש"ח לכל משתמש שכזה (זול יותר ממנוי חדש). 

בחברת נטפליקס מודעים כי מהלך זה עלול להביא אתו תגובות שליליות, אך בטוחים שההגבלה על שיתוף הסיסמאות והמנוי המוזל שכולל פרסומות ימשכו קהל חדש של מצטרפים. בנוסף, בחברה מרגיעים ואומרים שבמהלך חופשה לא יוגבל השימוש בנטפליקס דרך המנוי הקיים (בנסיעה, במטוס, במלון או בבית שכור- מקום שהוא לא המיקום המרכזי שהוגדר מראש).

עדכון אוקטובר 2022

נטפליקס הודיעה כי החל מה- 3 בנובמבר יתאפשר ללקוחות החברה שבמדינות: ארה"ב, מקסיקו, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, ברזיל, גרמניה, צרפת, דרום קוריאה, יפן, ספרד ואיטליה להצטרף למנוי "Basic with ads" שיעלה 6.99 דולר ויכלול ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה. מסלול זה לא יכלול את האפשרות להוריד למכשירים סרטים או סדרות ובנוסף, בשל הגבלות רישוי ייתכן ולא כל התוכן יהיה זמין לצפייה (למרות שנטפליקס פועלים כדי לתקן זאת). 

מבחינת הפרסומות, הן יופיעו במקטעים של 30-15 שניות לפני או תוך כדי הצפייה בתוכן. המפרסמים יוכלו לשלוט על גבי איזה תוכן יפרסמו ולהיעזר בחברה חיצונית למדידת רייטינג שתסייע להם להבין ולהימנע מלשדר את הפרסומות שלהם בתכנים לא מתאימים ובזמן לא נכון.

השירות עדיין לא יהיה זמין בישראל. 

יולי 2022

אי שם בשנת 2016 נכנסה ענקית הסטרימינג, נטפליקס, לשוק בישראל עם חבילות זולות ללא התחייבות, אפשרות צפייה מכל מסך וספריית תוכן שרק גדלה, השתבחה עם השנים והותאמה אישית לכל צופה. מאז השתנתה כל ההסתכלות שלנו על תוכן, צפייה בתוכן (מושג הבינג', מוכר לכם?) ועל מחירים. אבל לא רק, מאז הצטרפו לצד נטפליקס עוד חברות המציעות סטרימינג במחיר מוזל, ומבחינת נטפליקס יש לכך השלכות.
את המחיר הכבד שנטפליקס ספגה בעקבות ההצטרפות של שלל חברות כמו הולו, HBO, דיסני ועוד לשירותי הסטרימינג והגדלת התחרות, פרסמה החברה בדו"חות הרבעוניים שלה בתחילת שנת 2022 שהצביעו על איבוד השליטה שלה בשוק הסטרימינג ועל ירידה במינויים. 200,000 מינויים שנטשו את ענקית הסטרימינג והמספר רק עלה ממדינה למדינה, שלמעט באזור אסיה, נראה כי בכל מקום מאות אלפי אנשים בחרו לבטל את המנוי שלהם לנטפליקס. הירידה בכמות המנויים הובילה לירידה במכירות ולירידה בשווי המניה של נטפליקס.

ומה עשו הבעלים של נטפליקס? 

בצמרת החברה לא אהבו את הנתונים ואת הבריחה של הקהל ובחודש אפריל 2022 הודיע אחד המנכ"לים של נטפליקס, טד סרנדוס, שהוא ושותפו ריד הסטינגס, יחד עם שינויים נוספים בפלטפורמה, רוצים להוסיף פרסומות לחוויית הסטרימינג. זאת על אף ששנים רבות התנגדו לקשר בין פרסומות לבין נטפליקס. לפי סרנדוס, קיים פלח שוק שעד עכשיו לא זכה  להתייחסות של חברת נטפליקס ועכשיו הוא יקבל מענה, פלח השוק הזה לא מוכן ולא יכול לשלם עבור החבילות השונות של נטפליקס כי הן יקרות לו ולא אכפת לו לצפות בפרסומות תוך כדי. 

נטפליקס

אחד ועוד אחד שווה מנוי חדש 

אז מה זה אומר בפועל? האם תיהרס לנו חווית הצפייה? כלל לא, סרנדוס הסביר שאף אחד מהמנויים הנוכחים לא יחווה את השינוי הזה. תוקם חבילה חדשה ומוזלת שכוללת את התוכן של נטפליקס בתוספת פרסומות. כמובן, שמי מהמנויים שירצו לעבור לחבילה הזולה יותר שכוללת פרסומות, מוזמנים, אך, נטפליקס מקווה לצבור מהמהלך הזה מנויים חדשים כדי שכל התכנון ישתלם לה. 
הפרסומות אמורות להיות מותאמות אישית ויחד עם זאת, ללא פגיעה בפרטיות המשתמשים, הרי לא סתם הם צירפו חברה גדולה כמו חברת מיקרוסופט לעסקה, שתהיה להם שותפה טכנולוגית ואחראית על מערך הפרסום העתידי. יחד יוכלו להשתמש במאגר הדאטה שכבר קיים אצל נטפליקס ולזקק את המהלך. 

עדיין לא ברור איך וכיצד חברת הסטרימינג תשלב את הפרסומות בתוכן הקיים, אך ייתכן כי לא כל התוכן שיש עכשיו לשאר המנויים יהיה כלול גם בחבילה החדשה. זאת בגלל שעל חלק מהתוכן שלה (לא תוכן מקורי) מקבלת נטפליקס רישיון שידור מצד שלישי, הדבר אומר שלפני שהפרסומות יוצגו לצד או תוך כדי התוכן, יצטרכו הצדדים לשבת בשולחן המשא ומתן כדי שנטפליקס יקבלו רישיון והתר שידור גם על זה. 

בואו נדבר על מספרים: מחיר מנוי נטפליקס 

כיום נטפליקס מציעה ללקוחותיה שלוש חבילות: בסיסית, סטנדרטית ופרמיום שמחיריה 32.90 ₪, 54.90 ₪ ו69.90 ₪ בהתאמה. עדיין לא ידוע הרבה לגבי החבילה החדשה שמתוכננת לצאת לפועל בסוף 2022- תחילת 2023 ובהסתכלות על חברות מתחרות של נטפליקס שכבר מציעות חבילה מוזלת שכוללת פרסומות, HBO גובה מהלקוחות שלה 10 דולר עבור המנוי המוזל ולעומתה, HULU גובה 6 דולר. אז ניתן להעריך כרגע שהמנוי החדש של נטפליקס יעלה עד 10 דולר. 

נטפליקס מאמינים שבסופו של דבר, בטווח הארוך, ההשקעה תשתלם להם, יותר אנשים ירצו להיות מנויים בגלל המחירים הנמוכים של החבילה וההכנסות לחברה והרווחים יגדלו בזכות אפשרות שטח הפרסום שנטפליקס תעניק למפרסמים. 

חשוב לציין שכרגע בחברת נטפליקס מתכוונים להשיק את החבילה רק במדינות מסוימות ב"קומץ שווקים" בגלל שהם רוצים ללמוד תוך כדי פעילות ולשפר במהירות את מה שימצאו לנכון. משמע, שהסבירות להופעת המינוי המוזל בישראל בתחילת 2023, היא נמוכה. אז אל תכינו את פרטי כרטיס האשראי עדיין, הפעם לא ניתן לדלג על הקדימון. 

חבילות נטפליקס

סקירות נוספות על נטפליקס

הרשמה לנטפליקס - המדריך להתחברות בקלות

כל מה שצריך לדעת לפני התחברות לנטפליקס. מהו השירות? איך מתחברים לנטפליקס? כמה זה עולה? מה אפשר לראות? האם צריך ממיר נטפליקס ועוד

נטפליקס לא לבד: שירותי צפייה בינלאומיים בישראל

טלוויזיה בצפייה ישירה ולפי דרישה- כל מה שרציתם לדעת על שירותי הסטרימינג הבינלאומיים שקיימים בישראל או שיושקו כאן בקרוב: נטפליקס, אפל טיוי פלוס, דיסני...

נטפליקס בסלקום TV

חדש - סלקום TV חתמה על הסכם עם נטפליקס וגם משיקה ממיר חדש עם גישה מהירה לאפליקציה באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי בשלט.

yes plus | יס פלוס

yes עוברת בהדרגה לשידורים על גבי האינטרנט. לחברה שיתוף פעולה עם ממיר אפל TV ובנוסף השיקה ממיר אנדרואיד שפותח בשיתוף עם גוגל וכולל פיצ'רים מתקדמים.

שיתוף פעולה חדש בין פרטנר TV לבין Netflix

פרטנר טיוי משיקה חבילות הכוללות את נטפליקס. שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר למצטרפים לפרטנר TV צפייה בנטפליקס במחיר מוזל וקבוע.

נטפליקס הוט: איך מתחברים לנטפליקס בהוט

חבילות נטפליקס בהוט. לקוחות HOT יכולים לצפות בקלות בכל הסרטים והסדרות של נטפליקס ישירות מהממירים של הוט ולקבל חשבונית אחת מאוחדת לשני השירותים.

נטפליקס בישראל

נטפליקס ישראל: מציעה צפייה במגוון רחב של תכני טלוויזיה, סדרות וסרטים. חלק מהתכנים מתורגמים לעברית או מדובבים לילדים, ניתן להנות גם מסדרות מקור...

אפליקציות תוכן נוספות

טלוויזיה זולה יותר FREETV: המיזם של קשת ו-RGE

שוק הטלוויזיה בישראל בדרך לעוד מהפך עם מתחרה חדשה. קשת רכשה רבע ממניות RGE ושתיהן מתכוונות להקים פלטפורמת שידורים רב-ערוצית שתתחרה חזק על המחיר. מה...

אפל טיוי | Apple TV פלוס | הטלוויזיה של אפל

אפל טיוי פלוס: חברת אפל השיקה בישראל את שירות Apple TV Plus הכולל הפקות מקור חדשות ומושקעות. שירות אפל TV זמין לצפייה בכל סוגי המכשירים

דיסני פלוס מחיר | Disney Plus | +Disney

Disney Plus: מחיר מוזל לנרשמים בהרשמה המוקדמת, שירות הטלוויזיה של דיסני יושק בישראל ב-16.6.22 ויביא איתו את התכנים של מיקי מאוס, הגיבורים של מארוול,...

אמזון פריים וידאו

אמזון פריים וידאו - שירות הסטרימינג של אמזון המאפשר צפייה ישירה זמין גם בישראל, בשיתוף פעולה עם פרטנר TV ובנוסף, אפשרות לגישה ישירה לשירות Amazon...

HBO MAX

שירות הסטרימינג החדש HBO MAX של ענקית הבידור וורנר יכלול תכנים בלעדיים מספריית התוכן של וורנר לצד תכנים קלאסיים של HBO. השירות הושק באביב 2020...