טלוויזיה זולה יותר: המיזם החדש של קשת ו-RGE

שוק הטלוויזיה בישראל בדרך לעוד מהפך עם מתחרה חדשה. קשת רכשה רבע ממניות RGE ושתיהן מתכוונות להקים פלטפורמת שידורים רב-ערוצית שתתחרה חזק על המחיר. מה השירות צפוי להציע, מה היתרונות עבורכם, כמה השירות יעלה, ומתי הוא יושק?

ספטמבר 21

נראה שכבר אף אחד לא זוכר את הימים שהיינו משלמים מאות רבות של שקלים עבור טלוויזיה רב-ערוצית. עברנו כברת דרך ארוכה מאז ימי המונופול של חברות הכבלים שהתאחדו ל-HOT, ולאחר מכן yes שהצטרפה לדואופול. סלקום ופרטנר היו הראשונות ששברו את המחירים ואחר כך הצטרפו ענקיות סטרימינג כמו נטפליקס שאילצו את החברות הוותיקות ליצור חבילות שירותים רזות במחיר נמוך. עכשיו נכנסת ענקית הטלוויזיה קשת שחוברת ל-RGE, וביחד הן צפויות לשנות את פני הטלוויזיה.

מהו המיזם החדש של קשת ו-RGE

את קשת כולם מכירים מערוץ קשת 12, אתר מאקו, ויישומון N12 של חברת החדשות. קשת 12 הוא הערוץ הנצפה ביותר בישראל עם תכנים שוברי רייטינג, כמו חתונה ממבט ראשון, הכוכב הבא, נינג׳ה ישראל, עובדה, וכמובן תכני חברת החדשות בהובלת יונית לוי ודני קושמרו. 

את RGE אולי לא כולם מכירים בשם, אבל החברה מפיקה ומפיצה את כל ערוצי ספורט 5, אתר ספורט 5, ותכני ילדים שכוללים את ערוץ הילדים, לוגי, וביגי. בנוסף מפיקה החברה את ערוץ הכנסת. שיתוף הפעולה בין הצדדים נועד להקים פלטפורמת שידור רב-ערוצית חדשה שתתחרה בחברות הוותיקות הוט ו-yes ובחברות החדשות יותר סלקום ופרטנר. השירות החדש ישדר על גבי האינטרנט - OTT, כמו סלקום ופרטנר ואפילו יס שכבר התחילה להעביר לקוחות מהלוויין לאינטרנט. 

הפלטפורמה החדשה תהיה נפרדת ובתשלום נמוך והיא לא צפויה לפגוע באספקת התכנים של קשת ו-RGE לחברות האחרות. כדי להצטרף לשירות החדש יש צורך בחיבור לאינטרנט. 

מה השירות צפוי להציע

עדיין לא ברור לחלוטין מה השירות יכלול, אילו תכנים מקומיים יופיעו בו ומה היקף התוכן הזר שיוצע לקהל. גם לא ברור כמה ערוצי תוכן לינאריים יכללו בחבילות לעומת חבילות VOD, ואילו חבילות יוצעו. לפי ההערכות, קשת ו-RGE מתכוונות להציע את כל תכני הערוצים שזמינים בשירות עידן פלוס, שלצד קשת 12 כוללים גם את כאן 11, רשת 13, החינוכית, וערוץ 20. בנוסף יוצעו תכנים לילדים בחלוקה לפי גיל, תכני VOD מקומיים שכל אחת מהחברות מפיקה, וגם סדרות וסרטים זרים שיירכשו לשירות ה-VOD. 

כמה צפוי לעלות השירות החדש

מחירים רשמיים עדיין לא פורסמו והשירות עדיין לא הושק, אבל בתקשורת פורסמו הערכות ומדובר במספרים שעדיין לא הכרנו כאן. החבילה הבסיסית שלא צפויה ליפול בהיקפה מחבילות בסיסיות של חברות מתחרות, תעלה בין 39.90 שקלים לצפייה בשני מסכים במקביל ל-49.90 לצפייה בארבעה מסכים. חבילה שתכלול את נטפליקס תעלה בין 79.90 לצפייה בשני מסכים עד 93.90 לצפייה בארבעה מסכים. בהמשך ייתכן שקשת ו-RGE ייצרו חבילות שמאפשרות הצטרפות לשירותים חדשים שיושקו בישראל, כמו דיסני פלוס. 

מהם היתרונות לעומת שירותי הטלוויזיה הקיימים

קודם כל המחיר: היום קשה מאוד למצוא חבילה בישראל שמתחילה ב-40 שקלים לחודש. רוב הציבור עדיין מחובר לחבילות בעלות של 99 עד 200 שקלים ומדובר כאן באפשרות להוזלה משמעותית. 

כמות המסכים לצפייה: המחיר לא זול רק בהתחשב בכמות התכנים שצפויה בשירות החדש, אלא גם במספר המסכים שהחבילה כוללת. כאן בכ-40 שקלים לחודש ניתן לצפות בשני מסכים במקביל. 

כמות התכנים: קשת ו-RGE מפיקות תכנים בעצמן. התכנים שהן מייצרות שוברים שיאי רייטינג ומעצבות דעת קהל. כניסת קשת ל-RGE עשויה לשפר גם את איכות התכנים שלהם ולארוז את הכול בחבילה נוצצת כמו שרק קשת יודעת. אמנם גם הוט ו-yes מפיקות תכנים, אך פרטנר וסלקום שנחשבות לספקיות טלוויזיה זולות אינן מחויבות להפיק תכנים ישראלים מקוריים. 

חגיגה לחובבי ספורט: הפלטפורמה תמשוך חובבי ספורט שייהנו ממשחקים בליגת העל, משחקי NBA, ליגת האלופות, מכבי תל אביב ביורוליג, וכל התכנים של ספורט 5, וערוצי הפרמיום כולל 5 לייב HD ו-4K. המחיר זול משמעותית מהוספת חבילת ספורט דומה בחברות המתחרות. 

חבילה מודולרית: בהמשך, עם הצטרפות שירותי סטרימינג נוספים לישראל, קשת ו-RGE יוכלו להציע אותם על גבי הפלטפורמה שלהם וכל צופה יוכל להחליט אם הוא מעוניין להצטרף ולכמה שירותים. 

האם יש גם חסרונות לשירות החדש?

קשה לדבר על חסרונות של שירות שעדיין לא עלה לאוויר, אבל מי שאוהב לזפזפ בין עשרות אם לא מאות ערוצים, עדיין יעדיף את השירותים הוותיקים של הוט ו-yes. החבילות המסורתיות שכוללות עשרות ערוצים בכל הנושאים עדיין מובילות על כל השירותים האחרים, אבל הן לא מתאימות לכל כיס. 

למי השירות החדש מיועד?

כיום כ-400 אלף משקי בית לא מחוברים לאף שירותי טלוויזיה בגלל המחיר. השירות פונה אליהם ויכול להרחיב את מספר הבתים שמחוברים לכלל שירותי הטלוויזיה. בנוסף השירות יכול להעביר אליו אלפי חובבי ספורט שיגלו כי הם מקבלים יותר תכנים בפחות כסף לעומת המתחרות. מעבר לזה, קהל היעד של השירות הוא כל מי שמעוניין לצרוך שירותי טלוויזיה רב-ערוצית במחירים זולים משמעותית ממה שהיכרנו עד כה. 

מתי הפלטפורמה החדשה של קשת ו-RGE תהיה זמינה לצופים

אין על כך תשובה מדויקת אבל זה צריך להיות בקרוב מאוד. קשת ו-RGE הגישו בקשה לעסקת מיזוג בין החברות כבר לפני חמישה חודשים, אך אישור העסקה עוכב מחשש לריכוז כוח שוק גדול מדי בידיים של קשת. קשת מחזיקה בכ-60% מנתח הצפייה בטלוויזיה, מהדורת החדשות שלה היא מדורת השבט, ומאקו בין שלושת האתרים הגדולים בישראל. שתי החברות כבר היו מוכנות לעלייה עם המיזם והוא התעכב עד שהן עשו שינוי בתוכניות ובהרכב רכישת המניות. עכשיו, כשהעסקה אושרה, הוסרו המכשולים והמיזם יכול לצאת לדרך. 


חברות טלוויזיה נוספות:

סלקום TV - חבילות, מחירים, הטבות ומבצעי הצטרפות

נטפליקס ישראל - הצטרפות, חבילות, מחירים והטבות

STING TV | סטינג טיוי חבילות טלוויזיה מבית Yes

מבצעי הצטרפות ל-yes: כל המחירים, החבילות וההטבות

פרטנר TV | פרטנר טיוי - הצטרפות, חבילות ומבצעים

HOT | הוט הצטרפות לחבילות ומבצעי טלוויזיה

NEXT TV - חבילות טלוויזיה, הטבות ומבצעים

תגובות