
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
פרטנר מצטרפת לתחום אספקת החשמל ותציע ללקוחותיה חיבור לרשת החשמל בנוסף לשירותי התקשורת.
חברת פרטנר קיבלה רישיון לאספקת חשמל ממשרד האנרגיה ותתחיל לשווק חשמל. מתי גם אתם תוכלו להצטרף למהפכה, איך זה יעבוד, האם צפויה הוזלה בחשבון ועוד פרטים שחשוב לדעת על רפורמת החשמל שכבר יצאה לדרך
מדי כמה ימים אנחנו שומעים על חברה חדשה שמצטרפת לרפורמת החשמל ועומדת לצאת בתוכניות וחבילות ללקוחות חדשים. הכל התחיל עם רפורמת החשמל שיצאה לדרך אי שם בקיץ 2018, ובשבועות האחרונים היא מתחילה להיות סוף סוף רלוונטית גם עבורנו, הצרכנים. במסגרת הרפורמה חברת החשמל הולכת ומאבדת את המונופול שיש לה בתחום אספקת החשמל, ששיווקו עובר לחברות אחרות שיתחרו ביניהן. לא עוד חשבון אחיד וזהה לכלל הלקוחות, אלא תחרות אמיתית על הכיס שלנו וניסיונות לפתות אותנו באמצעות מבצעים משתלמים וחווית שירות שונה ממה שהיכרנו. בזק, הוט, סלקום, פזגז, סונול וחברות נוספות כבר שם, וכעת הגיע תורה של פרטנר להתחרות עלינו גם בתחום החשמל.
עד לפני ממש זמן לא רב, חברת החשמל הישראלית ייצרה 100% מהחשמל שנצרך במשקי הבית במדינה. זאת, בניגוד למגמה העולמית של הפרטת שוק החשמל והכנסת חברות שיתחרו על ליבם ועל כיסם של הצרכנים. בשנים האחרונות הוקמו יצרניות חשמל פרטיות וכחלק מהרפורמה חמש תחנות כוח הופרטו או נמצאות בתהליך הפרטה. באופן הזה חלקה של חברת החשמל במקטע ייצור החשמל הלך ופחת עד לכ-60%, ובמסגרת הרפורמה הנתון הזה אמור להתכווץ עוד יותר בהדרגה, כשהיעד ל-2026 הוא שחלקה של חברת החשמל בייצור יהיה עד 35%.
הייצור הוא המקטע הראשון של שרשרת החשמל, והחלק האחרון הוא אספקת החשמל ללקוחות. גם החלק הזה נפתח לתחרות וחברות שמעוניינות בכך ועומדות בתנאים שהציבה רשות החשמל יקבלו רישיון לאספקת חשמל, חלק כבר קיבלו, כאמור - פרטנר היא אחת החברות הללו. המשמעות של החלק הזה ברפורמה היא תעריפים משתנים, חבילות צריכה, ואפילו חבילות טריפל כפי שנהוג בשוק התקשורת, ובמילה אחת - חיסכון.
כדי להצטרף לשירות החשמל של פרטנר אתם צריכים שבביתכם יותקן מונה חכם. לא מדובר במונה הדיגיטלי שנחשב ״טיפש״, אלא במונה מתקדם שמיד נפרט עליו. מתחילת ההתקדמות לעבר יישום הרפורמה, חברת החשמל יצאה במבצע להחלפת המונים הביתיים הישנים במונים החכמים. מונה חכם משדר מדי רבע שעה נתונים מדויקים על צריכת החשמל, אל תוציאו מחשבונים, מדובר בכ-35 אלף העברות מידע בשנה. רק תחשבו על המונים הישנים שהצריכו הגעת מודדים של חברת החשמל אחת לחודשיים, שש פעמים בלבד בשנה.
טווח הנתונים האדיר הזה באופן רציף מאפשר לפרטנר לנתח את דפוסי השימוש של הלקוחות לפי שעות. באופן הזה תוכל החברה להציע חבילות מותאמות אישית על פי זמן השימוש שלכם, ובכך לווסת את שימוש משעות העומס לשעות המתות. לדוגמה, ניתן להציע הנחה על שימוש בחשמל בשעות הערב, וכך תוכלו להחליט מתי להפעיל מכונת כביסה באופן שיחסוך לכם כסף. אם יש לכם אופניים חשמליים אתם בוודאי יודעים שהטענת הסוללה כרוכה בעלויות, גם את זה תוכלו לווסת בהתאם לחבילת השירות שתבחרו.
שני דברים חשובים לנו הצרכנים: מחיר ושירות. הרפורמה נועדה לעזור בשני התחומים הללו. כיוון שכעת יפעלו בתחום מספר חברות, חלקן כבר פועלות, בפעם הראשונה בישראל תהיה תחרות על מחיר החשמל. החברות החדשות ירצו להראות שיש להן הרבה לקוחות ולכן הן יציעו לנו הנחות והטבות. לפי ההערכות ועל פי חבילות שכבר החלו לשווק בחברות המתחרות לפרטנר, ההוזלה החודשית הממוצעת צפויה לעמוד על כ-8% לעומת החשבונות שאנחנו משלמים לחברת החשמל.
וכך זה נראה במספרים: אם חשבון החשמל השנתי שלכם עומד על כ-6,000 שקלים בשנה, במסגרת הרפורמה יתפנו לכם כ-500 שקלים בשנה. עבור לקוחות עסקיים שחשבונותיהם גבוהים הרבה יותר, החיסכון במסגרת הרפורמה יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים בשנה, בהתאם לגודל העסק ולגובה החשבון השנתי.
רגע לפני שאתם מתקשרים לשירות הלקוחות של פרטנר ומבקשים להצטרף, חכו רגע. הזכרנו את המונים החכמים, אז קודם כל נדגיש שוב שבלי המונים החכמים לא ניתן להצטרף לפרטנר או לכל חברת חשמל אחרת. לפי ההערכות בשלוש השנים הקרובות יוחלפו בין 450 אלף ל-600 אלף מונים, כך שייקח זמן מה עד שהשירות יהיה זמין לכולנו. הקדימות ניתנת לבנייה חדשה שבה כבר יותקנו מונים כאלה, ובהמשך התוכנית תתרחב לבניינים ישנים יותר, אם כי ניתן להתקשר לחברת חשמל ולהתקין מונה חכם תמורת תשלום.
בשלב הזה לא ידוע אילו חבילות פרטנר תציע, משום שהחברה עדיין לא חשפה את תוכניותיה. אפשר רק לנחש מה יהיו יכולות החברה שמחזיקה בבסיס של שלושה מיליון לקוחות עם יכולות גבייה ושיווק כמו שלה. כשהחברה שהייתה חברת סלולר בלבד נכנסה גם לשוק הטלוויזיה והאינטרנט, היא החלה להציע מבצעי אינטרנט, חבילות פרטנר TV משתלמות וטריפלים תחרותיים. בהתבסס על זה, אפשר לשער שגם הכניסה לשוק אספקת החשמל תתרום לתחרות ולהורדת המחירים כפי שנעשה בטלוויזיה.
הזכרנו קודם את המקטע הראשון והמקטע האחרון בשרשרת אספקת החשמל, אך לא אמרנו כלום על המקטע האמצעי - הולכת החשמל, וזה הזמן להתעכב קצת על הנושא. אם הסברנו איך חברת החשמל מאבדת את המונופול על הייצור ועל המכירה, המונופול על הולכת החשמל ותחזוקת הרשת נשאר בידיה, והמקטע הזה יהיה 100% באחריותה. המשמעות היא שחברת החשמל היא זו שמוליכה את החשמל שהיא מייצרת או מקבלת מיצרנים פרטיים, אך החיוב נעשה בהתאם לתוכניות של החברה שממנה קניתם את השירות. זה גם אומר שאם אתם עם פרטנר והשכנה מלמעלה עם סלקום והשכן ליד מקבל חשמל מסונול ויש הפסקת חשמל - כולכם תשבו בחושך. זה גם אומר שחברת החשמל היא זו שתתקן תקלות, כך שהחברות החדשות לא צריכות להכשיר טכנאים, רק למכור לנו חבילות במחיר משתלם.
קבוצת פרטנר ורפק אנרגיה הודיעו על מיזם משותף של אספקת חשמל. המיזם החדש הנקרא "Power" יציע חבילות משולבות של תקשורת וחשמל ללקוחות עסקיים ברחבי הארץ...
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]