ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
אם תעברו לאחת מחברות החשמל החדשות, תוכלו להוזיל את חשבון החשמל שלכם ולהמתיק במעט את הגלולה המרה של עליות המחירים. חברות החשמל החדשות יכולות לספק תובנות על איך לחסוך בחשמל, ולתת לכם הנחות לפי שעות שונות ביממה והכל בעזרת מונה חכם
עדכון אחרון דצמבר 2022
בתקופה האחרונה התבשרנו על עלייה נוספת במחיר החשמל לצרכנים ולעסקים, אבל יש דרך להקל במעט על רוע הגזרה - קוראים לזה מונה חשמל חכם. אם אתם מבני המזל שכבר יש להם מונה חכם, אתם יכולים כבר היום לעשות סקר שוק בין חברות החשמל החדשות ולהתנייד לחברה זולה יותר. כן, ממש כמו שאתם עושים סקרי שוק בין חברות האינטרנט, ספקיות הסלולר, וחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית. בודקים הצעות, משווים מחירים, ועוברים לחברה שמציעה לכם את המסלול הטוב ביותר עבורכם. אפילו לא צריך טכנאי שיגיע אליכם הביתה, וכל החברות החדשות מוכרות חשמל בזול יותר בהשוואה לחברת החשמל. אם עוד לא שמעתם על זה, הנה ההזדמנות שלנו להרחיב עבורכם בנושא מונה חשמל חכם ואיך הוא טוב לכיס שלכם.
מונה חשמל חכם הוא מונה אלקטרוני שאפשר לקרוא אותו מרחוק, בלי אף קורא מונים או טכנאי שמגיע. המונים הישנים פשוט עובדים, מקבלים את צריכת החשמל הביתית שלכם ומודדים אותה. מעת לעת מגיעים קוראי מונים של חברת החשמל ובודקים את הקריאה, וכך אתם מקבלים את חשבון החשמל שלכם מחברת החשמל אחת לחודשיים. מונה חשמל חכם מחובר באופן דו-כיווני, הוא גם קולט את הנתונים מכם וגם משדר אותם לחברת החשמל, הוא רושם את צריכת החשמל ויכול לשדר את הנתונים אחת לרבע שעה למערכות חברת החשמל. באופן הזה ניתן לתקן בעיות מרחוק, לנהל מעקב רציף, לנהל טוב יותר את אספקת החשמל ברמה השכונתית, העירונית והארצית, ולנהל מערכת בקרה יעילה של משק החשמל.
בעזרת המונה החכם ניתן לבצע קריאת מונה חשמל מדויקת, ללא טעויות בקריאה ובחישוב צריכת החשמל. אתם יכולים לקבל מידע מדויק על צריכת החשמל שלכם אונליין ולהבין איך יראה חשבון החשמל שלכם, עם פחות הפתעות מלחיצות כשהחשבון מגיע. יתרון נוסף בתחום השירות, הוא נציגי השירות יוכלו להעניק לכם שירות לקוחות ללא הגעת טכנאים לשטח. בנוסף, קריאת מונה חשמל חכם תאפשר לכם לדעת אילו מכשירים צורכים הרבה חשמל, באילו שעות החשמל זול יותר לצריכה על פי החבילה או המסלול שאליו אתם מצטרפים, ממש כמו פירוט שיחות או חלוקת ההוצאות בכרטיס האשראי. התובנות שתקבלו על ידי קריאת מונה חשמל חכם יאפשרו לכם לנהל את צריכת החשמל שלכם ולחסוך באנרגיה.
מונה חשמל חכם תומך בתכונות ניהול חשמל עתידיות, כמו בית חכם, כלי רכב חשמליים, ואנרגיות מתחדשות. במקום חשבון דו-חודשי מחברת החשמל, תקבלו חשבון חודשי, ובהתאם לחברה שאליה תצטרפו תיתכן גמישות במועד על פי יום קבלת המשכורת או תאריך אחר שנוח לכם, מה שלא התאפשר עד כה.
המונה הרגיל שעדיין יש לרוב הצרכנים הוא אמנם לא חכם, אבל הוא ממש לא טיפש. המונה הרגיל מדויק ואמין, אבל המידע ממנו מוגבל. קריאת מונה חשמל רגיל מספיקה לצורכי גבייה בלבד. אי אפשר לקבל את אותו ״פירוט שיחות״ שדיברנו עליו, כך שאי אפשר לקבל ממנו תובנות או ללמוד משהו. בעידן שבו אנחנו יודעים שצריך לחסוך באנרגיה, המונה הרגיל לא נותן לנו שום עזרה בנושא. קריאת מונה חשמל חכם כן יכולה להראות לנו איפה אנחנו חוסכים ואיפה אפשר לחסוך עוד.
בנוסף, המונה הרגיל לא מאפשר לפצל את החשבון לתעריפים שונים, כך שאין אפשרות ״לחנך״ אותנו הצרכנים להרגלי צריכה טובים. מונה חשמל חכם מאפשר לכל אחד ואחת מכם לבחור במסלול הנחות מסוים, ברגע שאתם בוחרים, לדוגמה, מסלול מוזל בשעות הבוקר, יש יותר סיכוי שתעשו כביסות בשעות הזולות שלכם. השכנה שלכם שתבחר במסלול הנחות הערב, תעשה כביסה בערב. באופן הזה ניתן לפזר את צריכת החשמל על פני יותר שעות ביממה ולא להעמיס על רשת החשמל בבת אחת.
יש הבדל בין מונה דיגיטלי לבין מונה חשמל חכם. מונה חשמל דיגיטלי משדר את הצריכה לחברת החשמל ואין צורך בהגעת קורא מונים למקום. אבל הוא עושה את זה אחת ליום, מבלי לספק את אותן תובנות צרכניות שהזכרנו. מלבד יכולתו לשדר נתונים ולפטור את חברת החשמל מהגעת קורא מונים, אין לו יכולות חכמות. רק מונה חכם מאפשר קריאת מונה חשמל חכמה באופן שיכול לעזור לכם להוזיל את חשבון החשמל ומאפשר לכם להתנייד מספק חשמל אחד לאחר. ניתן לבדוק בקישור הזה אם הותקן אצלכם מונה חכם.
בחודשים האחרונים קמות עוד ועוד חברות חשמל חדשות, לרוב כענף נוסף בחברות מוכרות. כך למשל אלקטרה פאוור (סופרגז חשמל), פזגז חשמל, אמישרגז חשמל ואפילו חברות תקשורת כמו הוט (הוט אנרג'י), בזק (בזק אנרג'י), פרטנר חשמל (פרטנר פאוור), וסלקום (סלקום אנרג'י) מתחילות לשווק חשמל לצרכנים פרטיים ועסקים.
אם יש לכם מונה חשמל חכם, אתם יכולים לראות את המסלולים שכל אחת מהחברות החדשות מציעה, איזו הנחה ניתנת באיזה זמן של היום, ולהצטרף למסלול שמתאים לכם. נציג של החברה שבה אתם בוחרים ייקח מכם את כל הפרטים ויסביר לכם על המסלולים השונים. לאחר מכן, תקבלו הודעה מחברת החשמל שבה תתבקשו לאשר את הניוד לחברת החשמל החדשה שלכם, ולאחר שתאשרו תנויידו לחברה החדשה. אל דאגה, החשמל ממשיך להגיע דרך חברת החשמל הוותיקה. חברת החשמל לישראל ממשיכה להיות אחראית בלעדית על הולכת החשמל לבתים ועל תחזוקת רשת החשמל. שיווק החבילות והגבייה עובר לחברות החדשות. וכדי שהמעבר לחברות החדשות יהיה קל יותר, נאסר בשלב זה על חברת החשמל להציע מבצעים והנחות, ולכן לא משנה באיזו חברה חדשה תבחרו - היא תהיה זולה יותר מחברת החשמל.
חברת החשמל היא האחראית הבלעדית על התקנת מונה חשמל חכם לצרכנים. כל הבתים והבניינים החדשים נבנים עם מונה חשמל חכם. בשנים הקרובות יוחלפו מונים בכמיליון בתי אב. החלפת המונים בבניינים ישנים נעשית על פי תוכנית סדורה של חברת החשמל, ולחברות החשמל החדשות אין דרך לשכנע את חברת החשמל להקדים את ההתקנה בבניין שלכם.
מונה חשמל חכם מסוגל להעביר תשדורת לחברת החשמל מדי רבע שעה באופן רצוף וללא הפסקה. באופן הזה לא צריך יותר לסמוך על קוראי מונים, טעויות אנוש, או אפילו חשבונות שנסגרים על פי הערכת צריכה בגלל תקלות שגורמות לחיוב גבוה יותר מהצריכה בפועל. קריאת מונה חשמל חכם מאפשרת לקבל תובנות מהצריכה שלכם, קבלת חשבון אחת לחודש ולא חשבון גדול פעם בחודשיים, וגמישות במועד הפקת החשבונית על פי הצרכים שלכם.
החשמל כיום מיוצר ברובו (כ-60%) על ידי חברת החשמל והשאר (כ-40%) על ידי יצרנים פרטיים. בשנים הקרובות היחס אמור להיות 30% חברת החשמל ו-70% יצרנים פרטיים. שיווק חבילות החשמל והגבייה עובר מידיה של חברת החשמל אל חברות החשמל החדשות. חברת החשמל נשארת אחראית ב-100% על הולכת החשמל לצרכנים ועל תחזוקת הרשת, כך שלא משנה באיזו חברה אתם מנויים - מגיע אליכם אותו החשמל. טכנאי חברת החשמל נשארים האחראים על תיקון התקלות עבור לקוחות כל החברות.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]