ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
משרד התקשורת הכריז כי הוא עומד לחייב את חברות הסלולר הישראליות לאפשר הפעלת שירות eSIM (סים וירטואלי) בארץ, והן בתגובה השיקו אותו. מה זה eSIM, לאיזה חברות ניתן להצטרף, איך השירות עובד ומה היתרונות שלו? כל התשובות בסקירה.
עד לאחרונה פעלו בישראל רק שתי חברות סלולר שהציעו חבילות תקשורת על גבי ה- eSIM והן: wecom ו- Skycall. אבל כל זה השתנה בשל הכרזת משרד התקשורת וקיבלנו בשורות שעוד חברות סלולר בישראל מצטרפות למהלך ומשיקות חבילות eSIM ללקוחות בארץ.
מה משרד התקשורת ביקש מחברות הסלולר בישראל? כשמשרד התקשורת החל לקדם את נושא ההתחברות לחבילות סלולר בארץ באמצעות eSIM (לצד הדרך המסורתית של כרטיס סים פיזי) הוא דרש מחברות הסלולר לפרט על מוכנותן להפעיל שירותי eSIM בישראל וליידע אותו האם קיימים חסמים כלשהם שלא מאפשרים את השקת השירות.
דרישת המשרד קידמה את נושא 'eSIM ישראל', והיוותה צעד מקדים לבשורה שביכולתה לשנות את כל ההתנהלות של הצרכן מול חברת הסלולר וההפך.
אבל רגע לפני, אם כמות הפעמים שהמילה eSIM מוזכרת עד כה בסקירה מדאיגה אתכם כי עדיין לא הבנתם מה זה, לא צריך לחשוש, המשיכו לקרוא כי בסוף הסקירה כבר תהיו ספץ!
eSIM הוא סוג של סים, שהשוני העיקרי בו הוא שזהו סים המוטבע ישירות במכשיר ומשמש כסים וירטואלי במקום כרטיס הסים הקטן והנשלף שהתרגלנו להחליף בכל פעם, ומכאן השם- embedded SIM ובקיצור eSIM.
טכנולוגיית ה- eSIM, פועלת כמו סים פיזי (אך ללא צורך בהחלפת כרטיס) ובאמצעותה ניתן לעבור בין ספקי סלולר שתומכים בטכנולוגיה ובין חבילות איסים מותאמות.
בין היתרונות העיקריים של ה- eSIM:
הדרישה של משרד התקשורת הגיעה בעקבות המלחמה ובעקבות תלונות של אזרחים וחיילים על אזורים ללא קליטה, על תקלות וחוסר הגמישות שנתקלו במעבר בין מפעילות הסלולר, כל אלה היו הזרז והובילו לקידום נושא שירותי ה- eSIM (סים וירטואלי) בישראל.
שירות תומך eSIM מאפשר מעבר מהיר יותר בין חבילות ומפעילות סלולר וכך הצרכן יכול להתגבר באופן עצמאי ובקלות על תקלות, בעיות קליטה וכדומה. אז למה חברות הסלולר נמנעו מלהשיק חבילות על גבי השירות הזה בעבר? כי זה פחות השתלם להן. השקת השירות יכולה ליצור מצב שבו יש תחרות רבה יותר על הצרכן (בגלל המעבר הקל), מה שיכול להוביל להורדת מחירי החבילות כדי להפוך לאטרקטיביים יותר, וזה יתבטא בהתניידויות רבות מ ו- אל חברות.
בשנה האחרונה, חבילות על גבי ה- eSIM היו פופולריות מאוד כאשר היה מדובר במי שטס לחו"ל ומחפש חבילת תקשורת ליעד ואכן קיימות מגוון חברות שמציעות חבילות גלישה, שיחות, הודעות או חבילות משולבות ביעדים שונים, שמתחברים אליהן דרך הסים הווירטואלי. אך כאשר חיפשנו חבילות מקומיות בישראל, המצב היה שונה במקצת.
כפי שהזכרנו מקודם, הדברים השתנו וכעת יש מגוון חברות ישראליות שמציעות חבילות סלולר עם חיבור ב- eSIM, לדוגמה: wecom, SkyCall, הוט מובייל, סלקום, פרטנר, פלאפון, 019 מובייל, ויתכן שבקרוב נראה עוד חברות שיצטרפו לשירות, מוזמנים ללחוץ כאן להשוואת חבילות eSIM ישראל
מעבר לכך (וכדאי לברר זאת כדבר ראשון לפני השוואת מחירים וניוד בין חברות), כדי להתחבר לחבילת סלולר על גבי ה- eSIM יש לוודא שמכשיר הסלולר שלכם אכן תומך בטכנולוגיה. איך אפשר לדעת אם הסמארטפון תומך ב- eSIM? מוזמנים ללחוץ כאן להסבר איך לבדוק במכשירי Apple ובמכשירי אנדרואיד.
בנוגע לתהליך ההתחברות לחבילת eSIM, מחברות שמפעילות שירותי eSIM בחו"ל ובארץ, אפשר ללמוד שתהליך המעבר לחברה והתחברות לחבילה הוא קל ועצמאי. בדרך כלל צריך לעקוב אחרי כמה הוראות לאחר סריקת קוד QR או באתר/ אפליקציה של החברה ותוך מספר צעדים פשוטים ניתן להפעיל את החבילה על גבי ה- eSIM וליהנות ממנה.
eSIM הוא סים וירטואלי שמוטמע במכשיר. הסים הווירטואלי עובד כמו סים רגיל שאנחנו מכירים, רק הוא מייתר את הצורך בכרטיס פיזי כך שניתן לרכוש חבילות נתונים ושיחות ולהתחבר אליהן על גבי ה- eSIM שבמכשיר.
לאחר הנעת הנושא מצד משרד התקשורת בישראל ודרישתו ממפעילות הסלולר הישראליות לקדם את מתן השירות לצרכנים, ראינו כי עוד חברות מצטרפות ל wecom ו- Skycall ומשווקות חבילות eSIM בארץ. חברות כמו: פלאפון, פרטנר, הוט מובייל ועוד.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]