ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
זה קורה וזה משנה את כל הקלפים, האפשרות לניוד בין חברות חשמל כוללת כעת גם לקוחות שיש ברשותם מונה בסיסי (ולא רק מונה חכם), כך שכולם זוכים לבחור את החבילה שמתאימה להם ולקבל הנחה על החשמל. איך זה קורה ואיזה ספקי חשמל מציעים הנחה? הפרטים המלאים בסקירה מטה
אחרי תקופה ארוכה שבה מי שנהנה מהיכולת לעבור בין ספקי חשמל היה רק מי שברשותו מונה חכם, הכל משתנה, ולטובה. החל מה- 25.7.24 יצאה לדרך רפורמת החשמל באופן רשמי וכוללת גם את הצרכנים שאין ברשותם מונה חכם. כלומר, כל מי שברשותו מונה בסיסי או מונה חכם, יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש חשמל ולאיזה הנחה להתחבר.
המהלך מאפשר לכל הצרכנים להוזיל את חשבון החשמל ולקבל הנחה על תעריף החשמל הביתי, כמובן בהתאם לספק החשמל ולחבילה שבה יבחרו. ההנחות נעות בין 5% ל- 20% ובעת חישוב חשבון החשמל, ניתנות על תעריף הצריכה בלבד. החברות השונות שמציעות הנחה בחשמל הן: אלקטרה פאוור, פזגז חשמל, אמישראגז חשמל, פרטנר פאוור, סלקום אנרג'י, הוט אנרג'י ובזק אנרג'י, כאשר לכל אחת מהן יש כמה מסלולי חשמל, מסלול 24/7, מסלול יום, מסלול לילה ועוד.
תעריף החשמל עודכן לאחרונה ב- 1.2.2024 כך שתעריף חשמל ביתי (עלות לצריכה ביתית) עומד על 52.52 אגורות לכל קוט"ש לפני מע"מ, ו- 61.45 אגורות לקוט"ש אחרי מע"מ. זאת ללא חישוב התשלום הקבוע, תשלום הקיבולת (שמופיעים בחישוב חשבון חשמל בחשבונית הסופית) או תעריפי תעו"ז. כאן תוכלו לקרוא את הפרטים המלאים ואת פירוט תעריף החשמל.
פתיחת שוק החשמל לחברות נוספות מאפשר להן להתחרות על לב הצרכנים ובכך להוזיל מחירים ולפרסם הצעות והנחות משמעותיות. היצע המסלולים הרחב, יחד עם השלב החדש ברפורמה בו כל אחד יכול להתנייד בין חברות (גם בעלי מונה בסיסי וגם בעלי מונה חכם), מייצרים הזדמנות מצוינת לצרכן להוזיל את חשבון החשמל של משק הבית.
כפי שהזכרנו מעלה, אלה הן חברות החשמל הפועלות בישראל (מלבד לחברת החשמל):
חלוקת מסלולים לפי מונה בסיסי או מונה חכם:
מבין כל המסלולים המוצעים, תוכלו לערוך השוואת מחירים ולבחור במסלול שהכי מתאים לאופן צריכת החשמל שלכם, לשעות שבהן נצרך הכי הרבה חשמל בביתכם ולגובה ההנחה שהכי משתלמת מבחינתכם. את ההשוואה תוכלו לערוך בטבלת השוואת מחירי חשמל של כמהזה בלחיצה כאן.
עליכם לבחור את ההנחה שהכי מתאימה לכם ולפנות לספק. נציג של הספק יחזור אליכם ותדרשו למספר פרטים, כמו: מספר חוזה בחברת החשמל, תעודת זהות או מספר ח.פ, מספר מונים קיימים ופרטי איש קשר לחתימה על ייפוי הכוח לניוד.
לאחר מכן התהליך עובר לידיו של הספק שמעלה בקשה לניוד למערכת בשם פל"א של חברת נגה ומתבצעת בדיקה של הנתונים שלכם ותקינות המונה מול מערכות חברת החשמל. אם הבקשה שהוגשה תקינה, יישלח ייפויי כוח דיגיטלי לחתימה (למייל או לטלפון הסלולרי שהעברתם בבקשה). תצטרכו להיכנס ללינק, למלא פרטים ולאשר. הניוד יכנס לתוקף בחודש העוקב + חודש מיום שהמספק הגיש את הבקשה.
חברת החשמל היא זו שתישאר אחראית על התשתיות ועל טיפול ותיקון תקלות בחשמל, כך למשל, אם תהיה הפסקת חשמל, כולם ירגישו בה, גם אם כל אחד מהדיירים בבניין מחובר לספק שונה והטיפול בהפסקת החשמל יתבצע על ידי חברת החשמל.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]