דלג לתוכן

איזה חברת סלולר הכי טובה?

חברות סלולר מומלצות: מה חשוב לדעת כשבוחרים חברת סלולר? איך לבחור את המסלול הסלולרי שהכי מתאים לשימושים והצרכים האישיים? כל הפרטים וטיפים שווים

2 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

מרץ 2022

שוק הסלולר בארץ רווי בחברות סלולר וכנראה שהשאלות שאנחנו צריכים באמת לשאול הן "איזה חברת סלולר הכי טובה לי?", "איזו חברת סלולר מומלצת עבורי?" ישנם כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בשביל לענות על האלות האלו.

חבילות הסלולר שהחברות מציעות נבדלות בינהן בנפח הגלישה שמגיע עם החבילה, בזמן השיחה (תתפלאו לשמוע שגם לחבילות ללא הגבלה הנפוצות שכל החברות מציעות יש הגבלת דקות כלשהי), במספר הודעות ה-SMS (גם כאן כמו בדקות השיחה ה"ללא הגבלה" מוגבל במספר הודעות כלשהו) ובתוספות לחבילה כגון שיחות לחו"ל, שיחות מחו"ל, גלישה מחו"ל, תוכנות אנטי וירוס למיניהן, שירותי תיקונים וכו'. אנחנו ממליצים לחשוב מהם הצרכים האמיתיים שלנו ומהם דפוסי השימוש שלנו. לדוגמה, יש מלא חבילות עם נפחי גלישה מאוד גדולים שמגיעים עד אפילו 200 ג'יגה ויותר בעוד שרובנו לא נצרוך כל כך הרבה ג'יגות גלישה בחודש אחד.

פרמטר נוסף וחשוב מאוד בבחירת חבילת הסלולר הכי טובה הוא הקליטה! חברות הסלולר בארץ נחלקות לחברות שיש להן רשת משלהן ולחברות וירטואליות שבעצם משתמשות ברשתות הקיימות של החברות. יש בארץ בסה"כ שלוש רשתות שעל גביהן עובדות כל החברות. לכל רשת יש פריסת אנטנות משלה אשר משפיעה על איכות הקליטה באזורים שונים בארץ. בעוד שבאזור המרכז יש לרוב קליטה טובה של כל החברות, כאשר מתרחקים קצת מהמרכז הקליטה הסלולרית לא לגמרי מובנת מאליה ויש מקומות בהם יש קליטה מצוינת של חברה אחת, אבל לא של אחרת. רצוי לוודא שיש קליטה טובה של החברה בה נבחר באזור המגורים ובאזור העבודה. ניתן לבדוק במפת פריסה של אנטנות סלולריות איזה חברות נמצאות באזורנו.

חלוקת החברות לפי רשת סלולרית:

רשת פרטנררשת פלאפון רשת סלקום
012 מוביילפי מוביילגולן טלקום במודל שיתוף רשתות
019 מוביילרמי לוי תקשורתWe4G במודל שיתוף רשתות
הוט מובייל במודל שיתוף רשתות  
נקסט מובייל  


אז עכשיו אחרי שווידאנו מה הצרכים שלנו מחבילת הסלולר ושיש קליטה של החברה הנבחרת, הגענו לדבר הבא – המחיר!

כמובן שנרצה למצוא את החבילה שתיתן לנו את המקסימום במחיר הנמוך ביותר. שימו לב שישנם משתנים נוספים מעבר למחיר החודשי שכדאי לקחת בחשבון: 

  • תוקף המחיר – בחלק מהחבילות המחיר עולה לאחר שנה, באחרות המחיר הוא לכמה שנים או לכל החיים. ויש חבילות בהן המחיר מוגדר כמחיר ללא הגבלת זמן ועשוי להישאר קבוע או לעלות בכל מועד על פי שיקולי החברה.
  • עלות כרטיס הסים – בחלק מהחברות כרטיס הסים לא עולה כסף, בחלק יש לו עלות סימלית ובחלק עלות לא מבוטלת (בייחוד אם עושים מנוי לכמה קווים ביחד). בנוסף, לכרטיס הסים נוספת עלות המשלוח שלו שגם אותה יש לקחת בחשבון.
  • דמי מעבר – בחלק מהחברות תתבקשו לשלם דמי מעבר במעבר בין תוכניות בחברה, או מעבר בין חברות בת של אותה החברה.
  • דמי התחברות – יש חברות שיגבו דמי התחברות כשתעשו מנוי.

מומלץ להוסיף את עלות כל המשתנים הללו לתחשיב שנתי ולבדוק האם זה משנה משמעותית את עלות החבילה.