דלג לתוכן

7 שאלות שחייבים לשאול לפני שעוברים חבילת סלולר

אם נדמה לכם שמצבנו כצרכני סלולר מעולם לא היה טוב יותר, אתם לגמרי צודקים! חברות הסלולר במאבקן על כל לקוח הגדילו את נפח הגלישה, הוסיפו דקות שיחה לחו"ל, האריכו את משך החבילה והורידו את המחירים. נשמע מצוין? תתפלאו, אבל לא תמיד ולא לכולם זה מתאים.

3 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

22/05/2018 מערכת "כמהזה?"

הפיתוי לחסוך ולקפוץ על חבילת הסלולר הכי זולה, הוא עצום, אבל יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם עושים צעד פזיז.
לפני שנציג בפניכם את הנקודות החשובות שיעזרו לכם לצלוח בשלום את המעבר לחבילה המוזלת והנחשקת, חשוב שתכירו את חברות הסלולר הפועלות כיום בישראל ולהבין מה מעמדן בשוק, מי מפעיל אותן ומול מי אתם עומדים לסגור עסקה.

הכירו את החברה - לא כל מותגי סלולר שווים

נכון לכתיבת שורות אלו, בישראל 15 מותגי סלולר המתחלקים לשלושה סוגים:

1. חברות עם רישיון מלא 
לקבוצה זו משתייכות חברות הסלולר אשר קיבלו רישיון ממשרד התקשורת לפרוש ולהפעיל מערך אנטנות. החברות הבאות מחזיקות בבעלותן תשתית עצמאית:
- פלאפון 
- סלקום, WE4G (אקספון) וגולן טלקום ברשת משותפת לשלושתן
- פרטנר והוט מובייל ברשת משותפת

2. מותגים מוזלים או מותגי משנה 
מותגי המשנה נמצאים בבעולתן של החברות מהסוג הראשון (בעלות רישיון מלא) ולכן הלקוחות של מותג המשנה, מבחינה רשמית ומשפטית הם לקוחות חברת האם ומקבלים מוצר זהה מבחינת איכות הקליטה, קידומת המספר, שירות הלקוחות והגביה אשר מתבצעת ישירות מול חברת האם. לקוחות המעוניינים לעבור בין לקוחות המשנה של אותה חברה, ישלמו על דמי המעבר בלבד, אולם לא יצטרכו לבצע תהליך ניוד. בנוסף, מותגי המשנה נהנים מכל שינוי בחברת האם, אם זה הורדת מחירים או שיפור תשתיות והוספת שירותים. אלה מותגי המשנה של כל חברה:

מותגים בבעלות פלאפון: 
- וואלה mobile משווקת באמצעות אתר וואלה מובייל או בסניפי קופיקס וצומת ספרים.  
- Hii Mobile מותג סלולר אשר פונה לקהל הצעיר, אבל לא רק. הצטרפות להיי מובייל באתר Hii Mobile או בסניפי סופרפארם ובחנויות בקמפוסים.
- SAWA מופעל בשיתוף חברת אלמשהדאווי פועלת בעיקר במגזר הערבי. ההצטרפות באמצעות אתר סאוא מובייל או בסניפים הפזורים בארץ.
- Pmobile כבר מהשם ומעיצוב הלוגו, ברור לכל שמדובר במותג בת של רשת פלאפון. ההצטרפות לפי מובייל באתר החברה או ברשת חנויות BUG.
- קרביץ מובייל חברת הציוד המשרדי הוותיקה בפריסה ארצית, משווקת חבילות סלולר דרך אתר החברה או באמצעות הגעה לאחד מסניפי הרשת.
- GINI mobile מציעה להצטרף לחברה באמצעות אתר ג'יני מובייל או בסניפי אופטיקה הלפרין נבחרים.

מותג בבעלות פרטנר:
- 012 mobile הצטרפות לחברת 012 מובייל נעשית באמצעות אתר החברה. ניתן לרכוש את כרטיס ה-SIM באחד מסניפי Yellow או לקבל אותו במשלוח/דואר. 

3. מפעילים וירטואליים
מפעילות הסלולר מהסוג השלישי, הן המפעילות הוירטואליות. אלו הן חברות עצמאיות אשר רוכשות את השימוש בתשתית הרשת (מערך האנטנות) מהחברות בעלות רישיון מלא. למעט מהשימוש ברשת, חברות אלו מתנהלות באופן עצמאי לחלוטין עם שירות לקוחות, גבייה עצמאית והן גם קובעות את המחיר ותנאי החבילה. בישראל פועלות שתי חברות וירטואליות:

- 019 מובייל ע"ג רשת פרטנר
- רמי לוי תקשורת ע"ג רשת פלאפון

7 שאלות שאתם מחייבים לשאול לפני שעוברים חבילת סלולר

המחיר כבר לא שאלה! אף אחד לא הצליח לחזות את טלטלת המחירים שהתרחשה בשוק הסלולר, מאז כניסתה של WE4G לזירה והיום כמעט כל אחת מהמפעילות, מציעה חבילת סלולר ב 29 ₪ ואפילו פחות. זאת הסיבה שהתחרות בין החברות עברה מזירת המחירים לזירת התוכן והשירות ויש לא מעט שאלות וכוכביות קטנות בתחום:

1. קולטים את זה? אם אתם שוקלים לעבור ספק סלולר, הכי חשוב לברר על איזו רשת פועל השירות והאם יש קליטה טובה באזורכם ולא פחות חשוב, איכות הגלישה.

2. מי צריך את כל הג'יגה הזה? לא מעט אנשים צורכים גלישה בנפחים גבוהים אם זה בצפייה בוידיאו, בהאזנה למוזיקה, שיחות וידאו וכד'. גם אתם צרכני גלישה "כבדים"? תדאגו שתהיה לכם חבילת גלישה מכובדת של 40 ג'יגה ומעלה.

3. כמה עולה המעבר? במעבר בין חברה לחברה תאלצו לשלם דמי התחברות ועל כרטיס הסים, מחיר שנע בין  אפס  ל-49 שקלים. גם מעבר בין חבילות של אותה החברה יגבה מכם תשלום שעלול להגיע עד 100 שקלים!

4. עוד משהו חוץ מגלישה ושיחות? שאלה מצוינת! רבים ממותגי הסלולר מציעים חבילה בסיסית של שיחות וגלישה בלבד. במידה וחשוב לכם, בררו אם ביכולתם לספק גם שירותים מתקדמים כגון: נדידת שיחות בחו"ל, תא קולי, שירות הגנת סייבר, שיר בהמתנה, דקות שיחה לחו"ל כלולות בחבילה, מבצעים על אינטרנט בייתי, קו כשר, ספריית מוזיקה, מרכזי שירות ותיקונים, סים לרכב ועוד.

5. טסים לחו"ל? אם יש לכם נסיעה לחו"ל באופק, חשוב שתבדקו אילו חבילות לחו"ל מציעה החברה אליה אתם מעוניינים לעבור, אם בכלל.. ישמע לכם מוזר, אבל לא כל החברות מציעות שירות נדידת נתונים וחבילות חו"ל ובמקום זאת, יוכלו להציע לכם כרטיס סים, או תעריף שיחות מוזל. מצד שני, יש חברות המציעות מגוון פתרונות תקשורת לחו"ל: חבילות מורחבות, גלישה ללא הגבלה ברשתות החברתיות ובניווט, מבצעים למשפחות וכיוב'.

6. יש הכל כלול? מספר חברות סלולר מציעות גם שירותי תקשורת נוספים במסגרת עסקת חבילה כגון אינטרנט, טלוויזיה וטלפון קווי. כך תוכלו להשיג מחיר זול משמעותית עבור חבילת תקשורת לעומת תשלום עבור כל שירות בנפרד. בנוסף, הדבר יקל עליכם את ההתנהלות מול ספק אחד.

7. מתי מסתיים כל הטוב הזה? עד היום הורגלנו לסגור על חבילה למשך שנה ואם לא היינו מתעוררים בזמן, מחיר החבילה היה קופץ פלאים. היום חברות רבות מציעות חבילות לפרקי זמן ארוכים של שנתיים-שלוש ואפילו לכל החיים. לזה אנחנו קוראים חבילה בראש שקט :) עצה קטנה מאתנו.. תמיד כדאי להשקיע חצי דקה ולרשום תזכורת על סיום החבילה.

בשורה התחתונה, התנהלות נבונה שלנו הצרכנים הכוללת בחינה והשוואה של כלל השירותים והכוכביות הקטנות, מפעילה לחץ על חברות התקשורת ומגבירה את התחרות - הן במחיר והן בשירות. וכמו תמיד.. אם לא תשוו, איך תחסכו?

תגובות