דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

כמה תשלמו על מסלול פריפייד?

מחירי המסלולים בתשלום מראש, ירדו בזכות רמי לוי. בדקנו את עלויות המסלולים. המסקנה: המחירים מתקרבים לפוסט פייד אבל שווה לחכות לחברות הסלולר החדשות

5 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

סלולר: כמה תשלמו על מסלול פרי פייד?

מחירי המסלולים בתשלום מראש, שמתאימים לילדים ולחסרי כרטיס אשראי, ירדו בזכות רמי לוי תקשורת. בשיתוף אתר "כמה זה" בדקנו את עלויות המסלולים. המסקנה: המחירים מתקרבים לפוסט פייד אבל אולי שווה לחכות לחברות הסלולר החדשות

04.04.12 מירב קריסטל וליאת נחום, ynet בשיתוף "כמה זה?"

רוצים להשוות מסלולי פריפייד? לחצו כאן

אם אתם רוצים לשלם על שימוש בסלולר סכום קבוע מראש בחודש אחד ובחודש אחר לא לשלם בכלל, הפיתרון עבורכם זה פריפייד - תשלום מראש הכרוך בהטענת כרטיס חיוג לפי תקציב מסוים. כשהתקציב נגמר: אפשר לקבל רק שיחות והודעות SMS נכנסות. אך בעוד שבעולם אופן התשלום הזה נפוץ מאוד, שוק הפריפייד בישראל עדיין לא קיבל את הנתח הראוי לו, עקב מחירים גבוהים שלקוחות אלו נאלצים לשלם: כשקל לדקה.

שינוי לטובה בעולם הפריפייד הגיע עת נכנסה חברת רמי לוי תקשורת לשוק הסלולר, עם מסלול פריפייד מוזל ב-70% לעומת שאר החברות. ההערכה הייתה כי מחירי מסלולי הפריפייד אצל כל החברות ירדו. בדיקה שלנו בשיתוף אתר "כמה זה?" מעלה כי בשנים האחרונות הצטמצם הפער בין עלויות מסלולי הפריפייד למסלולים הרגילים (פוסט פייד), אולם עדיין לא ברמה של חו"ל ונראה כי זה שוק שחלק מהחברות לא חושבות ששווה להתחרות בו במלוא העוצמה.

הסיבה יכולה להיות מיעוט משתמשים במסלולים האלה, אם כי שיווק נכון להורים לילדים ועובדים זרים - שני קהלים גדולים שהמסלולים הללו קולעים לדפוסי השימוש שלהם, יכול לחולל מעבר לקוחות לעבר מסלולי כרטיסי החיוג.

תנאי הפרי פייד

בישראל, עד כה, לקוחות שהצטרפו לפריפייד היו מגזר קטן וספציפי. רוב הלקוחות שהשתמשו בשירות זה היו בעיקר תיירים, עובדים זרים, הורים שמבקשים להגביל את ילדיהם בצריכה הסלולרית, לקוחות שאין ברשותם כרטיס אשראי או לקוחות שלא רצו להזדהות. עבור מסלול פרי פייד יש לרכוש סים מיוחד (100-20 שקל), ולטעון את החשבון בכרטיסי חיוג בסכומים שונים.

את הכרטיסים ניתן לרכוש במזומן בפיצוציות, דוכני חברות הסלולר בקניונים, סניפי דואר, במכונות אוטומטיות, חנויות רמי לוי ובסופר פארם. בעלי כרטיסי אשראי יכולים לרכוש את הכרטיסים בשירות הלקוחות או באתר החברה.

גם בפרי פייד, יש חברות שגובות דמי מנוי חודשיים, אולם רק אם יש יתרה בחשבון: רמי לוי גובה 4.9 שקלים בחודש ופלאפון: 9.90 שקלים חודשיים. אם נגמרה היתרה בכרטיס החיוג: החברות לא יגבו מכם דמי מנוי. אם לא השתמשתם בטלפון במשך חודש, אך עדיין הטענתם כרטיס חיוג שמלאי הדקות והודעות ה-SMSבו לא אזל, תמשיכו לשלם דמי מנוי. סלקום ופרטנר לא גובות דמי מנוי, אולי משום שהמסלולים שלהן יקרים יותר.

השוואת עלויות: פרטנר וסלקום נותרו יקרות

כניסת רמי לוי לתחום זה הייתה אמורה להוזיל את מסלולי הפריפייד כיוון שרמי לוי מציע עלות של 29 אג' לעומת שקל לדקה, אך בבדיקה שערכנו מתברר כי סלקום, פרטנר ופלאפון עדיין מציעות עלות גבוהה לדקה ו/או הודעה ולא הורידו את עלויות מסלולים אלו. פלאפון מציעה מסלול מוזל בו העלות לדקה היא 49 אג' - אולם כאמור, בדומה לרמי לוי, המסלול כולל דמי מנוי חודשיים. הבשורה: באמצעות כרטיסי הבונוס של החברות, העלויות יורדות – והרבה.

מהשוואת מסלולי הפריפייד עולה כי רמי לוי תקשורת עדיין מציע את המסלול המוזל ביותר בפריפייד – עלות של 39 אג' לדקה ו- 29 אג' להודעה ותוספת דמי מנוי בגובה של 4.90 שקל. חברות סלקום ופרטנר נותרו עם מסלולי פריפייד בעלויות גבוהות מאוד – כ- 1.20 שקל לדקה בודדת. כך שלמשתמש הקל שאינו נזקק לכרטיס בונוס ותקציב גדול החברות המומלצות הן רמי לוי, מירס תקשורת ופלאפון.

השוואת עלויות מסלולי הפריפייד של חברות הסלולר למשתמש הקל
 
חברהשם מסלולדמי מנויעלות לדקהעלות SMSעלות סים בשקליםעלות לדפוס שימוש של 50 דקות + 25 SMS
פלאפוןTalk&go special+9.9049 אג'50 אג'9946.9
פלאפוןizi-איזיללא1.10 שקל63 אג'9970.75
סלקוםטוקמן - Talkmanללא1.15שקל לדקה בתוך הרשת, 1.19 שקל לכל השאר67 אג'100-2075.25
 ביג טוק Big-Talk  1.13 שקל לדקה בתוך הרשת בשעות השיא, 1.20 שקל לדקה כל השאר68 אג'10075.25
רמי לויפריפייד4.9 שקל39 אג'29 אג'39.931.65
מירס תקשורתTik-Takללא77 אג'41/39 אג'9948.5

מה לגבי גלישה?

אם בעבר עלויות גלישה היו גבוהות מאוד, הרי שהיום הגלישה בפריפייד שמציע רמי לוי זולה מאוד ביחס לעלויות הגלישה אותן מציעות חברות הסלולר הגדולות ואף זולות יותר מהגלישה המוצעת בתוכניות הרגילות המשווקות. בפלאפון וסלקום ישנה אפשרות לתשלום עבור הגלישה לפי חיוב יומי - 3 שקלים לעד 10 מגה גלישה.

באורנג', רמי לוי תקשורת ומירס החיוב נעשה לפי הגלישה בפועל, כשהעלות שרמי לוי מציע היא המשתלמת ביותר. עלויות הגלישה שמוצעות בחברות הסלולר הגדולות הן גבוהות יחסית ומתאימות ללקוחות שלא גולשים הרבה כך שרמי לוי יוצר הוזלה משמעותית בתחום זה. אם אתם גולשים הרבה - הרי שעדיף לכם לרכוש חבילת גלישה - סלקום, אורנג' ורמי לוי תקשורת מציעות חבילות כאלה, וכך לא תחרגו מהתקציב.  

פריפייד: כמה עולה גלישה?
 
גלישהעלות גלישה בפריפייד
פלאפון3 שקלים ליום עבור גלישה עד 10 מגה. גלישה מעבר לכך, בעלות של 2 שקל לכל 1 מגה נוסף עד 49 שקל מקסימום
סלקום3 שקלים ליום עבור גלישה עד 10 מגה או 10 שקלים עבור גלישה עד 50 מגה חבילות: 100 מגה ב- 27 שקל או 300 מגה ב- 39 שקל. חריגה: 1 אג' לכל 1 קילובייט. חבילה נוספת: בעלות של 149 שקל עבור גלישה ללא הגבלה
פרטנר4 שקלים עבור כל 1 מגה גלישה או חבילות גלישה: 26.90 שקל עבור 100 מגה בפורטל, 49 שקל עבור חצי ג'יגה באינטרנט, 99 שקל עבור 5 ג'יגה או 149 שקל לחבילה עד 20 ג'יגה.
רמי לוי תקשורת29 אג' לכל 1 מגה גלישה חבילות: 69 שקל לגלישה בנפח עד 5 ג'יגה או 99 שקל לגלישה בנפח של

אליה וקוץ בה: כרטיסי בונוס

כל חברה מציעה מספר סוגי כרטיסי הטענה. יש הטענה של כרטיסים "רגילים" בעלות קבועה מראש ולפי המגוון שאותו מציעה כל חברה וחברה. כרטיסים אלו ללא תוקף ואותם ניתן לנצל באופן מלא עד עלות הכרטיס אותו רכש הלקוח (בקיזוז עמלת הכרטיס).

ישנם כרטיסים נוספים שניתן להטעין, כרטיסי בונוס, הכוללים דקות חינם/ תקציב כפול/הודעות ו/או גלישה חינם, כך שעלויות המסלול יורדות, בדרך כלל, ההטבות גדולות יותר ללקוחות שרוכשים תקציב גדול יותר. עוד חשוב לדעת כי ניתן לקנותולהטעין כרטיסים במקביל ולא רק אחד כל פעם. אך שימו לב, אליה וקוץ בה, כרטיסים אלו לרוב מוגבלים בתוקף של בין שבוע ל-30 יום לניצול מלא של הכרטיס, כך שלקוחות שלא ניצלו את כל ההטבה בכרטיס, לא יוכלו לממש אותה אחרי שפג תוקף הכרטיס.

איך תצמצמו את החשבון בפריפייד?

לשם בחינת צמצום הפערים בשנה האחרונה בתחום הפריפייד אל מול הפוסט פייד (המסלולים הרגילים שאתם מכירים) בנינו דפוס שימוש של לקוח רגיל – 400 דקות בחודש, 150 הודעות ו-50 מגה גלישה. חשוב לציין כי דפוס השימוש שבנינו הוא מעל הממוצע של משתמשי הפריפייד בישראל והוא נבנה על מנת להמחיש את צמצום הפערים בעלויות מאז כניסת רמי לוי כמפעיל ווירטואלי לתחום הסלולר.

לקוח שמדבר מעל הממוצע וקונה כרטיסי בונוס יכול ליהנות מהוזלת המסלול בכ-50% לעומת אם היה משוחח לפי כרטיסי ההטענה הרגילים. עוד עולה מההשוואה כי כרטיסי הבונוס מוזילים את עלות המסלול באחוזים ניכרים ומצמצם את הפער שהיה קיים עד כה מול מסלולי הפוסט פייד – המסלולים הרגילים שאתם מכירים.

עוד עולה מההשוואה כי העלויות למשתמשים כבדים מוזלות מאוד לעומת שנים קודמות ועדיין גם פה, רמי לוי ופלאפון נמצאים עם עלות מוזלת. אם כי כל טווח העלות הסופית הוא בין 218-245 שקלים במקום עלויות גבוהות מאוד (בין 300-600 שקלים).

השוואה לדפוס שימוש של 400 דקות עם כרטיסי בונוס (בשקלים)
 
חברהעלות בכרטיסים רגיליםעלות סופית לאחר הוזלת המסלולגובה ההוזלהאיך הוזלנו?
פלאפון295.922075.6באמצעות כרטיס בונוס 500: עלות הכרטיס 220 שקלים כאשר מקבלים בונוס לתקציב של 280 שקלים ובסה"כ 500 שקלים לשימוש כללי
סלקום595.5245350.5באמצעות כרטיס בונוס 150. הכרטיס כולל 143 שקלים לשימוש בארץ ו/או בחו"ל, 200 דקות בתוך הרשת, 200 הודעות SMS ו- 200 מגה גלישה
פרטנר617239378באמצעות כרטיס בעלות של 150 שקלים הכולל 200 שקלים + 450 הודעות ו/או דקות בתוך רשת פרטנר
רמי לוי218.9218.9  

כל כרטיסי הבונוס בתוקף ל- 30 יום ובחלק מהחישובים נשאר לנו עוד תקציב לשימוש הלקוח.

מעבר מפוסט פייד לפרי פייד בתוך החברה

אם השתכנעתם ואתם מעוניינים לעבור למסלול פרי פייד בתוך החברה שלכם, תצטרכו לשלם ולא מעט. בפלאפון וסלקום תשלמו דמי מעבר לתוכנית של 200 שקל, בפרטנר "רק" 100 שקל, במירס אין דמי מעבר אך תצטרכו להטעין תקציב ראשוני בעת המעבר של 100 שקלים וברמי לוי תקשורת תוכלו לעשות זאת תמורת 49 שקלים.

עוד חברות עם מסלולי פריפייד

לסיכום, שוק הפריפייד עוד לא התעורר רשמית, והחברות הגדולות טרם הוזילו את עלויות המסלול, אך מנגד, הן מציעות כרטיסי בונוס שמהווים הוזלה משמעותית. בינתיים רמי לוי תקשורת, פלאפון ומירס מציעות מחירים משתלמים ללקוחות המדברים מעט. ללקוחות שמדברים הרבה מומלץ לבדוק היטב את כרטיסי הבונוס של החברות מול דפוסי השימוש שלהם ורק אז להחליט כיוון שכל כרטיס מגלם הנחה שונה.

בחודשים הקרובים אמורות להיכנס לשוק חברות סלולר ווירטואליות נוספות (כהום סלולר, הלו 015 ו-youPhone, חברות שמספקות שירותי סלולר על גבי תשתית של מפעיל קיים) שככל הנראה יציעו גם מסלולי פריפייד.גם שתי חברות סלולר חדשות - מירס וגולן טלקום - אמורות לפרוץ לחיינו בחודשיים הקרובים, כשגם הן צפויות להציע מסלולי פריפייד. או אז תיפתח התחרות בתחום זה ואולי נראה הוזלה גם בעלויות המסלולים, בלי קשר לכרטיסי בונוס.

רוצים להשוות מסלולי פריפייד? לחצו כאן

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

תגובות