ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בדקנו את מסלולי החיילים אשר מציעות חברות הסלולאר: מירס, אורנג', סלקום ופלאפון.
בדקנו את מסלולי החיילים אשר מציעות חברות הסלולאר: מירס, אורנג', סלקום ופלאפון.
לקחנו פרופיל של חייל שמדבר במשך 600 דקות בחודש (300 דקות באמצע שבוע ו 300 דקות בסופי שבוע) ושולח 150 הודעות SMS בחודש (75 הודעות באמצע שבוע ו 75 הודעות בסופי שבוע).
בכל חברה מצאנו את המסלול המשתלם ביותר - בו נשלם בכל חודש תשלום מינימלי.
יש לזכור שלכל חייל דפוסי שימוש משלו, וכדאי לו לבדוק מהם בטרם ההתחייבות למסלול.
אורנג' חיילים | סלקום | פלאפון | |
---|---|---|---|
עלות דקת שיחה | 39 אג' באמצע שבוע 22 אג' בסוף שבוע | 700 דקות ב-250 ₪ בחודש (36 אג' לדקה בניצול מלוא החבילה). | 38 אג' לדקה ל-500 הדקות הראשונות, ו-49 אג' לדקה לאחר מכן. |
עלות שליחת הודעת sms | 18 אג' באמצע שבוע 9 אג' בסוף שבוע | 18 אג'. | 35 אג' (מוגבל ל-500 הודעות). |
תשלום חודשי קבוע | ללא | 250 ₪ | 14.9 ₪ |
הערות | תשלום מינימלי של 9.9 לחודש. לא חישבנו את המסלול ללוחמים, מפני שאינו מיועד לכל חייל - (בנוסף למסלול המפורט לוחמים זכאים ל-9 אג' בשיחות לאורנג' בסופ"ש). | בנק דקות המציע 700 דקות ב 250 שקל. | לקחנו בחשבון רכישת חבילת SMS: 150 הודעות sms ב-35 ₪ לחודש (23.3 אג' להודעה). |
מכשיר | מכשירי סמסונג c450 או נוקיה 6070 חינם בהתחייבות ל-36 חודשים. | מגוון מכשירים בהחזר מלא למדברים מעל 99 ₪. | מכשיר דור 3 במתנה: Motorola l7. והנחות על המכשירים: LG CHOCOLATE, LG8600, MOTOROLA V3M, K1, V9, Z6, SAMSUNG R510, TELIT V270 |
סכ"ה תשלום לחודש | 203 | 277 | 289 |
בסלקום ישנה תוכנית בה החיילים מקבלים החזר כספי בסך 750 שקל (250 ₪ במשך 3 חודשים ראשונים, בתנאי שהחשבון אכן הגיע ל-250 ₪ כל חודש), אולם תוכנית זו יצאה יקרה יותר בחישוב על פני 3 שנים.
המסלול של מירס מתאים ביותר למי שרוב השיחות שלו מתקיימות בתוך רשת מירס.
היתרון הוא האפשרות לדבר בווקי טוקי בעלות נמוכה. החיסרון הוא בעיות קליטה במקומות רבים.
פלאפון היא החברה היחידה שמעניקה מכשיר סלולארי מדור שלישי ללא תלות בחשבון חודשי, זאת לעומת החברות האחרות שמציעות מכשיר מדור 2.5 או מכשירי דור 3 בזיכוי מלא תמורת זמן אוויר.
החייל הממוצע כמו הסטודנט הממוצע נוהג לשלוח הודעות SMS רבות, הרבה יותר משאר האוכלוסייה. לכן מחיר ההודעה הוא משמעותי. לעיתים חבילותSMS הן אטרקטיביות אם שולחים בדרך כלל מספר הודעות כמספר ההודעות בחבילה.
שירותי "דור שלישי"
עד כה נהגו חברות הסלולר המספקות שירותי "דור שלישי", לחייב מנוי המבקש לרכוש מכשיר טלפון סלולארי "דור שלישי", להצטרף לתוכנית אשר במסגרתה מקבלים שירותים ייחודיים ל- "דור שלישי", כגון: שירות גלישה באינטרנט בקצב מהיר ושירות שיחת וידאו. זאת בתמורה לתשלום חודשי קבוע עבור שירות גלישה לפורטל תוכן למרות העובדה ששירותים אלה אינם כרוכים בגלישה בפורטל תוכן. לא כולנו משתמשים בפונקציות אלו, ולאלו שלא ניתן להסתפק במכשיר שאינו דור 3 שלא מצריך חבילה שעלותה כ-20 ₪ לחודש.
משרד התקשורת הורה לאחרונה לחברות הסלולאריות להפסיק לאלתר כל פעילות אשר יש בה משום התניית שירות בשירות. המשרד החליט כי כאשר קיימת לצרכן חלופה כלכלית אפקטיבית בה לא מתקיימת התניית שירות בשירות, הרי שהמשרד לא יראה בפעולה משום התניית שירות בשירות. כיום החברות הסלולאריות מצליחות לעקוף את ההוראה ולגבות את דמי חבילת הגלישה בצורות יצירתיות אחרות ולכן חשוב לבדוק טוב על מה משלמים. בנוסף, אם מדובר בתשלום חודשי עליו מקבלים החזר בשיחות צריך לבדוק שאכן מדברים בסכום המדובר אחרת מדובר בהפסד כספי.
אחזקה ותיקונים
סעיף חשוב הוא סעיף שירות אחזקה ותיקונים. צריך לבדוק אם כדאי לשלם על שירות כזה.
לעיתים התשלום החודשי הוא גבוה ואילו מכשיר חדש עולה בסיכומו של דבר פחות ממחיר הביטוח הכולל. הדבר תקף גם לגבי תיקונים, אם מדובר בצרכן ששומר על המכשיר הסלולארי שלו לא כדאי לו לשלם את הסכום מדובר בעוד שהרבה פעמים הביטוח כרוך בהשתתפות עצמית.
בהצלחה!
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]