חברת לרווחה מסייעת במימוש זכויות רפואיות מהביטוח הלאומי, מחברות הביטוח והפנסיה, וממס הכנסה. אחרי בדיקת זכאות קצרה תדעו אם אתם זכאים לקצבאות נכות, מימוש זכויות במגוון מצבים רפואיים, קבלת תו נכה, שירותים מיוחדים, ועוד
הצטרפות ללרווחה

התמודדות עם בעיות רפואיות שמצריכות פנייה לרשויות עלולה להיות לא נעימה. ההתעסקות בהליכים הבירוקרטיים בנוסף על הבעיות הגופניות מעמיסה עוד לחצים על הנפש עד שלא מעט מבוטחים מוותרים על זכויותיהם. על רקע זה פועלת חברת "לרווחה" עם ניסיון של כעשור בתחום, מציעה סיוע בהגשת תביעות למימוש זכויות רפואיות מול רשויות המדינה ומול הביטוחים הפרטיים.

באילו נושאים ניתן לממש זכויות רפואיות?

הזכאות הבסיסית והמוכרת ביותר היא קצבת נכות כללית. לקצבת נכות כללית זכאים תושבי ישראל הסובלים מליקוי גופני, שכלי או נפשי שנגרם ממחלה, מתאונה או ממום מולד. הזכאות ניתנת אם בגלל הליקוי אבד או צומצם כושר העבודה, ההשתכרות, והיכולת להשתלב בשוק העבודה. ישנן קצבאות וגמלות שונות עם חישובים שונים על פי אחוזי הנכות ואובדן הכושר שנקבעים, ובחברת לרווחה ידעו איך למקסם את הסכום שתקבלו מהרשויות. 
קצבאות נכות ניתנות במגוון רחב של מצבים רפואיים, גם כאלה שכלל לא העליתם על דעתכם. למשל, האם ידעתם שעובדי הוראה הסובלים מצרידות יכולים לקבל הכרה ב"מחלת מקצוע"? המצבים המוכרים יותר, על קצה המזלג, כוללים מחלות לב, סרטן, אירוע מוחי, סוכרת, טרשת נפוצה, קרוהן, מצבים סיעודיים, אפילפסיה, דיכאון וחרדה, מחלות בתחום הנפש, ועוד. ישנן זכויות רפואיות עבור בגירים ועבור ילדים הסובלים ממחלות או מוגבלויות שונות, בכלל זה גם הפרעות קשב וריכוז (ADHD).

איך מתבצע התהליך בחברת לרווחה?

תהליך מימוש זכויות בחברת לרווחה כולל חמישה שלבים פשוטים:

1. בניית התיק הרפואי: בפגישת ההיכרות צוות לרווחה ילמד את מצבכם הרפואי ויבנה את התיק באופן מקצועי.

2. מילוי הטפסים והגשת התביעה: נציגי החברה שמלווים אתכם ימלאו את הטפסים יחד איתכם ויגישו אותם עבורכם בצירוף כל המסמכים והאישורים הרלוונטיים.

3. התנהלות מול הגוף הנתבע: חברת לרווחה תעקוב אחר הטיפול מול המוסד לביטוח הלאומי, חברת הביטוח, או מס ההכנסה, בהתאם לתיק שלכם. 

4. התייצבות בוועדה הרפואית: אנשי המקצוע של לרווחה ידריכו אתכם ויכינו אתכם לוועדה הרפואית כדי שהרופאים הבוחנים יאשרו את מקסימום הזכויות המגיעות לכם. 

5. קבלת הפיצוי או הקצבה: השלב האחרון בטיפול מול הרשויות לצד וידוא שקיבלתם את הזכויות שמגיעות לכם.


זקוקים לסיוע מחברת מימוש זכויות רפואיות? לחצו כאן ונציג של חברת לרווחה יחזור אליכם בהקדם


אילו זכויות ניתן לממש בעזרת חברת לרווחה?

קצבת נכות כללית: משולמת על ידי הביטוח הלאומי לאלו שאיבדו יכולת לעבוד ולתפקד בשל מצב רפואי.

קצבת שירותים מיוחדים: משולמת על ידי הביטוח הלאומי לאנשים שזקוקים לעזרה או השגחה צמודה בתפקוד היומי.

הטבות ניידות: קצבה לאלו הסובלים מבעיות רפואיות בגפיים התחתונות.

קצבת נכות מעבודה: משולמת למי שנפגע בדרך אל או מהעבודה. 

קצבת ילד נכה: להורי ילדים הסובלים ממגבלות רפואיות שונות.

ביטוח סיעודי: תשלום חודשי מחברות הביטוח למי שזקוק לעזרה בפעילות יומיומית.

ביטוח אובדן כושר עבודה: תשלום חודשי מחברות הביטוח למי שירד בהכנסותיו בשל מגבלה רפואית.

פנסיית נכות: תשלום מקרן הפנסיה למי שהכנסותיו ירדו בשל מגבלה רפואית.

ביטוח תאונות אישיות: תשלום חד פעמי למי שנפצע בתאונה.

פטור ממס הכנסה: ניתן למי שנקבעו לו 90% נכות.

נקודות זיכוי: הנחה בתשלום מס ההכנסה למי שילדיהם סובלים ממגבלה רפואית או לומדים בחינוך המיוחד.

תו נכה: תג חנייה לנכה על כל ההטבות הנלוות לכך.

כמה זמן נמשך התהליך?

זמן הטיפול הממוצע על ידי הרשויות עומד על בין שלושה חודשים לחצי שנה. ייתכנו כמובן זמני טיפול מהירים יותר או עיכובים גדולים יותר. ההמתנה לקבלת התשובה תלויה בגורמים שאינם קשורים אליכם או לחברה המטפלת, כמו עומסים ברשויות ובמוסדות הרלוונטיים, חופשות מרוכזות בחגים, וכן במורכבות ובשונות של כל תיק ותיק. בחברת לרווחה שואפים להגיש את התיק כמה שיותר מהר, אך לא על חשבון מיצוי מקסימלי של זכויות רפואיות המגיעות לכם.

למה דווקא "לרווחה" ולא להגיש תביעה לבד?

ניתן להגיש תביעה ללא כל סיוע ישירות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ורשויות המס. למרבה הצער, פעמים רבות קורה שהתביעות נדחות או מתקבלות באופן לא מספק והקצבה או הפיצוי שנקבע נמוכים משמעותית ממה שמגיע לכם. אז למה דווקא לרווחה?

1. ניסיון ומיומנות: החברה פועלת כעשור וצברה ניסיון רב בטיפול בכל סוגי התיקים, מפשוטים ומהירים ועד תיקים מורכבים. 

2. בירוקרטיה: כל ההתמודדות מול המשרדנות הקשוחה יורדת מכם, נציגי לרווחה דואגים לכל. 

3. איסוף מלא של המסמכים והאישורים: צוות החברה לומד את התיק הרפואי שלכם לעומקו, ומדריך אתכם איך להתמודד עם הוועדה הרפואית כדי שלא יהיה מצב שתביעתכם נדחית בגלל פרט טכני או כי לא ידעתם לענות על משהו. 

4. זמינות: נציגי לרווחה מבטיחים זמינות גבוהה בכל שעות היום לאורך כל זמן הטיפול בתיק.

ואם הגשתי תביעה ונדחיתי - יש לי סיבה להמשיך לקרוא?

בהחלט! החלטת הוועדה הרפואית ניתנת לערעור תוך 60 יום מקבלתה. אם הגשתם בעבר תביעה לבד שנדחתה או התקבלה באופן חלקי - זה לא סוף פסוק. אנשי לרווחה יעברו איתכם על התיק הרפואי שלכם ויעשו את כל ההשלמות הדרושות כדי שבקשתכם החוזרת תתקבל. בחברה מתגאים ב-90% הצלחה מכלל הפניות המטופלות דרכם. 

כמה עולה התהליך?

גובה התשלום נגזר באחוזים מסכום הפיצוי והוא מוסדר בחוק הביטוח הלאומי. בחברת לרווחה לא גובים דמי פתיחת תיק, לא בתחילת ההליך ולא בסופו. התשלום מתבצע רק לאחר שקיבלתם את הפיצוי או שהתחלתם לקבל את תשלומי הקצבה. אין דמי ייעוץ ראשוני, כך שהנה עוד דאגה אחת יורדת מהראש - הלחץ הכלכלי.

היכן ניתן שירות חברת לרווחה?

משרדי החברה הראשיים ממוקמים במגדל ב.ס.ר. בבני ברק, אך הסיוע ניתן לתושבים בכל הארץ. 


מלאו פרטיכם ונציג חברת לרווחה יחזור אליכם בהקדם
loading
מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות - חברות בתחום

לרווחה - מימוש זכויות רפואיות

זכותי - מימוש זכויות

ד"ר זכות - מימוש זכויות רפואיות

זכותג - תו נכה

מימוש זכויות רפואיות - עוד בתחום

אולי יעניין אותך גם: