ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
הוצאות הפרסום, הכוללות מודעות דיגיטליות, קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום אתרים וערוצי שיווק מקוונים, יכולות לזלוג במהירות אל מעבר לתקציב שלכם. במאמר זה נעבור על כמה כלים, טכניקות וטיפים קונקרטיים שיאפשרו לכם לצמצם את הוצאות הפרסום מבלי לפגוע באפקטיביות השיווקית, תוך מיקוד משאבים חכם וממוקד מטרה.
בעולם העסקים הכל כך מהיר של ימנו, אתם בעלי העסקים מתמודדים עם אתגרים מורכבים ומתישים של ניהול הוצאות הולכות וגדלות. מעבר להוצאות הבסיסיות של תפעול העסק - שכר דירה, ציוד, עובדים ותחזוקה- נוספות גם הוצאות הנוגעות לשיווק ופרסום, שיכולות במהירות להפוך למעמסה כלכלית משמעותית.
הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להבין במדויק איך ולמה אתם מוציאים את הכסף שלכם, ולבנות תקציב במסודר. רבים מהעסקים הקטנים נוטים להתנהל ללא מעקב שיטתי אחר הוצאותיהם, מה שיכול לפגוע בהתנהלות בצורה משמעותית. התחילו בלערוך מיפוי מלא של הוצאות השיווק שלכם. עליכם לערוך סקירה מדוקדקת של כל הוצאות הפרסום, הכוללת דמי ניהול למשרדי פרסום, תשלומים לאנשי תוכן, עלויות פרסום במדיות השונות וכו'. לאחר ארגון התקציב ניתן ללמוד לחסוך בעוד כמה פרמטרים.
הפרסום במדיות החברתיות ובפלטפורמות השיווק הוא השקעה, שנועדה כדי להגדיל בסופו של דבר את הרווחים שלכם. לכן חשוב למדוד בצורה חכמה את ההתקדמות שלכם מבחינת השיווק, במקום להסתמך על תחושות סובייקטיביות. עליכם לפתח מערכת מדידה מדויקת. הטמעת פיקסלים וקודי מעקב יאפשרו לכם להבין באופן מדויק. במידה ואתם עובדים עם חברת פרסום או שיווק עליכם לוודא שאלו מוכנים להציג לכם את נתוני ההתקדמות באופן שוטף, כדי שתוכלו להיות בעניינים.
השקעה חכמה בנכסים הדיגיטליים שלכם עם עזרה מקצועית של חברה לקידום אתרים יכולה להוזיל משמעותית את עלויות הפרסום ולהניב לכם יותר תוצאות. חשוב לשים לכם שהאתר עובד במהירות מקסימלית, ליצור דפי נחיתה ממירים, לבצע מחקר מילות מפתח מדויק ולמטב את רשימות התפוצה שלכם. ככל שטכניקות השיווק ותשתיות הדיגיטל שלכם יהיו יותר יעילים, כך גם התוצאות יהיו בהתאם.
חשוב לומר את זה כאן, לא כל פלטפורמת פרסום מתאימה לכל עסק. כל עסק פונה לפלח שוק אחר, לקהל אחר שמבלה את זמנו בפלטפורמות שונות בהן ניתן לשווק. עליכם לזהות את הפלטפורמות המרכזיות בענף שלכם, ליצור קהלים דומים למאפייני הלקוחות הקיימים שלכם ולבחון את העלויות לכל פלטפורמה בהתאם.
המלצת המומחים היא להקדיש לפחות בין 5-10% ממחזור ההכנסות לשיווק ופרסום. אך זה לא רק עניין של סכום, אלא של אסטרטגיה חכמה. מומלץ להתחיל בהתחלה בתקציב קטן ולעלות בהדרגה, לדרוש דיווחים שקופים מספקי הפרסום שלכם, לבחון את התוצאות מידי רבעון ולדעת להתמקד בערוצים הנכונים לכם.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]