דלג לתוכן

כיצד לחסוך בעלויות התקשורת לעסק

תקשורת טובה בעסקים היא נקודת זינוק לכל עסק וארגון מצליח. כדי לצמצם בעלויות, עסקים יכולים ליישם מספר אמצעים נבונים שעליהם נפרט בסקירה

2 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

כך למשל שימוש בדואר אלקטרוני בחוכמה יכול להפחית באופן משמעותי את הצורך בהדפסת מכתבים או דוחות. שימוש בפלטפורמות להודעות בתוך הארגון יכול ליעל אינטראקציה בזמן אמת, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים. יתר על כן, כפי שנסביר להלן יש עוד פתרונות שיוכלו לעזור לחסוך זמן וכסף בעסק, תוך מתן פתרונות לעובדים כדי לעזור להם להתמקד  במשימות השוטפות בלי לחוש מוצפים בהודעות ומיילים ללא סוף.

שימוש נבון בטכנולוגיית VoIP

עלויות תקשורת מכבידות עליכם? יש פתרון שיכול להועיל מאוד לעסקים גדולים ולצרכני תקשורת בעלי פעילות גלובלית. דרך מעולה לצמצם את הוצאות התקשורת בעסק היא על ידי שימוש בטכנולוגיית פרוטוקול קול באינטרנט -  VoIP פתרון מסוג זה מאפשר לעסקים לבצע שיחות דרך האינטרנט. המשמעות היא שאין יותר צורך להרבות בשיחות יקרות על בסיס תקשורת קווית רגילה.  

על-ידי מעבר למערכת VoIP, עסקים יכולים ליהנות מכל אלה:

  • חיסכון בעלויות בגין שיחות בנפח גדול ושיחות בינלאומיות
  • שילוב נוח עם פתרונות תקשורת אחרים, כגון ועידות בשיחות וידאו, העברת הודעות.
  • יכולת להקטין או להגדיל את נפח השיחות והתקשורת, לפי צרכי העסק המשתנים. 

מרכזיות ענן ותרומתן לחיסכון בעלויות

הפתרון ששמו מרכזיות ענן מחולל מהפכה באופן שבו עסקים משפרים תקשורת ארגונית תוך חיסכון  בעלויות. העברת מערך התקשורת בעסק לפלטפורמה של מרכזיה מבוססת ענן, מאפשרת להשיג חיסכון משמעותי. היתרונות העיקריים של פתרונות תקשורת בענן לעסקים כוללים:

  • עלויות נמוכות יותר של תשתית תקשורת. בזכות הענן אין צורך בשרתים ובציוד נלווה יקר וכך אפשר להפחית את הוצאות הגדולות.
  • עסקים יכולים בקלות להגדיל או להקטין את נפח התקשורת בהתאם לצרכים העסקיים העונתיים והכל ללא סיבוכים, באפס מאמץ ועם הוצאות נמוכות.
  • תחזוקה ועדכונים מובנים, כלומר ספקי ענן מטפלים בתחזוקת המערכת ובעדכונים, עובדה שמוזילה עלויות IT.
  • מערכות תקשורת מבוססות ענן מספקות זמינות, הפחתת תקלות והכל בעלויות נוחות למשתמש העסקי. 

פתרונות תקשורת משתלבים

שילוב פתרונות תקשורת בצורה חכמה יכול לאפשר לעסק להתגבר על חוסר יעילות תוך הפחתה בעלויות. רעיון זה זוכה לכינוי "תקשורת מאוחדת". מדובר בשילוב פתרונות בפלטפורמה אחידה שכוללת למשל דואר אלקטרוני, צ'אט ארגוני, שיחות קוליות ושיחות ווידאו, פתרונות הקלטה ואחזור ועוד. היתרונות: 

  • פרודוקטיביות משופרת של עובדים יחידים ושל צוותי עבודה גם יחד. 
  • חיסכון בעלויות תחזוקה. 
  • שירות לקוחות יעיל, בזכות שיפור זמני תגובה.

חיסכון נבון בהוצאות התקשורת הסלולרית

בעסקים שמשלבים עבודה מרחוק, תקשורת סלולרית לוקחת תפקיד חשוב בפעילות יום יומית. יחד עם זאת, הוצאות סלולר עלולות לצאת משליטה. כדי להוזיל את עלויות התקשורת ניתן לפעול כך: 

  • נתחו את היקף השימוש בסלולר, לרבות שיחות וגלישה. 
  • שלבו פתרונות לניהול מכשירים ניידים בעסק, בצורה חסכונית ויעילה. 
  • ארגנו Wi-Fi ארגוני, שיוכל לייעל, להוזיל ולהקל על השימוש בתקשורת סלולרית בעסק.