דלג לתוכן

כמה עולה לקדם אתר בגוגל וטיפים לחסכון

קידום בגוגל נועד להשיג לאתר שיפור במדדי החשיפה והגדלה מסיבית בכמות הכניסות. כתוצאה מכך, האתר משיג אתו התוצאה שלשמה הוא הוקם – יצירת תודעה, שיווק עסקי, פרסום המותג או השירות שלכם, מוניטיזציה (הכנסות ישירות מהאתר) או כל הדברים הללו יחד.

2 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

ינואר 2023

כל מי שניסה לקדם בעצמו את האתר שלו לאורך זמן, יודע עד כמה שזה מסובך יותר מכפי שזה נראה. קידום אתרים יעיל זה כיום פול טיים ג'וב, שנעשה במיטבו על ידי מקדמי אתרים. אבל זה לא אומר שצריך לשלם על כך כל מחיר. בשורות הבאות נסביר כמה באמת עולה לקדם אתר בגוגל ואיך ניתן לחסוך, מבלי לפגוע בתוצאות הטובות. 

איך נקבע המחיר של קידום בגוגל

קידום של אתר או סט של אתרים הוא כאמור משימה די מורכבת. הסיבה לכך היא שיש הרבה פרמטרים במקביל שצריך לטפל בהם. מובן שכמות ההשקעה במונחי זמן ומאמץ שמושקעת בתהליך של קידום אתרים בגוגל מתבטאת במחיר השירות. המחיר מתבסס בין היתר על הניסיון של מקדם האתרים, ההשקעה שלו והפתרונות שהוא מציע. לדוגמא, מקדם מקצועי יטפל בכל אלה:
1. אופטימיזציה של האתר. 
2. קידום על ידי הטמעת קישורים חיצוניים. 
3. אספקת תכנים איכותיים ותכני SEO. 
4. חקר מילות מפתח וחקר מתחרים. 

בכל פרמטר, מקדם אתרים צריך להשקיע עבודה וזמן. לרוב, משפט המפתח הוא – אתה מקבל על מה שאתה משלם. מי שמקווה לשלם מאות בודדות של שקלים לחודש ולהגיע למקום הראשון בגוגל, יגלה שהדברים הללו לא הולכים ביחד. זה לא אומר שצריך לשפוך כסף בלי חשבון, אבל צריך להיות ריאליים. עלות קידום טובה ומקצועית, עם תוצאות איכותיות, יכולה להגיע לעלות של כמה אלפי שקלים. צריך להביא בחשבון שככל שהתחרות על קידום בביטויים ספציפיים גבוהה יותר, כך צריך להשקיע יותר זמן, מאמץ ומשאבים בקידום. 

חבילות של קידום אתרים 

במצבים מסוימים, נוח להסתכל על עלויות הקידום כפונקציה של חבילת קידום לחודש. זה המקום לציין כי לרוב שיתוף פעולה עם מקדמי אתרים נעשה לפרק זמן מסוים לפני שרואים את התוצאות המיטביות. אפשר לתמחר חבילות של קידום אתרים על פי סוג האתר או העסק, כאשר יש הבדל בין אתרים של עסקים קטנים לבין עסקים גדולים או סטארט אפים. 

ככלל, חבילה של קידום עבור עסק קטן או בתחום שמצריך יחסית השקעה נמוכה (פחות מתחרים, פחות תחרות על ביטויים לקידום) עשויה לעלות עד 2000 ₪ לחודש. כאשר מדובר באתר שבו רמת התחרות הרבה יותר חזקה וצריך להשקיע הרבה יותר עבודת קידום או שמדובר על עסק גדול או מותג חזק, המחיר שונה. במקרה זה המחיר יכול להגיע ל-4000 ₪ ואף מעבר לזה. כמובן שיש מצבי ביניים. הדברים הללו צריכים להיסגר מול המקדם, בצורה שקופה, ותוך הכנת תוכנית עבודה מסודרת.

טיפים לחיסכון בקידום אתרים

לאחר שהסברנו כמה דברים לגבי אופן חישוב העלויות של קידום אתרים מקצועי, נתאר כמה אפשרויות שיכולות להוזיל עלויות. יש לציין כי בסופו של דבר המטרה היא להשיג תוצאות טובות (בתוצאות החיפוש האורגני), כך שיש גבול לרמת החיסכון שכדאי לחתור אליה (זיכרו שהזול מדי, בסוף עולה לכם ביוקר). 

  1. להתחיל בעצמכם- אם אתם מנהלים עסק קטן ואין לכם עדיין נפח עבודה משמעותי, תוכלו להתחיל לקדם את האתר בעצמכם, בזמן הפנוי. זה אמנם אומר שתצטרכו לעשות לבד דברים כמו החלפת קישורים, כתיבת תכנים, אופטימיזציה, אבל זה חוסך כסף. מרגע שאתם מתחילים לראות נפח עבודה גדול יותר, שווה להוציא את נושא הקידום למיקור חוץ. כלומר לעבוד עם פרילנסר שמבצע את בכל בצורה יעילה ואפקטיבית יותר. 
  2. מקדם אתרים הוגן ומומלץ- העדיפו לפנות למקדמים הוגנים, שיתמחרו את העבודה שלהם בצורה שמשקפת את רמת ההשקעה ולא מעבר לכך. חפשו מקדם שפועל בשקיפות, שמראה תוצאות והלקוחות שלו מקבלים ערך שבא לידי ביטוי בטרפיק שגדל ורמת הכנסות משופרת. 
  3. גודל סוכנות הקידום- אם פונים לסוכנות קידום גדולה, רמות המחיר יהיו לרוב גבוהות יותר. לסוכנויות הגדולות יש המון עלויות נלוות ועקיפות. פניה לסוכנות קידום בינונית או למקדם פרטי תוכל להביא לחסכון בעלויות וזה יתאים לאתרים בנישות מגוונות.