מהם הטרנדים שישפעו על קידום בגוגל בשנת 2022

קשה לחזות כיצד ייראה קידום אתרים בשנת 2022. לשינוי המהיר באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יש היסטוריה של התפתחות עם החברה והטכנולוגיה.

מרץ 2022

במאמר לפניכם כמה המלצות חמות לאסטרטגיות קידום אורגני בשנה הקרובה.

MOBILE FIRST

נייד הוא העתיד, ולאי הסתגלות אליו יהיו השלכות חמורות. יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להפוך את האתרים שלנו לתואמים לנייד, כמו שימוש בעיצוב רספונסיבי, הפיכת הניווט לפשוט יותר ונגיש יותר בלחיצה אחת או התמקדות במהירות.

העדכון האחרון של גוגל מעיד על הצורך להישאר ידידותי למכשירים ניידים. כשמעל 50% מתעבורת האינטרנט מגיעה מסמארטפונים, העדכון האחרון של גוגל יגביל מאוד אתרים שאינם מותאמים לגלישה במכשירים ניידים.

דוגמאות למה שגוגל מתכוונות לאתר מותאם כוללות אתר רספונסיבי, בעל פריסה קלה לקריאה על מסך קטן, ובעל כפתורים קטנים יותר.

בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית ממשיכה לצמוח ולהתפתח. בעתיד הקרוב, אנחנו רק מתחילים לראות את ההשפעות שתהיה לבינה מלאכותית על עתיד ה-SEO.

אנו עשויים לראות בינה מלאכותית משתלטת על חלק גדול מהעבודה שבני אדם עשו באופן מסורתי כדי לדרג אתר במנועי החיפוש. יהיו לכך השפעות דרסטיות על SEO בכללותו.

חוויית המשתמש

גוגל מזהה ומתגמלת עבור חווית משתמש נוחה. אתר שנטען במהירות, בעל ניווט ברור ופריסה קלה לשימוש מתוגמל על ידי גוגל. על מנת לקבל תגמול על ידי גוגל, האתרים צריכים להיות ידידותיים יותר למשתמש, הכוללים עיצוב אתר קל לניווט עם מידע קל למצוא באתר.

למעשה נתונים שגוגל מזהה כקריטיים מבחינת התנהגות הגולש (שיתופים, הערות, משך שהייה, דפים שנצפו וכו'), כך היא תדע לתעדף את האתר בתוצאות החיפוש.

תוכן איכותי

האלגוריתם של גוגל, האחראי על דירוג התוכן, מעדיף תוכן "חדש ואיכותי יותר" ומעניש אתרים עם תוכן באיכות ירודה. האלגוריתם לוקח בחשבון את תדירות המילים והביטויים בעמוד נתון וכן את התדירות של המילים הללו בכל הדפים באינטרנט. גוגל גם מעריך את אורך הפסקאות והמאמרים על מנת לדעת כמה מידע מסופק.

תוכן איכותי מספק גם חווית משתמש טובה ומהווה את הבסיס לאינטרנט, ולכן מומלץ להשקיע אפילו יותר בתוכן בשנת 2022.

סמנטיקה

סמנטיקה היא חקר מילים ומשמעותן. ישנן רמות שונות לסמיוטיקה, אך במאמר זה נתמקד במושג הנרדפות. מילים נרדפות הן מילים בעלות משמעויות זהות או דומות מאוד וניתן להשתמש בהן לסירוגין.

בשנים האחרונות, גוגל ביצעה שינויים משמעותיים באופן שבו היא מבינה את הקשר בין מילים שמשתמשים מחפשים. עם השינויים האלה, גוגל למדה להבין את המשמעות מאחורי ביטויים ומשפטים, ולא רק מילים בודדות.

גוגל מרחיבה את פונקציונליות החיפוש שלה כדי להביא לאנשים את התשובה הטובה ביותר לשאלתם. חוויית החיפוש החדשה תהיה אינטראקטיבית יותר ותספק מידע נוסף על מה שאתה מחפש.

לסיכום

זה הזמן להתחיל לבצע אופטימיזציה לאתר שלך לקידום אתרים על מנת למשוך תנועה אורגנית.
אם אתם מחפשים דרך לייצר תוכן איכותי ולדרג גבוה יותר ב-SERPS תצטרכו להתאמץ ולעמוד בהנחיות החדשות של גוגל.

אחת המטרות העיקריות של 2022 צריכה להיות, לשדרג את חווית המשתמש באתר במובייל. אתר לא מספיק ידידותי למשתמש, גורם לאנשים לעזוב את האתר ולחפש מוצרים במקום אחר.

כמובן שיש עוד מגמות מעניינות ומרתקות בתחום ובמאמר זה נגענו רק בקצה המזלג בתחום מרתק זה.