ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
על מנת שתוכלו לעשות עסקה מושכלת ולחסוך בהוצאות החודשיות, אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים שכדאי ליישם בעת התקשרות עם החברות.
1. בדקו לפני שתתקשרו
בטרם פונים לחברה ועורכים שיחה עם נציג מכירות, רצוי לערוך בדיקה מוקדמת של דפוסי השימוש שלכם בשירות המבוקש. כך תוכלו להיות יותר ממוקדים בשיחה ולדעת איזה מוצר מתאים לכם בלי להתבלבל מהצעות אטרקטיביות על מוצרים שאינכם צריכים.
לדוגמה, אם מדובר בחיבור לאינטרנט, חשוב לשאול את עצמנו לאיזו מהירות אנו זקוקים? בכמה מכשירים אנו גולשים בבית? לאילו צרכים אנו משתמשים בחיבור האינטרנט? האם אנו זקוקים ל-100 מגה או שניתן להסתפק ב-40 מגה ובכך להוזיל בעלויות? בכל אופן, חשוב לדעת שתמיד ניתן להתחבר למהירות הנמוכה יותר ובמידה והיא לא מספיקה, אפשר לשדרג מהירות בשיחת טלפון (במידה והתשתית מתאימה כמובן).
גם כאשר רוכשים חבילת טלוויזיה, כדאי לחשוב מה אנחנו באמת צריכים. האם חבילה צרה עם מספר מוגבל של ערוצים תספיק לנו? לכמה ממירים אנו זקוקים? מה לגבי שירותי ה-VOD? אם נוכחתם לדעת שאינכם צרכני טלוויזיה כבדים, קיימות אפשרויות נוספות כגון ממיר עידן+ אותו ניתן לרכוש באופן חד פעמי ואף לחבר את המחשב לטלוויזיה ולצפות בחינם בתכנים מהאינטרנט.
2. ערכו סקר שוק והשוואת מחירים
לפני שמחליטים על חברה מסוימת, כדאי לערוך סקר שוק קצר ולהשוות מחירים בין החברות תתפלאו לגלות שיכולים להיות פערים משמעותיים בעלות של מוצרים דומים. רק אחרי שיהיו לכם הנתונים מכל החברות, תוכלו לקבל החלטה מושכלת ונכונה ביותר עבורכם.
בחרו תחום להשוואת מחירים: סלולר, אינטרנט, טלוויזיה, טלפון קווי, שיחות לחו"ל.
3. מה לגבי עלויות נוספות?
בררו האם יש לחבילה שבחרתם עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון כגון דמי התקנה (לרוב תשלום חד-פעמי), נתב אלחוטי לאינטרנט (לרוב תוספת לתשלום החודשי) וכד', רצוי לברר האם ניתן לקבל הנחה על העלויות הנוספות או לוותר עליהן בכלל, תתפלאו לדעת כי לפעמים, אם רק תבקשו, יוותרו לכם עליהם.
4. האם המבצע באמת אטרקטיבי?
במידה ופניתם לחברה לקבלת מבצע מסויים שנתקלתם בו או שנציג מכירות הציע לכם מבצע במהלך השיחה, יש לברר מהו תוקף המבצע ומהו מחיר ההמשך בתום התקופה. כאשר יהיו לכם כל הנתונים, רצוי לחשב מהו המחיר החודשי הממוצע לשנה ולהשוות אותו למחיר הרגיל שלא במסגרת המבצע. יכול להיות שהמבצע יתברר כלא כל כך אטרקטיבי כפי שנשמע לכם בתחילה.
5. חבילות משולבות
כמעט כל חברות התקשורת הגדולות בישראל מציעות ללקוחותיהן חבילה המשלבת שני שירותי תקשורת שונים, כגון: ספק ותשתית אינטרנט, טלפון סלולרי ואינטרנט ביתי/שיחות לחו"ל, ולעיתים גם שלושה שירותים במודל חבילות טריפל (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי). כמובן שאין הכרח כי החבילות המשולבות הן גם האלטרנטיבה המשתלמת ביותר, אך לרוב הן אכן משתלמות ביותר וללא ספק יותר נוח להתנהל מול חברה אחת במקום מול מספר חברות. בכל אופן, בהחלט שווה לבדוק.
6. בדקו את החשבון החודשי
למרות שלעיתים הפעולה עשויה להיות מייגעת, פנו לעצמכם כמה דקות וקראו בעיון את החשבון האחרון שקיבלתם. יותר מפעם אחת אתם עשויים לגלות כי אתם משלמים על שירותים שאין לכם בהם צורך ממשי או ערוצים שאתם לא צופים בהם, או כי תנאי המבצע אליו הצטרפתם פגו או בגין שלל סיבות אחרות. מומלץ להצטרף למערכת מעקב מבצעים שמאפשרת לכם להיות עם יד על הדופק. מזינים במערכת את נתוני המבצע כאשר סוגרים את העסקה, בסיום תקופת המבצע מקבלים תזכורת לסיומו וכך ניתן להצטרף מיד למבצע חדש.
7. הקפאת המנוי
מתכננים חופשה? יוצאים למילואים? במידה ותעדרו מהבית לתקופה, ניתן להקפיא את מנוי הטלוויזיה, אינטרנט, עיתונים וכד'. יש ליצור קשר עם החברות השונות המספקות לכם את שירותי התקשורת, ולבקש להקפיא את המנוי. לרוב ההקפאה של המנוי אינה כרוכה בעלות.
8. התמקחות חברים!
תמיד כדאי לבקש מחיר טוב יותר מהמחיר הראשון שהציע לכם הנציג. אם תדגישו את חשיבות המחיר לעסקה, ייתכן מאוד והנציג יוכל לתת לכם מחיר נמוך יותר או הטבות שונות על מנת להוסיפכם למעגל הלקוחות של החברה.
מוזמנים להתחיל להשוות מחירים ולחסוך כעת www.kamaze.co.il
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]