ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
על מנת שנוכל להיות צרכנים נבונים ולחסוך בהוצאות, ריכזנו עבורכם 5 טיפים שימושיים לחסכון בתשלום עבור החיבור לאינטרנט.
האינטרנט כבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, ובהתאם לכך הפך לאחת מההוצאות החודשיות הקבועות. על מנת שנוכל להיות צרכנים נבונים ולחסוך בהוצאות, נציג כעת 5 טיפים שימושיים לחסכון בתשלום עבור החיבור לאינטרנט.
1. כמה מהר זה מספיק מהר?
בחברה הצרכנית והתחרותית בה אנו חיים, באופן כמעט תמידי מוצב בפנינו הפיתוי להשיג לעצמנו את המוצר "הכי"- הכי גדול, הכי נוצץ, הכי חדש ובמקרה שלפנינו האינטרנט הכי מהיר. איך אפשר להסתפק ב-15 מגה שמציעים לך 100 מגה? 200 מגה? אז זהו שכן. רגע לפני שמסכימים לשלם יותר, שווה לשאול את עצמנו בכנות, האם אנחנו באמת זקוקים לאינטרנט מהיר יותר? עבור צרכן בודד המתחבר בו זמנית באמצעות מכשיר אחד או שניים וצורך רוחב פס בהיקף ממוצע (גלישה באתרים, יוטיוב, מיילים וכו') חיבור אינטרנט במהירות 15-40 מגה יהיה מספק לחלוטין.
2. כמה מגה זה 100 מגה?
בהמשך ישיר לטיפ מס. 1 - כדאי לדעת כי חבילות אינטרנט קווי ברף העליון של המהירות המשווקות בישראל, לא בהכרח יספקו את המהירות הנכספת. למעשה כאשר אנו רוכשים תשתית אינטרנט ושירותי ספק אינטרנט במהירות של 100 או 200 מגה אנו קונים לעצמנו בעיקר את הפוטנציאל התיאורטי להגיע למהירות זו. כדי שהפוטנציאל יתממש לכדי מציאות ישנם עוד מספר תנאים טכניים נוספים שצריכים להתממש וחלקם אינם נמצאים בשליטתנו או בשליטת ספק האינטרנט. בפועל במרבית הזמן ובמרבית המקרים המהירות ממנה נהנה תהיה נמוכה מכך (עניין שמופיע באותיות הקטנות בחוזה מול ספק האינטרנט והחברה המספקת את תשתית אינטרנט).
3. דע את עצמך וכמה אתה משלם
מבצעים, מסלולים מיוחדים, הטבות, לחברות האינטרנט יש מגוון רחב של אמצעים לצרף אותנו למעגל לקוחותיהן. לעיתים קרובות, אין אנו שמים לב כי בתום המבצע/מסלול/הטבה וכדומה, קפץ המחיר של המסלול שרכשנו ולפתע הוא אינו אטרקטיבי כלל. על כן עשו לעצמכם מנהג לבדוק מעת לעת את החשבון החודשי. בנוסף, מומלץ להירשם למערכת מעקב מבצעים שמודיעה לנו בטרם סיום המבצע שעלינו לחדש את העסקה.
4. לא בושה להשוות ואפשר גם להחליף
ידע זה כוח ועל מנת שנוכל לבחור בכל עת בהצעה המשתלמת והמתאימה לנו ביותר, כדאי מאוד לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות, גם בעת בחירת תשתית אינטרנט וגם בבחירת ספק אינטרנט. שלל הרפורמות שקידם משרד התקשורת בשנים האחרונות, האחרונה בהן רפורמת "השוק הסיטונאי" הקלו מאוד על הלקוח הישראלי לעבור מחברת אינטרנט אחת לשניה. ולכן, אם נתקלתם בהצעה משתלמת יותר, בקשו מהספק שלכם מחיר טוב יותר ואם זה לא מתאפשר, תמיד אפשר גם לעבור חברה.
5. בלי תוספות
כחלק מנסיונן של חברות האינטרנט לשפר את רווחיהן הן עוסקות גם בשיווק שירותים משלימים למנויי אינטרנט: הגנה מוירוסים, חסימת תכנים ועוד. כדאי לשקול היטב אם יש תועלת ממשית בשירותים אלו ואם קיימות חלופות זולות יותר או אף חינמיות.
רוצים להשוות מחירי חבילות אינטרנט (ספק+ תשתית)? לחצו כאן
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]