כשביקש לשלם פחות - גם אם זה אומר הורדת מהירות הגלישה - ענתה בתחילה המוקדנית "אי אפשר". אחרי שהתעקש התברר שאפשר לרדת במהירות אבל לשלם יותר. בבזק הציעו 5 מגה ב־79 שקלים כשללקוחות חדשים מציעים בבזק לגלוש ב־15 מגה ב־69 ש' וב־40 מגה ב־85 ש', וזאת ככל הנראה מתוך מטרה שיתייאש.
גם אצל ספקית האינטרנט בזק בינלאומי התברר לו שמנסים להוציא ממנו כמה שיותר. ההצעה הראשונה שקיבל היתה 40 מגה בעלות קבועה ולא משתנה של 56 שקלים או עלות לשנה בלבד של 46 שקלים. כשהבהיר לנציגת בזק בינלאומי שהוא אינו מתכוון לשלם יותר ממה שהוא משלם כיום וכי קיימות בשוק חברות שמציעות 40 מגה בסכומים נמוכים מזה, חזרה אליו הנציגה עם האופציה לשלם 39 שקלים. התעקשות נוספת והאיום בניתוק עזרו ובבזק הסכימו להשאיר את העלות החודשית על 29.9 שקלים ולשדרג את המהירות.
המקרה של ירון אינו נדיר. מתברר ששוק האינטרנט בארץ עובד בדיוק כמו בשוק. רבים מגלים שעם קצת אסרטיביות אפשר בשיחת טלפון אחת להוריד את העלות או לשדרג את המהירות תמורת הסכום שאותו כבר משלמים.
מי שיש לו מהירות גבוהה וירצה לשלם פחות ולעבור למהירות נמוכה יותר מטעמי חיסכון - יגלה שזו לא תמיד משימה פשוטה. המוקדנים ינסו בתחילה להסתיר את העובדה שזה אפשרי וגם באתר בזק, למשל, תתקשו מאוד למצוא את האפשרות להתחבר ל־5 מגה. אנחנו לא הצלחנו למצוא את האופציה הזו ורק כשפנינו לדובר קיבלנו לינק לעמוד שמציע 5 מגה.
גם בהוט המצב דומה. כאשר פנינו בתור לקוח קיים של הוט, שמשלם 360 שקלים על שירות טריפל (טלוויזיה, טלפון קווי ואינטרנט), וביקשנו להוריד את העלויות, למשל על ידי התנתקות מהטריפל ובחירת מהירות גלישה נמוכה יותר - המהירות המינימלית שהוצעה לנו היא 30 מגה, שמחירה 120 שקלים, או 100 מגה במחיר של 160 שקלים, לא כולל תוספת של 10 שקלים לחודש למודם.
גם בהוט כאשר פנינו בתור לקוח חדש המהירות הנמוכה ביותר שהציעו לנו היתה 30 מגה ב־89 שקלים בלבד (30 שקלים פחות מאשר ללקוחות קיימים). לאחר שהתעקשנו הסכימו לחבר אותנו ל־12 מגה ב־109 שקלים, אבל רק בתנאי שזה יכלול גם 300 דקות שיחה. מה שאומר שבשביל לקבל מהירות נמוכה יותר צריך לשלם הרבה יותר ולהסכים כתנאי גם לשיחות טלפון.