ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
רפורמת הפס הרחב יוצאת לדרך וספקי האינטרנט יחלו למכור חבילות משולבות הכוללת ספק ותשתית. כל התנהלות הלקוח מול חברה אחת וללא פיצול החבילה.
מאי 2015, מערכת "כמהזה?"
היום (17 למאי), יחל השלב האוטומטי של רפורמת האינטרנט. משמעות הדבר היא שכאשר לקוחות יצטרפו לתוכניות החדשות של ספק משולב עם תשתית דרך אחת מספקיות האינטרנט המציעות אותן, הדבר יעשה באופן אוטומטי ובכך יתאפשר מעבר קל ומהיר בין החברות.
להשוואת מחירי חבילות של ספק + תשתית לחץ כאן
פברואר 2015, מערכת "כמהזה?"
רפורמת הפס הרחב יצאה לדרך, משרד התקשורת אישר את התעריפים החדשים בהם תהיה מחויבת בזק למכור את השימוש בתשתיות האינטרנט ובשרותי הטלפוניה שלה לחברות תקשורת מתחרות. כעת, ניתן יהיה לרכוש שירות אינטרנט הכולל גם ספק וגם תשתית מחברה אחת בלבד וכל ההתנהלות (הכספית ושירות הלקוחות) תהיה מולה בלבד.
כיום עדיין קיים דואופול של החברות בזק והוט בתחום תשתיות התקשורת הנייחות. רפורמת הפס הרחב באינטרנט, או כפי שהיא מכונה רפורמת "השוק הסיטונאי", תאפשר לחברות תקשורת שונות חסרות תשתית לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מבזק ומהוט במחיר סיטונאי. בכך תיווצר תחרות בשוק התקשורת הביתי שצפויה להוביל להוזלה של 30% עד 40% במחיר שהציבור משלם עבור שרותי האינטרנט. משמעות נוספת היא כניסת מתחרים חדשים לשוק, אשר יוכלו למכור חבילות שירותים מלאות הכוללות אינטרנט, שירותי טלפון קווי ונייד וטלוויזיה רב ערוצית ובכך ייחסך ללקוח תשלום עלות קמעונאית כפולה.
מבנה התעריפים החדש יאפשר לחברות התקשורת לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מחברת בזק במחיר סיטונאי. בינתיים קבע משרד התקשורת מחיר עבור חברת בזק לבדה ובקרוב יקבע מחיר לחברת הוט עבור השירות. התחרות בשוק תיווצר כתוצאה מהמרווח בין המחיר הסיטונאי לבין המחירים שמציעות החברות לציבור הרחב.
המחירים החדשים אף יעודדו את המשך ההשקעה בתשתיות מצד חברת בזק ויספקו תמריץ למיזם הסיבים האופטיים של חברת IBC לפרוס בהקדם את התשתית השלישית.
השירותים הסיטונאיים אשר על תעריפיהם הוחלט, כוללים, מלבד הפס הרחב באינטרנט ושירות טלפונייה, גם שירותים נוספים אשר יעודדו את התחרות בשוק הטלוויזיה הנשלט ע"י החברות הוט ויס. צעד משלים בתחום הטלוויזיה הוא אישור ההצעה לאפשר את שידור ערוצי עידן פלוס גם באינטרנט.
לסיכום, רפורמת השוק הסיטונאי, צפויה לעודד את התחרות בענפי התקשורת השונים ולהוזיל את המחיר שהצרכן משלם.
להשוואת מחירי חבילות של ספק + תשתית לחץ כאן
כיום, חברות האינטרנט השונות עדיין מציעות חבילות "בנדל" במודל הקודם. במסגרתן, הלקוח משלם לחברה אחת עבור ספק ותשתית והספקית מעבירה את התשלום לחברת התשתית שתבחרו (או חברת התשתית מעבירה את התשלום לספקית שתבחרו). חבילות הבנדל האלו מוגבלות לתקופה מוגדרת מראש שלאחריה מתפצל המנוי לשתי החברות בנפרד. חבילות הבנדל מוצעות לרוב במחירים זולים מהחבילות הרגילות בעד עשרות שקלים, אבל אם אינכם לקוחות חדשים בחברת התשתית, כנראה שלא תוכלו לקבל אותן.
בנדל במודל קודם | חבילות משלובות לאחר הרפורמה | |
---|---|---|
קהל היעד | לקוחות חדשים | כולם: לקוחות חדשים וקיימים |
למי משלמים? | לחברה אחת בלבד ובתום תקופת החבילה, התשלום מתפצל לשתי החברות: ספק ותשתית | לספק בלבד |
מול מי מתנהלים אם יש תקלה? | מול שתי חברות | מול חברה אחת בלבד |
האם החבילה מוגבלת בזמן? | כן, החבילה מוגדרת מראש כתחומה בזמן | לא, מדובר בחבילה קבועה |
האם המחיר מתפצל לשתי חברות בתום תקופה? | כן | לא |
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]