ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
משרד התקשורת הודיע על איסור על שיווק מבצעים הכוללים מוצרים בהנחה או בתשלום מוזל אשר יש בהם התניה להישארות הלקוח עד תום התשלומים.
10/05/12 מערכת "כמה זה?"
משרד התקשורת מבהיר בשנית ודורש מחברות התקשורת להפסיק לאלתר את ההתניה לחייב לקוחות להישאר בחברה בכדי להמשיך לקבל הטבה (אם קיימת כזו) על מוצר שקיבלו ו/או רכשו בהנחה במסגרת המבצעים שאותן חברות התקשורת מציעות.
כבר בתחילת השנה משרד התקשורת הודיע כי הוא יאסור על שיווק מבצעים הכוללים מוצרים בתשלום בשיטת "חיוב-זיכוי" או בתשלום מוזל אשר יש בהם התניה להישארות הלקוח עד תום התשלומים בכדי לקבל את מבצע או המתנה.
לאחרונה משווקים מבצעים רבים עם מוצרים אלקטרוניים כגון: טלוויזיה או טאבלט במחיר מוזל. בכדי שהלקוח יוכל ליהנות מההטבה המלאה של המבצע הוא מחויב להישאר מנוי של חברת התקשורת עד לתום התשלומים לספק עבור המוצר שקיבל בהנחה או בזיכוי. לקוח שרצה אחרי תקופה קצרה לעבור חברה, ההטבה הייתה נשללת ממנו ומתבטלת.
משרד התקשורת החליט כי לקוחות שכבר מנויים בעסקאות מסוג זה, גם אם יחפצו לעזוב את החברה, ימשיכו לקבל את ההטבה בדיוק כמו לקוח שהיה נשאר מנוי לכל התקופה.
הוראת החוק לפי ציטוט משרד התקשורת: "ביטל מנוי של בעל רישיון את הסכם ההתקשרות עמו במהלך תקופת ההתחייבות, לא ייגבה ממנו בעל הרישיון תשלום, ולא ימנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול, אם שיעורם הכולל עולה על סכום התקרה". הוראות החוק נועדו לצמצום חסמי מעבר בין חברות ולמנוע כבילה של המנוי לחברת התקשורת.
המפעילות טענו כי במידה ומדובר בהנחות או הטבות אשר מותנות בעמידה בתנאים אותם נדרש המנוי לקבל, אינן נחשבות הפרה של התקנה ולכן משרד התקשורת הבהיר בשנית לחברות התקשורת כי אם התנאי שאותו נדרש הלקוח לקיים היא הישארותו מנוי של אותה חברת תקשורת, הרי שמניעת ההטבה במידה והמנוי עוזב את חברת התקשורת, מהווה הפרה של התקנה.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]