ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בדיקת "כמהזה" עבור "גלובס" מגלה כי פלאפון מציעה מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" בתעריפים של כ-20 אגורות, אך נציגיה לא ממהרים להציעם ללקוחות
12.12.11 אפרת אהרוני, גלובס בשיתוף "כמה זה?"
בדיקת "כמהזה" עבור "גלובס" מגלה כי פלאפון מציעה מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" בתעריפים של כ-20 אגורות, אך נציגיה לא ממהרים להציעם ללקוחות ■ גם אורנג' מוזילה את המסלול, ובסלקום שקט בינתיים ■ תמונת מצב בשוק הסלולר
לכתבה בחדשות ערוץ 2, לחץ/י כאן
אפקט רמי לוי עושה את שלו: ימים ספורים לאחר השקת המפעיל הווירטואלי הראשון, מציעה פלאפון מסלול "לא דיברת - לא שילמת" כמעט זהה למסלול של רמי לוי. orange מוזילה גם היא את המסלול אצלה - ובסלקום שקט בינתיים. בסיוע אתר "כמה זה?" להשוואת שירותי תקשורת מציג "גלובס" את תמונת המצב העכשווית.
מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" אינם המצאה חדשה, אולם מידת האטרקטיביות שלהם מעולם לא הייתה מרובה - ולא במקרה. בחברות הסלולר מעדיפים לשווק חבילות ותוכניות הכוללות מרכיבים רבים, כדי להשפיע על דפוסי השימוש שלנו ולהרחיב את סל השירותים שעבורם אנחנו משלמים. בהתאם להצהרתו הראשונית של רמי לוי, המסלול שהוא מציע פשוט ובנוי על-פי דקת שימוש.
גם אם לא לכולם מתאים בסופו של דבר מבנה התשלום הזה, נכנסת לתמונה אפשרות סבירה נוספת שכבר מזמן לא הורגלנו לקחת בחשבון.
ומה קורה בעקבות המהלך? פלאפון מציעה מסלול דומה מאוד למסלול שאותו מציע רמי לוי. המסלול בעלות של כ-25 שקל, 10 שקלים יותר מרמי לוי, אך העלויות במסלול זהות- 20 אגורות לדקה, 15 אגורות להודעה, גלישה בכ-15 אגורות לכל 1 מגה. גם אורנג', כאמור, מתקרבת קצת לכיוון, גם אם התעריפים עדיין גבוהים יותר.
יש לציין כי החברות עדיין אינן מתאמצות לשווק את המסלולים האלה קבל עם ועדה. בחלק מהמקרים, הוצעו לנו המסלולים המדוברים רק במרכזי השירות ולא בשיחה טלפונית. כנראה ששיטת החבילות היא עדיין המוקד השיווקי המוביל מבחינתן.
ליאת נחום, מנהלת התוכן של אתר "כמהזה", מציינת כי "אם עד שרמי לוי יצא לשוק נעה העלות לדקה במסלולים אלה בין 40-70 אגורות לדקה, הרי שעכשיו העלות לדקה ירדה לכיוון 20-40 אגורות לדקה. גם בהודעות SMS ישנה ירידה, ממחיר כמעט אחיד של כ-60 אגורותלהודעה, העלות ירדה ל-15 אגורות".
עוד מוסיפה נחום: "הבשורה החיובית הנוספת היא הוזלת עלויות הגלישה במסלולים אלה. כבר אין תשלום על גלישה מזדמנת כמו עלות חריגה כפי שהיה עד כה, והמחיר ירד. עוד חשוב לציין כי גם דמי המנוי הוזלו בחבילה שמציעה פלאפון. פרטנר מצידה מציעה הטבות בתוך המסלול - 50 דקות שיחה חינם בתוך הרשת ו-20 הודעות SMS חינם בכל חודש".
אם תתקשרו למוקד הטלפוני של פלאפון, כאמור, לא תוכלו לקבל את המסלול; רק אם תגיעו למרכז שירות ומכירה ותבקשו את המסלול - תוכלו לקבלו. המסלול ניתן ללקוחות חדשים או משדרגים ולעוברים מסלול.
בשיחה עם מוקד המכירות הטלפוני של פלאפון לא הוצעה לנו החבילה, הנציג אמר שהוא לא מכיר חבילה כזו.
כשביקשנו שיבדוק שוב ונתנו לו את פרטי המסלול - הוא אישר את פרטי החבילה וציין כי רק במרכז מכירה ניתן לקבלה.
בינתיים בסלקום ובמירס מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" נותרו כשהיו ללא שינוי. מותג הבייסיק של סלקום אמור לצאת בסניפי רשת שופרסל דיל בתקופה הקרובה.
*** ינואר 2012: שימו לב, המסלול בחברת פלאפון נסגר לשיווק ולא ניתן יותר להצטרף אליו.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]