ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בדיקת "כמהזה?" ותוכנית חיסכון מראה שהמסלולים החדשים שמציעות חברות הסלולר לא תמיד משתלמים.
8.12.11 קרן מרציאנו, תוכנית חיסכון בשיתוף "כמה זה?"
לצפייה באייטם כפי ששודר לחצו כאן
אם חשבתם לעבור למסלולים המוזלים שחברות הסלולר מציעות כדאי שתקראו היטב את האותיות הקטנות - בדיקה מראה שהמסלולים החדשים לא תמיד משתלמים, וכך גם המסלולים בהם רוכשים חבילת דקות מראש
מהפכת הסלולר? הלחץ המופעל על חברות הסלולר מכיוון המפעילים הווירטואליים החדשים והחברות הבאות שיכנסו לתחום מביא לענף מסלולים מוזלים שאמורים להשאיר את הלקוחות אצלן. אבל בדיקה מעמיקה באותיות הקטנות של אותם מבצעים מגלה לעתים תמונה מעצבנת למידי.
בדיקה של תכנית החיסכון והאתר "כמהזה?" על חבילת CLEAR המוזלת שהשיקה אורנג' מראה שהחבילה לא מתאימה לכל אחד.
לקוח חדש ישלם 100 שקלים בחודש על החבילה הבסיסית ביותר בתוספת משתנה בהתאם למכשיר שיבחר, הוא יהנה מ-120 דקות שיחה והודעות ו-250 מגה גלישה.
אבל שימו לב מה קורה ללקוח קיים שיבקש לעבור לחבילה החדשה בלי לשדרג את המכשיר. אז הוא יאלץ לשלם 120 שקלים בחודש ותוספת תשלום על המכשיר הקיים, כך שבפועל, לחלק מהלקוחות פשוט לא כדאי לעבור למסלול המוזל.
גם בשיחה עם שירות הלקוחות של חברת orange המוקדנית אומרת כי המעבר אינו כדאי:
- מוקדנית: התוכנית עצמה עולה 120 שקלים כולל מע"מ שבאמת היא נורא משתלמת. אבל מכיוון שיש לך תשלומים על המכשיר עוד פעם זה קופץ לך ישר ל-178 שקלים
- לקוח: אז זה לא משתלם?
- מוקדנית: זה לא משתלם לך
בדיקה שערך יושב ראש ועדת הכלכלה בכנסת מראה שברוב המקרים כשהלקוח חורג ממכסת הדקות בחבילות המשולמות מראש, הוא מדבר למשל 1,200 דקות בחבילה של 1,000 דקות בלבד, המחיר על כל דקת חריגה מגיע עד פי שלושה או חמישה ממחיר דקת שיחה בתוך המבצע.
לא דיברתם את כל מכסת הדקות שרכשתם, עדיין תשלמו את מלוא המחיר.
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן אומר כי בוועדת הכלכלה פועלים כדי להכניס גמישות לתקנות: "לא תהיה חבילה של 1,000 דקות או 800 דקות או 600 דקות. החבילה היא לטווח בין 800 דקות ל-1,200 דקות. הצרכן ניזוק מהשיטה של החבילות של מספר דקות מדויקות כי אף אחד לא יכול לעמוד בהן".
חברות הסלולר טוענות כי הדבר נהוג בכל העולם ובכל ענפי המשק. במכון הכושר למשל תשלמו מחיר אחיד ללא כל קשר למספר הפעמים שתלכו אליו בחודש. הצרכנים בינתיים יאלצו להמשיך ולהתחייב על החבילות הקיימות, ואם יחצו את הרף ישלמו והרבה.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]