דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

מתנות וציוד קצה בזיכוי למשך 36 חודשים

בדיקה של תוכנית חיסכון ושל האתר "כמה זה?" מגלה כי חברות התקשורת אומנם ויתרו על קנסות היציאה, אבל מנסות לקשור אותנו אליהן דרך מתנות וציוד קצה.

3 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

מתנות וציוד קצה בזיכוי למשך 36 חודשים

24/11/11, "כמהזה?" ותוכנית חיסכון

ראוטרים, טלוויזיות ומחשבים ניידים בזיכוי למשך 36 חודשים – בדיקה של תוכנית חיסכון ושל האתר "כמה זה?" מגלה כי חברות התקשורת אומנם ויתרו על קנסות היציאה, אבל מנסות לקשור אותנו אליהן דרך מתנות וציוד קצה.

לכתבה כפי שפורסמה בתוכנית חיסכון, לחץ/י כאן

בזק

גידי גוב מציע לנו להצטרף לאינטרנט של בזק ולקבל טאבלט acer במחיר הזול בישראל (29 ₪ בחודש), נשמע מפתה, לא? כדי לבדוק האם זה באמת כל כך משתלם, בדקנו לעומק את תנאי המבצע:

תנאי ראשון, עליכם להצטרף (אם אתם לקוחות חדשים) או לשדרג (אם אתם כבר לקוחות בבזק) לחבילות תשתית אינטרנט של בזק + ספק במהירות של 10 מגה ומעלה.

תנאי שני, על מנת לשלם את המחיר הנמוך ביותר עבור הטאבלט (29 ₪ לחודש לאחר הזיכוי), עליכם להיות מנויים על שירותי התמיכה של בזק למשך כל תקופת התשלום על המכשיר. מחיר שירותי התמיכה של בזק מתחיל מ-7 ₪ לחודש. במידה ולא תצטרפו לשירות התמיכה, לא תקבלו זיכוי, ותצטרכו לשלם מחיר מלא של 39 ₪ לחודש.

ועכשיו, כמה תרגילים בחשבון פשוט:
נחסיר את המחיר שלאחר הזיכוי (29 ₪) מהמחיר המלא (39 ₪), ונקבל 10 ₪ - זה סכום הזיכוי החודשי שבזק מעניקה על המכשיר למנויים בשירות התמיכה.
כעת נחסיר את עלות שירות התמיכה (7 ₪) מסכום הזיכוי (10 ₪), ונקבל את ההנחה הסופית שקיבלנו מבזק – 3 שקלים לחודש.

ולתנאי השלישי, התשלום עבור המכשיר יעשה ב- 36 תשלומים. אם תרצו גם לקבל את הזיכוי, תצטרכו להישאר מנויים לשירות התמיכה ל- 36 חודשים. אה, ושכחנו לציין, המחיר שבזק מעניקה למצטרפים החדשים למבצע – נשמר לשנה בלבד, ומה יהיה אחר כך? כדאי שתתחילו לעבוד על כושר המיקוח שלכם.

ולסיכום, לפני שאתם בכלל חושבים להצטרף למבצע, כדאי שתחליטו האם אתם בכלל זקוקים למהירות 10 מגה ויותר. לאחר מכן, קחו בחשבון, שאמנם על פי חוק אתם לא מחויבים לחברה, אך היא גורמת לכך שלא יהיה לכם כדאי לעזוב אותה בשלוש השנים הקרובות.

HOT

ומה  עם HOT ?HOT, מצוידת בדיוויד דוכובני וב"פארוק" המיתולוגי ומציעה לנו טלוויזיית LCD מתנה בהצטרפות לטריפל שבמבצע ורק ב-329 ₪ לחודש.

על מנת לבדוק את המבצע לעומק, נכנסנו לאתר החברה, וגילינו ששני ה"טריפלים" המוצעים כסדרם (ולא במסגרת המבצע) עולים פחות מטריפל המבצע. מייד הרמנו טלפון למוקד, ובררנו כיצד זה ייתכן שטריפל המבצע יקר יותר מטריפל שאינו במבצע.

נציגת המכירות הסבירה לנו בנימוס, שטריפל המבצע כולל בתוכו עוד כמה דברים שאינם נכללים ב"טריפלים" הרגילים, ומכאן מחירו היקר. ומה לגבי הטלוויזיה מתנה? היא באמת מתנה, ותקבלו אותה בחיוב זיכוי מלא של 39 ₪ לחודש, למשך 36 חודשים. 36 חודשים? ניחשתם נכון, על מנת להמשיך ולקבל את הזיכוי תצטרכו להיות מנויים על הטריפל הספציפי הזה למשך כל התקופה. העיקר שאין התחייבות...

על מנת להבין מה כולל כל טריפל שמציעה היום החברה ומה מחירו, ערכנו את ההשוואה הבאה:

טריפל MORE MEGA (משודרג)
מבצע טלוויזיה
חבילות תוכן סטנדרט + 3 חבילות תוכן סטנדרט + כל חבילות תוכן סטנדרט + 3  חבילות תוכן + חבילת תוכן ובידור HD
ממירים ממיר VOD וממיר HDVOD ממיר VODוממיר HDVOD 2 ממירי HDVOD
תשתית אינטרנט 2.5 מגה 12מגה + רשת אלחוטית 2.5 מגה + רשת אלחוטית
טלפון קווי דבר Easy (לא דיברת לא שילמת) דבר FIX(500 דקות כלולות לנייחים וניידים) דבר Easy(לא דיברת לא שילמת)
הטבה - - טלוויזיה בחיוב זיכוי ל-36 חודשים*
מחיר 295 ₪ 325 ₪ 329 ₪

*אם רוצים להתנתק מהחברה לפני תום 36 חודשים, יש לשלם את יתרת התשלומים עבור הטלוויזיה.

המסקנות:

חבילת MORE וחבילת המבצע כמעט זהות. בחבילת המבצע מקבלים גם רשת אלחוטית, ממיר HD נוסף וחבילת תוכן ובידור HD, וכמובן  -טלוויזיה בחיוב זיכוי ל-36 חודשים.

מי שלא ממש צריך טלוויזיה חדשה ולא צריך את כל התוספות האלו שנוספו לחבילה על מנת "לנפח" לה את המחיר, לא כדאי לו להצטרף למבצע בו התשלום החודשי גבוה יותר, ובנוסף עליו להיות מנוי בחברה, במבצע הספציפי הזה , למשך 3 שנים על מנת ליהנות מהזיכוי על הטלוויזיה.

חבילת MEGA (טריפל משודרג) כוללת הרבה יותר חבילות תוכן, מהירות גלישה גבוהה יותר, ו-500 דקות כלולות בטלפון, כך שלמעשה היא נראית משתלמת בהרבה לצרכן מאשר טריפל המבצע (תלוי כמובן בצרכים של הצרכן שמשתנים מאחד למשנהו).

נראה ש- HOT ובזק למדו את השיטה מתחום הסלולר, וכמו ששם משתמשים במכשירי הסלולר על מנת להשאיר את הלקוחות בחברה, פה משתמשים במתנות משתנות.

בנוסף, קיימת הבעיה שרוב הצרכנים לא מסוגלים לערוך השוואות כל כך מעמיקות ולכן קשה להם יותר להחליט מה מתאים ונכון יותר עבורם. ולכן חשוב – לא להתפתות למבצעים שנראים אטרקטיביים על פני השטח אך יכול להיות שכלל אינם תואמים את הצרכים.

תגובות החברות:

תגובת בזק: "ללקוחות המעוניינים להצטרף רק לחבילה מצומצמת, תאפשר בזק להנות מטאבלט בהנחה משמעותית של עשרות אחוזים".

תגובת הוט: "החברה מעניקה ללקוחותיה מבצע עם הטבה משמעותית - טלוויזיה LCD בפריסת תשלומים ל- 36 חודשים במודל חיוב וזיכוי מלא, ללא כל התחייבות מצד הלקוח".

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

תגובות