סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד תקשורת

זהירות! תוכן סלולרי

מי לא מכיר את הפרסומות שקופצות לנו על המסך ומציעות מתנות יקרות ערך תמורת ביצוע משימה והשארת מספר סלולרי • מה קורה אחר כך? ברוב המקרים ממשיכים לשלם...

 

זהירות! תוכן סלולרי

30/5/11, טל דומב, "כמהזה?" בשיתוף nana10

מי לא מכיר את הפרסומות שקופצות לנו על המסך ומציעות מתנות יקרות ערך תמורת ביצוע משימה והשארת מספר סלולרי ופרטים נוספים • מה קורה אחר כך? ברוב המקרים ממשיכים לשלם, והרבה

גם לגולש המנוסה ביותר, קשה לעיתים לעמוד בפיתוי שמציבות הפרסומות הקופצות לנו על המסך ומציעות לנו מתנות יקרות ערך תמורת מענה על חידה ("מי זכתה בליגת האלופות 2010") או ביצוע משימה ("פוצץ את הבלון האדם", "תפוס ת'כסף" ועוד), או לחלופין, משייכות אותנו לקבוצה "ייחודית" אשר זכאית לפרס כספי גדול או למתנה שכלל אינה קיימת (ראה תמונה).

הבעיה הופכת לחמורה יותר כאשר הפרסומות הללו, ועוד, צצות באתרי האינטרנט בהם גולשים ילדכם ומפתות אותם להקליד את מספר הסלולר בתקווה שבכך יזכו במתנה.

nana10 בשיתוף אתר כמהזה? www.kamaze.co.il -  האתר להשוואת מחירי תקשורת בישראל בדקו מה בדיוק אומרות הפרסומות, ומה באמת קורה לאחר שעונים על החידה.

תשלום חודשי קבוע של עשרות ומאות שקלים

כאמור, הפרסומות הקופצות, עם ההבטחות למתנות, משולבות בד"כ באתרי המשחקים בהם גולשים ילדכם. שם הן מפתות אותם ומבטיחות שכל מה שצריך לעשות כדי לקבל את הפרס, הוא לענות על החידה, להקיש את מספר הטלפון הסלולרי, וזהו, הפרס שלהם. המציאות, מתברר, לא כל כך פשוטה. 

ברגע שמספר הסלולר נרשם באתר ואושר בקבלת ה-SMS, רוב הסיכויים הם שנרשמתם לשירות מתמשך של משחק טריוויה, הורדת משחקים, שירות אסטרולוגיה וכדומה. התשלום עבור כל שירות משתנה, אך בגדול, מרגע זה תתחילו לשלם על כל SMS שתקבלו/תשלחו בנושא וברוב הפעמים גם תשלום חודשי קבוע.

לדוגמא: ניחשתם מי זכתה בגמר ליגת האלופות 2010 והקשתם את מספר הסלולרי שלכם? למעשה נרשמתם לשירות שבועי מתחדש אוטמטית בעלות של 15 ₪ לשבוע, כאשר עלות כל מענה לשאלה שנשלחת הוא 1 ₪. המשמעות היא שתשלמו על השירות לכל הפחות 60 ₪ לחודש.

דוגמא נוספת: נתקלתם בהצעה: "יש לך שאלה דחופה? לכדור הבדולח יש תשובה!" ולא יכולתם לעמוד בפיתוי? מסתבר שנרשמתם לשירות פתיחה בקלפי טארוט, אשר מתחדש מידי שבוע במחיר שבועי של 15 ₪ . בנוסף, הרישום לשירות עולה אף הוא 15 שקלים, עלות חד פעמית.

לזכותם של המפרסמים נאמר שכשבדקנו את הנושא לפני כשנה היינו צריכים לחפש את הימצאות התקנון והמחירים (שנמצאו אי שם בתחתית העמוד אם בכלל, ורק בעזרת גלילת הדף היה ניתן לגלותם) ואילו הפעם, ברוב הפרסומות שמצאנו, מופיעים המחירים מיד בתחתית המודעה, במקום בולט הרבה יותר ונוח למשתמש. בקרוב גם יוסדר העניין בחוק (ראו פירוט בהמשך).

עם זאת, רוב הפרסומות האלו מופיעות באתרים המיועדים לילדים, בדרך כלל באתרי המשחקים, והם אלו שנחשפים אליהם. האם הם קוראים את האותיות הקטנות ומבינים את משמעות המחירים? לא בטוח.

אז איך תמנעו מרישום לא רצוי לאתרים אלו?

  • מכיוון שקהל היעד העיקרי של פרסומות אלו הוא ילדים יש ללמד אותם שאסור להקליד את מספר הטלפון באינטרנט לעולם.
  • כדאי גם ללמד את הילדים באיזה אתרים בטוח יותר לגלוש ואין פרסומות מסוג זה.
  • יש אפשרות לחסום את שירותי התוכן הסלולרי לחלוטין - כל שצריך לעשות הוא להתקשר לחברת הסלולר ולבקש לחסום. מאותו רגע לא תוכלו יותר לקבל הודעות תוכן סלולרי למכשירכם.
  • חשוב מאוד לעקוב אחרי החשבונית החודשית ולבדוק האם יש חיובים חריגים. במידה וקיימת שורה בחשבונית שאינכם מבינים מומלץ לפנות לחברת הסלולר על מנת להבהיר את החיוב.
  • לעיתים, דווקא תרצו לקבל תוכן סלולרי כגון עדכוני חדשות, ספורט, כלכלה ועוד. במקרה זה כדאי לקרוא היטב מהם תנאי התשלום: האם יש תשלום חודשי קבוע, האם וכמה תשלמו על כל הודעה שתקבלו וכדומה.

סיבה לאופטימיות: בקרוב - תיקון בחוק

משרד התקשרות החליט להסדיר את עניין ההרשמה לתוכן הסלולרי ולכן, החל מה-13/11/11 יחויבו לקוחות רק על שירותים שביקשו באופן מפורש ותיעוד הבקשה יישמר בחברת הסלולר במשך כל תקופת ההתחייבות (או למשך 18 חודשים במידה והלקוח אינו בהתחייבות). הזמנת שירותים באמצעות אתרי האינטרנט תיעשה באמצעות קוד שתספק חברת הסלולר.

כך יהיה סדר הדברים:

  1. המנוי יקליד את מספר הסלולר באתר האינטרנט של ספק השירות.
  2. ספק השירות יעביר את הבקשה לחברת הסלולר
  3. במידה והמנוי חסום לשירותי תוכן, תשלח ללקוח הודעה כי הוא חסום ואינו יכול לקבל את השירות.
  4. במידה והמנוי אינו חסום, תשלח ללקוח הודעה עם פרטי השירות: שם השירות, מחיר, האם הוא חד פעמי או רב פעמי, וקוד אקראי בן 5 ספרות.
  5. המנוי יקליד את הקוד באתר.
  6. ספק השירות יעביר לחברת הסלולר את הקוד לאימות.
  7. במידה והקוד נכון, תשלח ללקוח הודעה על אישור השירות, ובמידה ומדובר בשירות מתמשך  - מידע בדבר האופן בו ניתן לבטלו.
  8. במידה והקוד אינו נכון, תשלח ללקוח הודעה כי ההרשמה נכשלה. 

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד תקשורת
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות