דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

לקוח עסקי או לקוח פרטי: מה יותר משתלם?

האם, כמו שנהוג לחשוב, באמת כשזה מגיע למוצרי תקשורת - תמיד יותר משתלם להיות לקוח עסקי? מתברר כי התשובה מעורפלת ומשתנה בין חברה לחברה ונציג לנציג.

2 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

לקוח עסקי או לקוח פרטי: מה יותר משתלם?  

29/4/11, סתיו יפה, nana10 בשיתוף "כמהזה?"

האם, כמו שנהוג לחשוב, באמת כשזה מגיע למוצרי תקשורת - תמיד יותר משתלם להיות לקוח עסקי? מתברר כי התשובה מעורפלת ומשתנה בין חברה לחברה ונציג לנציג

בכל הקשור לשירותי תקשורת, נהוג להניח שלקוחות עסקיים מקבלים תנאים טובים יותר, ולו בשל העובדה שהם מחזיקים במספר רב של מחשבים/מכשירים/טלוויזיות ועל כן נאבקות עליהם חברות התקשורת ביתר שאת.

אולם, מבדיקת אתר "כמהזה?" מתברר כי התשובה לכך לא תמיד כל כך ברורה.

ט' היא עצמאית, עובדת מהבית ויש לה מספר ח.פ (חברה פרטית), כך שהיא יכולה לבחור אם להיות לקוחה עסקית או לקוחה פרטית של חברות התקשורת. ט' פנתה אלינו ושאלה מה יותר משתלם עבורה, ובעקבותיה יצאנו לבדיקה.

יצויין כי הבדיקה היא עבור לקוחות עסקיים קטנים שיכולים להיות גם לקוחות פרטיים ולא עבור ארגונים גדולים - להם יוצעו הצעות אחרות לגמרי. מבחינת הזדכות על מע"מ והגשת חשבוניות למס הכנסה לצורך קבלת החזר- ניתן לעשות זאת גם עם חשבוניות של לקוח פרטי, ולכן זו אינה סיבה לבחור במסלול עסקי.

אם כן, מה משתלם יותר להיות? לקוח עסקי או לקוח פרטי- בחלק מהתחומים הבאים התשובה מעורפלת ומשתנה בין חברה לחברה ונציג לנציג, ובחלק יש עדיפות ברורה ללקוחות עסקיים.

ספקיות אינטרנט: לפעמים עדיף להיות פרטי

ראשית, בתחום ספקיות האינטרנט, נראה כי מה שמשפיע על המחיר יותר מעובדת היותכם פרטיים או עסקיים, הוא כשרון ההתמקחות שלכם, ואולי גם מצב רוחו של נציג המכירות שענה לשיחתכם. בטבלה הבאה מוצגים המחירים שהוצעו לנו ללא התמקחות. 

האם יש הבדל בין לקוח פרטי ללקוח עסקי? בהרבה מהמקרים יש פער משמעותי בין ההצעה ללקוח פרטי להצעה ללקוח עסקי, אך הבעיה היא שכיוונו של הפער אינו עקבי. כך למשל, בבדיקה שערכנו עבור המהירות 5 מגה, בעוד שבבזק בינלאומי הציעו מחיר זול יותר ב-10 שקלים לחודש עבור הלקוח הפרטי, בסמייל הציעו מחיר זול יותר ב-14 שקלים לחודש דווקא עבור הלקוח העסקי. נטוויז'ן ואקספון הציעו את אותן ההצעות ללקוח הפרטי וללקוח העסקי, ואילו טריפל סי הוסיפה ללקוח העסקי מע"מ. 

תשתית אינטרנט: חפשו את ההבדלים

בתחום של תשתית האינטרנט הוט הציעה הצעה זולה יותר ב-12 ₪ לחודש ללקוח עסקי לעומת לקוח פרטי. בזק לעומתה מציעה מחיר זהה ללקוח עסקי ולקוח פרט.

 טלוויזיה: עסקיים, וטוב להם

התקשרנו לשתי החברות, ביקשנו הצעת מחיר למסלול בסיס+ שתי חבילות תוכן ו-2 ממירים.

*החבילה כוללת ממיר אחד בלבד, ואינה כוללת חבילות תוכן- אלה יינתנו ללקוח בתשלום נוסף.

בתחום הכבלים והלווין נתקלנו בפערים המשמעותיים ביותר, ב-yes הפרש של 74 שקלים וב-HOT הפרש של 86 שקלים לטובת הלקוחות העסקיים. 

ההבדל המשמעותי ביותר בין HOT ל-yes בהקשר של לקוחות עסקיים, הוא שבעוד ש-yes טוענת שלא ניתן להתקין חבילה עסקית בבית פרטי, ב-HOT טוענים שאין בעיה לעשות זאת. לדברי yes, הסיבה שההצעה ללקוחות העסקיים זולה יותר היא שבתי עסק לא צופים בסופ"ש או חגים ולא צורכים דברים רבים שלקוחות פרטיים כן צורכים.

כך או כך, ההבדלים בין המחירים משמעותיים מאוד: HOT מציעה חבילה דומה מאוד מבחינת תכנים ומכשור ללקוח הפרטי וללקוח העסקי, כאשר הפרש העלויות בין החבילות עומד על 86 שקלים לחודש, לטובת הלקוח העסקי (הפרש של מעל 1,000 שקלים בשנה).

ב-yes הציעו אומנם מחיר מוזל יותר עבור הלקוח העסקי, אך החבילה שהוצעה ללקוח העסקי וללקוח הפרטי אינה זהה. בעוד שהחבילה שהוצעה ללקוח הפרטי כוללת 2 חבילות תוכן ו-2 ממירים (כמו שהציעה לנו HOT), ההצעה ללקוח העסקי כוללת ממיר אחד ואינה כוללת חבילות תוכן - אשר יינתנו בתשלום נוסף. הנציג הסביר שמאחר והחבילה מיועדת להתקנה בעסקים (חנויות, מספרות וכו'), בדרך כלל אין צורך בחבילות תוכן או ממירים נוספים. כאמור, yes לא מאפשרת התקנה של החבילה הזו בבתים פרטיים.

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

תגובות