ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
"כמהזה?" אספו עבורכם את כל מה שחשוב שתדעו על ההתנתקות מחברות הסלולר, האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון.
יולי 2017, עדכון
הכנסת אישרה את הצעת החוק "ניתוק בקליק" המחייבת את החברות לאפשר ללקוחות להתנתק באמצעות שליחת מייל, החוק דורש מהחברות להציג ללקוחות באופן ברור את כל דרכי ההתנתקות. כמו כן, חברות אשר מאפשרות התחברות באמצעות אתר האינטרנט שלהן, מחויבות להציע גם התנתקות בקליק דרך האתר.
החברה מחויבת לנתק את המנוי תוך 3 ימי עסקים (6 אם ההודעה נשלחה בדואר רשום), אלא אם הצליחה לשמר את הלקוח. חברות שלא יבצעו את הניתוק וימשיכו לחייב את הלקוח יהיו חשופים לתביעות פיצויים ולקנסות.
מרץ 2015, "כמהזה?"
אספנו את כל מה שחשוב שתדעו על ההתנתקות מחברות הסלולר, האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון. מה הזכויות שלכם, מה החובות של החברות, ומהן הדרכים להשיג אותן, כך שלא תיתקעו בשימור לקוחות.
התחברות לחברת תקשורת זו לא חתונה קתולית. נכון, יש חברות שיעשו הכל כדי לא לנתק אתכם (יעבירו אתכם מנציג לנציג, ישלחו אתכם לשימור הלקוחות, יבטיחו שיחזרו אליכם ולא יעשו זאת ומה לא), אך זכרו שזכותכם המלאה להתנתק משירותי החברה, ואם זה לא הולך בטלפון יש מגוון דרכים נוספות לעשות זאת.
במסגרת תיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא התנתקות משירותים מתמשכים, חייבת חברה לנתק לקוח במועד הסיום שנקבע מראש. אם לא נקבע מועד סיום מראש, על החברה לנתק את הלקוח תוך 3-6 ימי עסקים מיום בקשת ההתנתקות.
החוק מאפשר מסירת הודעת התנתקות בעל פה או בכתב. מכיוון שקשה יותר להוכיח הודעה בעל פה כדאי לגבות אותה גם בהודעה בכתב: בשימוש בפקס, מייל או דואר רשום.
הודעה שנשלחה באמצעות דואר רשום מחייבת את החברה לנתק את הלקוח תוך 6 ימי עסקים. שאר ההודעות מחייבות התנתקות תוך 3 ימי עסקים בלבד. בהודעת ההתנתקות יש לציין את שמכם המלא ואת מספר תעודת הזהות ומומלץ להוסיף פרטים מזהים נוספים.
במידה ושלחתם הודעת התנתקות אך החברה המשיכה לחייב, אתם יכולים להתקשר לחברת האשראי ולבטל את הוראת הקבע. כמו כן, חשוב שתדעו שאם תחליטו לתבוע את החברה אתם זכאים לפיצוי ללא הוכחת נזק והחזר כספי מלא מהמועד בו החברה הייתה צריכה להפסיק את השירות. גובה הפיצוי יחושב בהתאם למשך הזמן בו התעלמה החברה מהודעת ההתנתקות, מספר פניות ההתנתקות שנעשו אל החברה, סכום החיוב החודשי וכדומה.
שימו לב לתום תקופת המבצע
אגב, גם אם אינכם רוצים להתנתק חשוב לשים לב לתום תקופת המבצע, שכן בדרך כלל המחיר "קופץ" עם תום התקופה וזו ההזדמנות בשבילכם לבקש מחיר אטרקטיבי יותר מהחברה בה אתם מנויים או לבדוק מה מציעות החברות המתחרות. תוכלו להיעזר במערכת מעקב מבצעים שתזכיר לכם לפני שהמבצע יסתיים.
ריכזנו עבורכם את פרטי ההתקשרות עם חברות התקשורת. בנוסף, מצורף לשימושכם קובץ בקשת התנתקות אותו תוכלו למלא ולשלוח לחברה המתאימה.
התקשרות לשם התנתקות: פרטי חברות התקשורת
חברה- מייל | מס' טלפון | פקס | כתובת |
---|---|---|---|
012 סמייל | 1-800-200-300 או 3012* | 072-2002080 | האצ"ל 53 ראשל"צ 75706 |
013 נטוויז'ן | 1-800-013-013 או 3031* | 052-9980277 | נטוויז'ן בע"מ |
בזק בינלאומי | 076-5014014 או 3014* או 1-800-228-282 | 03-9285014 | השחם 40 רמת סיב |
018 אקספון | 0018* או 1-700-018-018 | 03-9254433 | האודם 1, ת.ד 7616, פתח תקווה, 49170 |
פלאפון | *166 או 050-7077766 | 03-5728045 | דרך יצחק רבין 33 גבעתיים, ת.ד 62036 ת"א 6162001 |
סלקום | 1-800-052-052 או 123* בחיוג ממכשיר הסלולר | 052-9980277 | הגביש 10 ת.ד 4060 נתניה 42507 |
סלקום TV | 3123* | 052-9980277 | הגביש 10 ת.ד 4060 נתניה 42507 |
פרטנר סלולר | 1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506 | 074-7392261 | עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103 |
פרטנר אינטרנט וטלפון ביתי | 1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506 | 074-7392262 | עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103 |
פרטנר TV | 1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506 | 074-7392321 | עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103 |
הוט מובייל | 1-800-800-053 או 053 בחיוג ממכשיר הסלולר | 053-5500300 | בית ספרד, יורו פארק, א.ת פארק יקום. מיקוד 6097200 |
HOT | 1-801-700-700 6900* | 1-801-700-701 | התנתקות מהוט: יהושוע הצורף 13, באר שבע 84899 |
yes | 1-800-20-8000 2080* | 09-7616193 | התנתקות מיס: היוזמה 6 אזה"ת כפר סבא 44425 |
בזק | 199 או 03-7278199 | 1-800-222110 | התנתקות מבזק: דרך מנחם בגין 132 ת"א, ת.ד- 62086, מיקוד 61620 |
רמי לוי | 076-8888600 | 076-8888666 | האומן 15, ת.ד. 52149 ירושלים, מיקוד 91520 |
גולן טלקום | 0058* או 1-800-016-059 | 072-2220058 | ת.ד 2058 ת"א - יפו 61020 |
וואלה מובייל | 166* או 169* מרשת פלאפון או 1-800-050-333 | ||
אינטרנט רימון | 8900* או 073-2317000 | 077-4448844 | רח' רחבעם זאבי 2 גבעת שמואל 54017 |
HOTnet | 6901* או 1-800-468-638 | 153-775716301 | בניין הולנד, יורופארק א.ת יקום 60972 |
012 מובייל | 6012* או 1-800-055-888 | 072-2766802 | 012mobile מבית חברת partner תקשורת בע"מ, רחוב עמל 8, פארק תעשיות אפק, ת.ד. 435, ראש העין 4810302 |
טריפל C | 6400* או 1-800-101-325 | 03-9201299 | הסיבים 49, ת.ד. 7056 פתח-תקוה, 4959504 |
019 מובייל | 019* | 077-4704924 | רח' ברגמן 16 א.ת סגולה פתח תקוה 4927973 |
בנוסף יישנם מספר אתרים (לדוגמה אתר "נתק") אשר ניתן להתנתק מספקי התקשורת דרכם.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]