דלג לתוכן

מדריך התנתקות מחברות התקשורת

"כמהזה?" אספו עבורכם את כל מה שחשוב שתדעו על ההתנתקות מחברות הסלולר, האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון.

3 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה,

מדריך התנתקות מחברות התקשורת

יולי 2017, עדכון

הכנסת אישרה את הצעת החוק "ניתוק בקליק" המחייבת את החברות לאפשר ללקוחות להתנתק באמצעות שליחת מייל, החוק דורש מהחברות להציג ללקוחות באופן ברור את כל דרכי ההתנתקות. כמו כן, חברות אשר מאפשרות התחברות באמצעות אתר האינטרנט שלהן, מחויבות להציע גם התנתקות בקליק דרך האתר.

החברה מחויבת לנתק את המנוי תוך 3 ימי עסקים (6 אם ההודעה נשלחה בדואר רשום), אלא אם הצליחה לשמר את הלקוח. חברות שלא יבצעו את הניתוק וימשיכו לחייב את הלקוח יהיו חשופים לתביעות פיצויים ולקנסות.

מרץ 2015, "כמהזה?"

אספנו את כל מה שחשוב שתדעו על ההתנתקות מחברות הסלולר, האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון. מה הזכויות שלכם, מה החובות של החברות, ומהן הדרכים להשיג אותן, כך שלא תיתקעו בשימור לקוחות.

התחברות לחברת תקשורת זו לא חתונה קתולית. נכון, יש חברות שיעשו הכל כדי לא לנתק אתכם (יעבירו אתכם מנציג לנציג, ישלחו אתכם לשימור הלקוחות, יבטיחו שיחזרו אליכם ולא יעשו זאת ומה לא), אך זכרו שזכותכם המלאה להתנתק משירותי החברה, ואם זה לא הולך בטלפון יש מגוון דרכים נוספות לעשות זאת.

במסגרת תיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא התנתקות משירותים מתמשכים, חייבת חברה לנתק לקוח במועד הסיום שנקבע מראש. אם לא נקבע מועד סיום מראש, על החברה לנתק את הלקוח תוך 3-6 ימי עסקים מיום בקשת ההתנתקות.

החוק מאפשר מסירת הודעת התנתקות בעל פה או בכתב. מכיוון שקשה יותר להוכיח הודעה בעל פה כדאי לגבות אותה גם בהודעה בכתב: בשימוש בפקס, מייל או דואר רשום.

הודעה שנשלחה באמצעות דואר רשום מחייבת את החברה לנתק את הלקוח תוך 6 ימי עסקים. שאר ההודעות מחייבות התנתקות תוך 3 ימי עסקים בלבד. בהודעת ההתנתקות יש לציין את שמכם המלא ואת מספר תעודת הזהות ומומלץ להוסיף פרטים מזהים נוספים.

במידה ושלחתם הודעת התנתקות אך החברה המשיכה לחייב, אתם יכולים להתקשר לחברת האשראי ולבטל את הוראת הקבע. כמו כן, חשוב שתדעו שאם תחליטו לתבוע את החברה אתם זכאים לפיצוי ללא הוכחת נזק והחזר כספי מלא מהמועד בו החברה הייתה צריכה להפסיק את השירות. גובה הפיצוי יחושב בהתאם למשך הזמן בו התעלמה החברה מהודעת ההתנתקות, מספר פניות ההתנתקות שנעשו אל החברה, סכום החיוב החודשי וכדומה.

שימו לב לתום תקופת המבצע

אגב, גם אם אינכם רוצים להתנתק חשוב לשים לב לתום תקופת המבצע, שכן בדרך כלל המחיר "קופץ" עם תום התקופה וזו ההזדמנות בשבילכם לבקש מחיר אטרקטיבי יותר מהחברה בה אתם מנויים או לבדוק מה מציעות החברות המתחרות. תוכלו להיעזר במערכת מעקב מבצעים שתזכיר לכם לפני שהמבצע יסתיים.

ריכזנו עבורכם את פרטי ההתקשרות עם חברות התקשורת. בנוסף, מצורף לשימושכם קובץ בקשת התנתקות אותו תוכלו למלא ולשלוח לחברה המתאימה.

התקשרות לשם התנתקות: פרטי חברות התקשורת

חברה- מיילמס' טלפון פקס כתובת
012 סמייל 1-800-200-300 או 3012* 072-2002080 האצ"ל 53 ראשל"צ 75706
013 נטוויז'ן

1-800-013-013 או 3031*

052-9980277

נטוויז'ן בע"מ
מרכז אומגה מת"מ 10 חיפה 3190501

בזק בינלאומי076-5014014 או 3014*  או 1-800-228-282

03-9285014

השחם 40 רמת סיב
ת.ד 7097 פתח תקווה 4951731

018 אקספון 0018* או  1-700-018-018 03-9254433 האודם 1, ת.ד 7616, פתח תקווה, 49170
פלאפון *166 או 050-7077766

03-5728045

דרך יצחק רבין 33 גבעתיים, ת.ד 62036 ת"א 6162001

סלקום 1-800-052-052 או 123* בחיוג ממכשיר הסלולר

052-9980277

הגביש 10 ת.ד 4060 נתניה 42507
סלקום TV3123*052-9980277הגביש 10 ת.ד 4060 נתניה 42507
פרטנר סלולר1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506

074-7392261

עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103
פרטנר אינטרנט וטלפון ביתי1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506

074-7392262

עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103
פרטנר TV1-800-800-054 או 054* בחיוג ממכשיר הסלולר או 054-4192506

074-7392321

עמל 8, פארק תעשיות אפק. ת.ד 435 ראש העין 48103
הוט מובייל 1-800-800-053 או 053 בחיוג ממכשיר הסלולר 053-5500300

בית ספרד, יורו פארק, א.ת פארק יקום. מיקוד 6097200

HOT 1-801-700-700 6900* 1-801-700-701 התנתקות מהוט: יהושוע הצורף 13, באר שבע 84899
yes 1-800-20-8000 2080* 09-7616193 התנתקות מיס: היוזמה 6 אזה"ת כפר סבא 44425
בזק 199 או 03-7278199 1-800-222110

התנתקות מבזק: דרך מנחם בגין 132 ת"א, ת.ד- 62086, מיקוד 61620

רמי לוי 076-8888600  076-8888666האומן 15, ת.ד. 52149 ירושלים, מיקוד 91520
גולן טלקום 0058* או 1-800-016-059 072-2220058 ת.ד 2058 ת"א - יפו 61020
וואלה מובייל 166* או 169* מרשת פלאפון או 1-800-050-333   
אינטרנט רימון 8900* או 073-2317000

077-4448844

רח' רחבעם זאבי 2 גבעת שמואל 54017
HOTnet 6901*  או 1-800-468-638 153-775716301 בניין הולנד, יורופארק א.ת יקום 60972
012 מובייל 6012* או 1-800-055-888 072-2766802

012mobile מבית חברת partner תקשורת בע"מ, רחוב עמל 8, פארק תעשיות אפק, ת.ד. 435, ראש העין 4810302

טריפל C 6400* או 1-800-101-325

 03-9201299

הסיבים 49, ת.ד. 7056 פתח-תקוה, 4959504

019 מובייל019*077-4704924

רח' ברגמן 16 א.ת סגולה פתח תקוה 4927973

בנוסף יישנם מספר אתרים (לדוגמה אתר "נתק") אשר ניתן להתנתק מספקי התקשורת דרכם. 

תגובות