סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר

כך תוכלו להתנהל נכון מול חברות הסלולר

בעקבות שלל תקנות ורפורמות, כיום ניתן להפחית משמעותית את החשבון הסלולר החודשי שלנו • השאלה, כמו תמיד, היא כיצד לקבל תוצאה מקסימלית במינימום מאמץ

כך תוכלו להתנהל נכון מול חברות הסלולר 

25/02/11, ליאת נחום, "כמהזה?" בשיתוף נענע10

בעקבות שלל תקנות ורפורמות, כיום ניתן להפחית משמעותית את החשבון הסלולר החודשי שלנו • השאלה, כמו תמיד, היא כיצד לקבל תוצאה מקסימלית במינימום מאמץ • קבלו כמה כללים לאיך לעשות את זה נכון

ידע הוא כידוע - כוח, ולכן ידיעת זכויותיכם וידיעת תקנות משרד התקשורת הרבות שנכנסו לתוקף בחודשים האחרונים, יעזרו לכם לעבור חברה ביתר קלות ולהתנהל נכון בעידן החדש. נענע10 בשיתוף אתר "כמה זה?" מביא בפניכם את המדריך הכולל עצות יעילות ושימושיות בכדי להגיע למסלול האופטימאלי עבורכם. לגזור, ללמוד בעל פה, ולשמור.

בדקו היטב את דפוסי השימוש

ראשית, חשוב מאוד שתדעו מהו דפוס השימוש שלכם, כמה אתם מדברים בחודש ולמי. איך תשיגו את המידע? שיחת טלפון למוקד השירות של חברות הסלולר או בדיקת ממוצע חודשי של 3-6 חשבוניות אחרונות יניבו לכם את הדפוס, כך תוכלו לבחור את החבילה המתאימה לכם ביותר.

הוזילו את החשבון החודשי

בטלו שירותים שאינכם זקוקים להם, הימנעו מבחירת בנק דקות והעדיפו חבילות שבהן תשלמו על מה שתדברו. חבילות בנק דקות לרוב זוהי הכנסה קבועה לחברת הסלולר ומלכודת דבש לכם, הצרכנים. המלכודת פשוטה: או שחורגים מהחבילה ומשלמים ביוקר או לא מנצלים את החבילה ומשלמים ביוקר על הדקות.

בנוסף, היום יש Wi-Fi כמעט בכל מקום ולכן אם יש באפשרותכם, בצעו שיחות חינם מהסקייפ או מאפליקציות כמו וייבר וכו'.  

שלחו SMS חינם

שילחו SMS באמצעות תוכנות או אפליקציות חינמיות שרשת האינטרנט שטופה בהן כגון: דרך תיבת המייל שלכם בגוגל, תוכנת iCQ, TextMe, סקייפ ועוד אפליקציות למכשירי סמארטפון המקנות שליחת SMS חינם מהמכשיר.

עוד דרך נוספת לשליחת SMS חינם היא דרך האתרים של חברות הסלולר המקנות כמות מסויימת בכל יום של שליחת הודעות חינם.  

כשאתם בבית- דברו מהקווי

בעקבות הפחתת דמי הקישוריות בתחילת השנה, ברוב המוחלט של המקרים, יותר זול לדבר מהקווי כשאתם בבית ולא מהסלולר.

זיכרו כי המספר שלכם הולך איתכם לכל חברה

בשלהי שנת 2007 יצאה לדרך רפורמת ניידות המספרים, רפורמה האומרת כי מספר הטלפון שלכם עובר איתכם מחברה לחברה, ללא צורך בהחלפה וקבלת מספר חדש ועדכון מחדש של מספר הטלפון אצל כל מכריך. רפורמה זו נועדה בעיקר להקל על הלקוחות לעבור מחברה לחברה ולהגביר את התחרות. כך שאם אתם רוצים לעבור חברה, אתם יכולים לקחת איתכם את המספר שלכם.

כל חברות הסלולר מציעות הטבות ניוד למניידים את המספר אליהן, הטבות אלו נעות בין 20-40 שקלים בחודש וכדאי לנצלם אם ממילא החלטתם לעבור חברה.

הקפידו על צימצום קנסות יציאה

בתחילת החודש פברואר 2011, נכנסה לתוקפה התקנה על צמצום קנסות היציאה גם ללקוחות קיימים ולא רק חדשים. כך במקרה של עזיבת חברה, הקנס אותו חברת הסלולר תוכל לגבות יהיה 8% מעלות החשבון הממוצע שלכם כפול יתרת החודשים שנותרה לכם עד לסיום ההתחייבות.

לקוחות עסקיים? נצלו את ההטבות

תקנת קנסות היציאה ללקוחות קיימים כוללות קנסות יציאה ללקוחות חדשים נוגעות ללקוחות מנויים שבבעלות 1-100 קווים פרטיים או עסקיים. התקנות בדבר קנסות יציאה ללקוחות קיימים נוגעות ללקוחות מנויים שבבעלות עד 1-50 קווים פרטיים או עסקיים.

לרוב, לקוחות עסקיים מחויבים למשך 36 חודשים ולא 18 חודשים ולכן הקנסות שלהם גבוהים במיוחד ומגיעים לאלפי שקלים.

בעקבות התקנה, לקוחות עם מספר קווים שלא עולה על 50 קווים יכולים לעבור חברה כאשר גובה קנס היציאה יופחת משמעותית.

ומה עם לקוחות חייבים?

שימו לב, התקנות החדשות אינן חלות על לקוחות חייבים שכבר טיפול בעניינם הועבר לטיפול עו"ד חיצוני.

המתינו למפעילים הוירטואליים

בשנת 2010 לאחר תלאות ועיכובים רבים יצאה לדרך רפורמת המפעילים הווירטואליים, אלו מפעילים שיוכלו להציע ללקוחות חבילות דקות והודעות במחירים מוזלים יותר מחברות הסלולר, כאשר הם יפעלו על תשתית קיימת של אחת מהחברות. רפורמה זו אמורה להגביר את התחרות בשוק הסלולר ולכן כדאי להמתין ליישומה בפועל.

נכון להיום, חברות רבות הגישו וקיבלו רישיון למפעיל סלולרי ואף חברה אחת גם חתמה על הסכם שימוש בתשתיות (פרי טלקום מול פלאפון).

הורים לילדים? הגבילו את הניידים

משרד התקשורת הורה לחברות להציע מסלולים עם מחירים מוזלים עם הגבלת התקציב מראש, התקנה נמצאת בדיונים וטרם נקבע מועד לקיומה, אך חלק מהחברות כבר החלו להציע מסלולים כאלו (פלאפון ופרטנר), ולכן כדאי לבדוק מסלולים אלו טרם רכישת מסלול פריפייד בו העלות לדקה עומדת על כ-1 שקל לדקה.

שווה לדעת: תקנות בתחום מכשירי סלולר

קנס יציאה על המכשיר: לא ניתן לחייב אתכם לשלם את יתרת עלות המכשיר בבת אחת בתשלום אחד, אלא לפי עסקת תשלומים.

רכישת מכשיר: שקלו לרכוש מכשיר באופן פרטי ולא דרך חברת הסלולר, המחירים בחברות הסלולר כמעט תמיד יותר יקרים מאשר בשוק החופשי. אם אתם דואגים לגביי ההחזר עליו - אז חשוב שתדעו שתקנה שנכנסה לתוקפה כבר בנובמבר 2009 אומרת שמגיע לכם החזר גם אם רכשתם את המכשיר באופן פרטי (בהצגת חשבונית הרכישה). שימו לב, שלרוב, נציגי המכירות של חברות הסלולר לא יציעו לכם את ההחזר מנדיבות ליבם ולכן אתם צריכים לדעת ולדרוש לקבל זאת, אם אתם עומדים בתנאי ההחזר ובידיכם נמצאת חשבונית הרכישה.

SIM FREE: החל מתחילת השנה, נכנסה לתוקף תקנה שעל כל חברות הסלולר למכור לכם מכשירים עם SIM פרי פתוח לכל הכרטיסים של כל החברות ולא נעול לחברה אחת, כך תוכלו לנייד ולעבור ביתר קלות בלי תשלומים נוספים או בקשות לפתיחת מכשירים, פשוט להחליף את כרטיס ה- SIM במכשיר. עוד קבע משרד התקשורת כי החברות חייבות לפתוח מכשיר נעול קיים.


סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות