דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

איזו חבילת סלולר משפחתית הכי משתלמת?

"גלובס" ואתר השוואת המחירים "כמהזה?" יצאו לבדוק מי מבין חברות הסלולר מציעה את הדיל המשפחתי הכי אטרקטיבי - ומצאו פערים של עשרות אחוזים.

5 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

בדיקת גלובס: איזו חבילת סלולר משפחתית הכי משתלמת?

17/02/11, אפרת אהרוני, גלובס

"גלובס" ואתר השוואת המחירים "כמהזה?" יצאו לבדוק מי מבין חברות הסלולר מציעה את הדיל המשפחתי הכי אטרקטיבי - ומצאו פערים של עשרות אחוזים ■ אורנג' ומירס הפתיעו לטובה

יום המשפחה אולי מאחורינו - אבל התחרות בענף הסלולר עדיין כאן: לא מעט משפחות מבקשות להוזיל עלויות באמצעות דיל משפחתי בחברת סלולר אחת. מי מציעה חבילה אטרקטיבית יותר?

בבדיקה שערכו גלובס ואתר "כמה זה?", אתר השוואת מחירי התקשורת בישראל, התגלו פערים של עשרות אחוזים בין החברות - כשאורנג' ומירס מציעות את המחיר הטוב ביותר, ופלאפון בולטת לרעה עם עלות הגבוהה ב-44%.

לצורך העניין נבנה דפוס שימוש אחיד שעל-פיו נערכה השוואת המחירים: משפחה בת 4 נפשות המשתמשות בשירותי הסלולר לפי התפלגות הבאה - הורה א' עם 450 דקות שיחה ו-50 הודעות SMS; הורה ב' עם 300 דקות שיחה ו-40 הודעות; ילד בן 12-13 המנצל 130 דקות ו-100 הודעות עם חבילת גלישה; ומתבגר בגיל 14-16 המנצל 400 דקות שיחה, 150 הודעות וחבילת גלישה.

עוד לקחה הבדיקה בחשבון כי 20% מתמהיל הדקות של כל בן משפחה הם בתוך הרשת שבה בחרה המשפחה ועוד 20% מהדקות הן בן בני המשפחה עצמם - סך-הכול 40% מהדקות הן בתוך הרשת ובתוך המשפחה.

זה המקום להזכיר: מעבר מדפוסי השימוש הנבדקים כאן לדפוסי השימוש שלכם יכול להניב תוצאות שונות - ולכן בטרם תחליטו לאיזה חברה לעבור, חשוב לבדוק היטב את חשבונותיכם ואת דפוסי השימוש שלכם, לקבל הצעות מכל חברות הסלולר ורק אז להחליט בהתאם לנתונים.

מי שיידע לעמוד על שלו יוכל לפעמים לקבל הטבות ומסלולי שימור שהעלות בהם נמוכה מהעלות במסלולים ללקוחות חדשים.

"חשוב גם לציין", מוסיפה ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר "כמה זה?", "כי מאז כניסת תקנות הפחתת הקנסות בסלולר ללקוחות קיימים וחדשים, מוקדי המכירות של החברות הפכו לשוק, וניתן להתמקח ולקבל הטבות רבות או מסלולים ייחודיים - הכול תלוי בכושר המיקוח שלכם מול הנציג".

לא את כל המסלולים

באופן מפתיע או לא, אף חברה לא הציעה לנו את המסלולים עם הגבלת התקציב החודשי מראש - המתאימים בעיקר לילדים שהוריהם מעוניינים להגביל להם את התקציב האישי. מסלולים אלה קיימים בפלאפון ובאורנג', אולם גם עבור הילדים קיבלנו מסלולים רגילים.

בפלאפון קיים מסלול הנקרא "חשבון ידוע מראש" - חבילות הכוללות בנק דקות ובנק הודעות בתשלום חודשי קבוע, למשל 100 דקות ו-100 הודעות ב-99 שקל לחודש. כאשר הלקוח מגיע לניצול מלא של החבילה הקו הופך לפריפייד - ורק בהטענת תקציב נוסף הלקוח יכול לשוחח, כשאם לא הוטען תקציב המנוי יוכל לשוחח שוב רק בתחילת החודש הבא אחריו, עם חידוש החבילה.

בפרטנר קיימת חבילה בעלת דמי מנוי גבוהים יחסית, החל מ-58 שקל ועלות של 59 אגורות לדקה, כאשר הלקוח מראש מגביל את התקציב החודשי בכפולות של 50. כאשר המנוי מגיע לניצול מלא, לא ניתן יותר להוציא שיחות עד תום החודש.

מה בכל זאת הציעו לנו במוקדי המכירות של החברות?

אורנג': הזולים ביותר

כשהצגנו לנציגה את דפוסי השימוש, הוצעו לנו שתי חבילות. הראשונה שבהן כוללת 400 דקות, 400 הודעות ב-168 שקל לחודש, כ-60 אגורות לדקת חריגה.

החבילה השנייה כוללת 150 דקות ו-150 הודעות ב-98 שקל לחודש.

עבור חבילות הגלישה, הנציגה הסכימה לתת לנו חבילות גלישה בסיסית לכל המנויים ללא תוספת תשלום.

הטבות הניוד: זיכוי של 28 שקל לחודש לכל קו מנויד.

* השורה התחתונה: 520 שקל לכל המשפחה.

מירס: הצעה אטרקטיבית

חברת מירס אמנם תופסת כיום נתח קטן (כ-5%) יחסית למתחרותיה, ורחוקה מלהוביל טכנולוגית - כשרק מכשיר חכם אחד קיים במלאי, אולם המצב עתיד להשתנות בחודשים הקרובים בעקבות מכרז התדרים שמנהל משרד התקשורת, כחלק מכוונתה להקים רשת סלולרית מתקדמת מסוג דור שלוש.

כך או כך, גם היום אולי יהיו מי שיוותרו על מכשור מתקדם במיוחד לטובת מחיר אטרקטיבי.

נציג מירס הציע גם הוא שתי חבילות: הראשונה כוללת 500 דקות בתוך רשת מירס, 200 דקות לכל היעדים, 100 הודעותSMS , 47 אגורות עלות חריגה - 139 שקל לחודש, וחבילת גלישה בעלות של 19.90 שקל.

החבילה השנייה שהוצעה לנו כוללת 300 דקות בתוך רשת מירס, 100 דקות, 50 הודעות SMS, במחיר של 15 אגורות לדקת חריגה - בעלות של 99 שקל לחודש.

הטבות ניוד: 30 שקל לחודש לכל קו מנויד, עם הצגת חשבונית מהחברה הקודמת על סך של מעל 200 שקל.

* השורה התחתונה: 521 שקל.

סלקום: חבילה חמה, מחיר פושר

בסלקום הציעו לנו עבור 3 מנויים (הורים ומתבגר/ת) את ה"חבילה החמה": החבילה כוללת 1,200 דקות, 1,200 הודעות וחבילת גלישה בסיסית ב-209 שקל לחודש. עבור הילד/ה הצעיר/ה יותר קיבלנו את חבילת "הכי פשוט" הכוללת דמי מנוי חודשיים של 29 שקל לחודש, 69 אגורות לדקה, 65 אגורות לכל הודעת SMS וחבילת גלישה בסיסית ללא תשלום נוסף.

הטבות טרייד וניוד: זיכוי של 25% עבור כל חשבונית שלישית (לפי גובה כל חשבונית שלישית) בתוספת 30-35 שקל עבור הטבות ניוד.

* השורה התחתונה: 619 שקל.

פלאפון: משלמים על הגלישה

גם בפלאפון ההצעות שקיבלנו כללו שתי תוכניות. הראשונה חבילה הכוללת 200 דקות, 200 הודעות, שיחות חופשיות (עד 3,000 דקות) בתוך רשת פלאפון, וחבילת גלישה בסיסית בעלות של 218.9 שקל לחודש.

החבילה השנייה כוללת 100 דקות, 100 הודעות, 800 דקות בתוך רשת פלאפון, חבילת גלישה בסיסית בעלות של 138.80 שקל לחודש.

כאן חשוב להזכיר כי בפלאפון חובה לשלם עבור חבילת גלישה עבור כל קו, ולכן מכאן נובע חלק מההפרש לעומת המתחרות. הטבות ניוד: 20 שקל לחודש לכל קו מנויד.

* השורה התחתונה: 748 שקל.


תגובות

* סלקום: "על-פי דפוסי השימוש בפועל של משפחה ברשת סלקום, החברה מציעה את התוכניות הטובות ביותר בשוק, ובין היתר החלוצה בשוק במודל של תוכניות וחבילות גלישה ללא התחייבות, ללא הגבלה וללא חריגות תוך החזר של % 25 בכל חשבונית שלישית".

* מירס: "חברת מירס, גם הפעם, מציעה לציבור הצרכני הצעות ערך משתלמות בסעיף צריכת התקשורת המשפחתית כחלק ממדיניות החברה".

* אורנג': "החברה פועלת נמרצות להיות הבחירה המועדפת של לקוחותיה במגוון רחב של ערוצי פעילותה לרבות קדמה טכנולוגית,שירות איכותי, חדשנות והיצע רב של שירותים, מוצרים ותוכניות משתלמות לצרכי הלקוח בהתאם לדפוס שימושו".

* בפלאפון בחרו לא להגיב לממצאים.

כך תוזילו את חשבון הסלולר המשפחתי / על-פי ליאת נחום, אתר "כמה זה?"

1. שיעורי-בית: ראשית, אל תתעצלו. שבו ובדקו את דפוסי השימוש של המשפחה שלכם. בשיחת טלפון למוקדי השירות תוכלו לקבל את דפוסי השימוש הממוצעים שלכם. זהו המפתח לבחירת מסלול נבונה.

2. יתרון לגודל: אחד מבני המשפחה שלכם מקרבה ראשונה עובד בארגון גדול כגון: עובדי מדינה, חברות ממשלתיות, חברות הייטק גדולות ועוד? בקשו ממנו שיצרף גם אתכם למסלול. ברוב המוחלט של המסלולים לעובדים אלה, ניתן לצרף גם בני משפחה מדרגה ראשונה (הורים, אחים, אחיות וכו') ושם נמצאים התעריפים האטרקטיביים ביותר - שיוכלו להוזיל לכם את החשבון החודשי עד קרוב למחצית.

3. מלכודת החופש: אל תתפתו לשלם עבור חבילות עם שיחות חופשיות בתוך הרשת. דבר זה מעודד לדבר יותר: מעל פני השטח זה נראה חינם, אך מתחת לפני השטח אתם מגדילים את דפוסי השימוש שלכם. אנחנו ממליצים לקחת מסלולים בעלי שיחות חופשיות רק אם אתם מדברים לפחות 40% מהשיחות בתוך הרשת.

4. עדיף פחות: בחרתם בנק דקות? בחרו בנק דקות במדרגה שהכי קרובה לדפוסי השימוש שלכם, ואם אין כזו, אז עדיפה מדרגה פחות עם תשלום חריגה מאשר מדרגה גבוהה יותר - כך העלות לדקה שתשלמו בפועל לא תעלה. מסלולים ללא בנק דקות מומלצים בעיקר ללקוחות שמדברים מעט מהממוצע.

5. לצה"ל באהבה: הבן/בת שלכם קיבלו צו ראשון? זה הזמן להרים טלפון למוקד השירות ולהעביר אותו למסלול החיילים - שם העלויות לדקה נמוכות מאוד.

6. המעבר משתלם: אל תזלזלו בהטבות ניוד: אם החלטתם לעבור חברה עם המספר שלכם, בדקו אילו הטבות מעניקות החברות. הטבות אלה הן בטווח של 20-30 שקל לחודש ולאורך זמן, זהו סכום לא מבוטל.

7. תורת השימורים: גם אם החלטתם להישאר בחברה בה אתם נמצאים, כדאי ומומלץ להרים טלפון למוקדי שימור הלקוחות של החברות. בעקבות כניסת תקנת הפחתת קנסות היציאה ללקוחות חדשים וקיימים, הוסר החסם לתשלום קנס דרקוני ומאיים, ולכן המעבר שלכם לחברה אחרת אמור להתבצע ביתר קלות. לכן החברות ינסו להשאיר אתכם אצלן ויציעו לכם הטבות נוספות להוזלת החשבון החודשי של המשפחה ואף מסלולי שימור לקוחות - רק תישארו.

8. לא רק בנייד: עד כמה שזה ישמע קשה, הרגילו את עצמכם ואת ילדכם לשוחח מהטלפון הקווי כאשר אתם נמצאים בבית. מאז הפחתת דמי הקישוריות העלות לדקה הוזלה מאוד, וזה יחסוך לכם לא מעט כסף. 

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

תגובות