סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד מכשירי סלולר

מדריך: כל מה שצריך לדעת לגביי מכשיר

אם אם מתכננים לשדרג את הטלפון הסלולרי, לרכוש מכשיר חדש או לנייד מספר מחברה לחברה, קראו את המדריך שיעזור לכם להפוך לצרכנים נבונים יותר. ynet ו-"כמהזה?"

המדריך לרכישת הסלולרי הבא שלכם

13.01.12 ליאת נחום, ynet מחשבים ו"כמה זה?" 

אם אם מתכננים לשדרג את הטלפון הסלולרי, לרכוש מכשיר חדש או לנייד מספר קיים מחברה לחברה, קראו את המדריך הבא שיעזור לכם להפוך לצרכנים נבונים יותר. ynet מחשבים בשיתוף אתר "כמה זה?"

לקוחות עם מכשיר שנרכש בחברת הסלולר

יש לכם שתי אפשרויות: לנייד את המספר לחברה מתחרה, או להישאר בחברה הקיימת ולהתמקח את דרככם למסלולים מוזלים יותר, המוצעים רק ללקוחות קיימים.

הוזלת החשבון בחברה הקיימת

החלטתם לנסות את מזלכם מול חברת הסלולר ולעבור למסלול מוזל יותר. מסלולים אלו נקראים לרוב "מסלולי שימור", ומטרתם בעיקר לשמר את הלקוח בחברה. ניתן להגיע אל מסלולים אלו באמצעות בקשה מנציג השירות להעביר אתכם למחלקת שימור הלקוחות.

בטרם המעבר למסלול שהוצע לכם, חשוב לבדוק אם אתם עדיין מגיעים לרמת השימוש הנדרשת לקבלת החזר על המכשיר. שכן לעיתים בהוזלת החשבון החודשי, הלקוח לא מגיע לרמת השימוש לקבלת החזר, ואז יצטרך להוסיף אותו לעלות התוכנית, מה שיכול להביא לחשבון סופי גבוה מזה ששילמתם עד כה.

לדוגמה, אורי נמצא במסלול הכולל 100 דקות ו-100 הודעות ב-100 שקלים לחודש. במסגרת התוכנית עליו להגיע לרמת שימוש של 100 שקלים בכדי לקבל החזר מלא על המכשיר שרכש מחברת הסלולר. המכשיר עולה 50 שקלים לחודש, ואורי עומד בתנאי לקבלת החזר ומקבל החזר חודשי קבוע של 50 שקלים. אורי התקשר לחברת הסלולר שלו, ביקש לבדוק אפשרות להוזיל את החשבון, הועבר למחלקת שימור הלקוחות לבקשתו ושם קיבל הצעה מפתה של 100 דקות ו-100 הודעות ב-70 שקלים אם יחליט להישאר בחברה.

אם אורי יעבור למסלול המוזל שהוצע לו, הוא יצטרך לשלם 70 שקלים על המסלול ועוד 50 שקלים על המכשיר, מכיוון שהוא כבר לא מגיע לרמת השימוש הנדרשת לקבלת ההחזר (שהיא 100 שקלים), ולכן ישלם חשבון של 120 שקלים – יותר יקר ממה ששילם עד כה, ולכן ההצעה אינה משתלמת עבורו.

ניוד מספר לחברה עם המכשיר הקיים

אם אתם מעוניינים לנייד את המספר לחברה אחרת ולעבור עם המכשיר האישי שלכם, אתם יכולים לעבור ועדיין לקבל החזר על המכשיר הקיים, במסגרת תקנת "ניתוק זיקה" משנת 2009. התקנה מחייבת את כל חברות הסלולר לתת החזרים גם על מכשירים שלא נרכשו דרכן, בדיוק כמו ללקוח שרכש את המכשיר מהן.

לדוגמה, למשה מכשיר שרכש בחברת סלולר א' עליו הוא כבר שילם 50 שקלים לחודש וקיבל זיכוי של 50 שקלים לחודש במשך 12 חודשים. משה מעוניין לנייד את המספר והמכשיר לחברת סלולר ב', כאשר גם היא משווקת את אותו המכשיר, בעלות של 60 שקלים ועם החזר של 60 שקלים.

בניוד לחברת סלולר ב', משה יקבל החזר של 60 שקלים לחודש למשך 24 החודשים הנותרים (בכפוף לרמת שימוש הנדרשת) מחברת סלולר ב' וימשיך לשלם לחברת סלולר א' 50 ₪ בעבור המכשיר שלו. חשוב לזכור כי תקנת "ניתוק זיקה" מאפשרת לקבל החזר עד 36 חודשים מיום רכישת המכשיר

לקוח עם מכשיר קיים המעוניין לשדרג למכשיר חדש

אם החלטתם לשדרג למכשיר חדש, יהיה עליכם לשלם את יתרת התשלומים שנותרו על המכשיר הקיים. לא תהיו זכאים להחזרים על המכשיר הקיים, אלא רק על החדש.

אם רכשתם את המכשיר החדש דרך חברת הסלולר, תקבלו החזר עבורו אבל תתחילו לשלם עבור המכשיר הישן את יתרת התשלומים שנותרה. במצב כזה, צריך להוסיף את עלותו לחשבון כדי לדעת מה יהיה החשבון החודשי הכולל שלכם.

אם רכשתם את המכשיר בחנות פרטית ופניתם לחברת הסלולר לעדכון המכשיר החדש, תהיו זכאים לקבל החזר על המכשיר החדש (כאילו רכשתם אותו בחברת הסלולר). אם קיבלתם החזר עבור המכשיר הישן, הוא יתבטל ואתם תתחילו לשלם עליו כל חודש עד לסיום יתרת התשלומים עליו.

לקוח המעוניין לרכוש מכשיר חדש במקום הקיים נקרא לקוח משדרג בחברות הסלולר. לקוח משדרג שנמצא בחבילה שכבר אינה משווקת לא יוכל להמשיך להישאר בתוכנית אם ישדרג מכשיר. בכל שדרוג מכשיר על הלקוח לעבור למסלולים המוצעים בחברה בזמן ביצוע השדרוג, ולכן במצב בו לקוח נמצא בחבילה שכבר נסגרה, הוא לא יוכל להישאר בה.

ההחזרים בחברות הסלולר

בחברת פרטנר-אורנג', ההחזר בגין המכשיר מובנה בתוך החבילה – ללא קשר לעלות המכשיר, אלא בהתאם לחבילה שהלקוח בוחר. בחברות פלאפון וסלקום יש רמות שימוש חודשיות בכדי לקבל החזר על מכשיר, כאשר בחלק מהמכשירים ההחזר הוא חלקי בלבד ובחלק החזר מלא.

במפעילות הווירטואליות, דוגמת רמי לוי תקשורת, אין החזרים על מכשירים, גם לא על מכשיר שנרכש דרכן, כאשר מנגד, הן מציעות עלויות מוזלות מאוד ומכשירים פשוטים במחיר לכל כיס.

לקוחות שרכשו מכשיר באופן פרטי

כאמור, במסגרת תקנת "ניתוק זיקה", על כל חברות הסלולר לתת החזרים למכשירים שנרכשו באופן פרטי כפי שהיו נותנים ללקוחות שרכשו מהן את המכשיר. מה שאומר שאם בידכם חשבונית הרכישה של המכשיר על שמכם, על חברת הסלולר לתת לכם החזר באותם תנאים ובאותו גובה בדיוק.

מה עם מכשירים שאינם משווקים בחברות הסלולר?

עבור מכשירים אלו, לכל חברה וחברה ישנה טבלה עם מדרגות החזר לפי עלות רכישת המכשיר על ידי הלקוח, ולפי טבלה זו הלקוח יקבל החזר. לכן, אם רכשתם מכשיר באופן פרטי והצטרפתם לאחת מחברות הסלולר, בדקו איתה מהו גובה ההחזר המגיע לכם וקזזו אותו מהחשבון החודשי שלכם.

אם אתם עדיין שוקלים את האפשרות לרכוש מכשיר באופן פרטי, כדאי שתדעו שברוב המקרים, המכשירים בחברות הסלולר יקרים משמעותית מאשר בשוק החופשי. לרוב, נציגי המכירות של חברות הסלולר לא יציעו לכם את ההחזר מנדיבות ליבם, ולכן אתם צריכים לדעת ולדרוש לקבל זאת, אם אתם עומדים בתנאי ההחזר ובידיכם נמצאת חשבונית הרכישה על שמכם. 

לקוחות עם מכשיר וותיק

לרוב, לקוחות ותיקים נמצאים במסלולים שכבר אינם משווקים בחברות הסלולר, ולכן כלקוח משדרג לא תוכלו להישאר במסלול הקיים, אלא לעבור לאחד מהמסלולים המוצעים בחברה באותה העת.

לקוחות עם מכשיר ותיק – ללא שדרוג

אם אתם בעלי מכשיר ותיק וסיימתם לשלם עליו, או שאתם לא מקבלים החזר על מכשיר, כל נושא עלות המכשיר לא משפיע על החשבון החודשי שלכם. במצב כזה, אתם יכולים לשפר עמדות, להתמקח מול חברת הסלולר ולהוזיל את החשבון החודשי שלכם משמעותית, ללא חשש שאחרי ההוזלה לא תעמדו בתנאי לקבלת החזר. חשוב שתדעו שכדי לקבל מסלולים מוזלים בחברה שלכם עליכם לבקש מנציגי השירות שיעבירו אתכם למחלקת שימור הלקוחות של החברה, שם נמצאים המסלולים המוזלים באמת.

לקוחות עם מכשיר ותיק המעוניינים לשדרג

לקוחות בעלי מכשיר ותיק שסיימו לשלם עליו ומעוניינים לרכוש מכשיר חדש, דרך חברת הסלולר או בחנות פרטית, יוכלו לבצע זאת בדיוק כמו לקוח משדרג, עליו הסברנו לעיל. ללקוח כזה לא יהיו תשלומים נוספים לחשבון החודשי על מכשיר קיים, כיוון שהם סיימו לשלם עליו.

יש קנס יציאה על המכשיר?

בתחילת שנת 2011 נכנסה לתוקפה תקנת "הפחתת קנסות יציאה בסלולר", שבמסגרתה קבע משרד התקשורת שאם תחליטו לעזוב את חברת הסלולר שלכם ולנייד את המספר לחברה אחרת, לא ניתן יהיה לחייב אתכם לשלם את כל יתרת עלות המכשיר בתשלום אחד במזומן, אלא לפי עסקת תשלומים כפי ששילמתם עד כה. 

חברות הסלולר חייבות למכור מכשירים פתוחים לכרטיסים של כל החברות

משרד התקשורת הוציא עוד תקנה, שגם היא נכנסה לתוקף בתחילת שנת 2011, המורה לכל חברות הסלולר למכור מכשירים ללא נעילה, אלא פתוחים לכל הכרטיסים של כל החברות. כך תוכלו לנייד ולעבור ביתר קלות בלי תשלומים נוספים או בקשות לפתיחת מכשירים בתשלום חד פעמי, אלא פשוט להחליף את כרטיס ה-SIMבמכשיר. בנוסף, תוכלו לקנות סים לחו"ל ולא לשלם ביוקר על השיחות מחו"ל.

עוד קבע משרד התקשורת כי חברות הסלולר מחויבות לפתוח כל מכשיר נעול שנמכר כך בעבר. 


סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד מכשירי סלולר
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות