ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
אתר "כמה זה?" מספק לכם מספר עצות יעילות ושימושיות בכדי להגיע למסלול האופטימאלי עבורכם. שווה לקרוא.
מדריך: כך תוכלו להתנהל נכון וגם לעבור חברה
דצמבר 2011, מערכת "כמה זה?"
ידיעת זכויותיכם וידיעת תקנות משרד התקשורת הרבות שנכנסו לתוקף, יוכלו לעזור לכם לעבור חברה ביתר קלות ולהתנהל נכון בעידן החדש. אתר "כמה זה?" מספק לכם מספר עצות יעילות ושימושיות בכדי להגיע למסלול האופטימאלי עבורכם. שווה לקרוא.
דפוסי שימוש: ראשית חשוב מאוד שתדעו מהו דפוס השימוש שלכם, כמה אתם מדברים בחודש ולמי. איך תשיגו את המידע? שיחת טלפון למוקד השירות של חברות הסלולר או בדיקת ממוצע חודשי של 3-6 חשבוניות אחרונות יניבו לכם את הדפוס, כך תוכלו לבחור את החבילה המתאימה לכם ביותר.
הוזילו את החשבון החודשי: בטלו שירותים שאינכם זקוקים להם, הימנעו מבחירת בנק דקות והעדיפו חבילות שבהן תשלמו על מה שתדברו. חבילות בנק דקות לרוב זוהי הכנסה קבועה לחברת הסלולר ומלכודת דבש לכם, הצרכנים. המלכודת פשוטה: או שחורגים מהחבילה ומשלמים ביוקר או לא מנצלים את החבילה ומשלמים ביוקר על הדקות. היום יש Wi-Fi כמעט בכל מקום ולכן אם יש באפשרותכם, בצעו שיחות חינם מהסקייפ או מאפליקציות כמו וייבר וכו'.
שלחו SMS חינם: שילחו SMS באמצעות תוכנות או אפליקציות חינמיות שרשת האינטרנט שטופה בהן כגון: דרך תיבת המייל שלכם בגוגל, תוכנת iCQ, TextMe, סקייפ ועוד אפליקציות למכשירי סמארטפון המקנות שליחת SMS חינם מהמכשיר. עוד דרך נוספת לשליחת SMS חינם היא דרך האתרים של חברות הסלולר המקנות כמות מסויימת בכל יום של שליחת הודעות חינם.
כשאתם בבית- דברו מהקווי: בעקבות הפחתת דמי הקישוריות בתחילת השנה, ברוב המוחלט של המקרים, יותר זול לדבר מהקווי כשאתם בבית ולא מהסלולר.
ניידות מספרים: המספר שלכם הולך איתכם לכל חברה. בשלהי שנת 2007 יצאה לדרך רפורמת ניידות המספרים, רפורמה האומרת כי מספר הטלפון שלכם עובר איתכם מחברה לחברה, ללא צורך בהחלפה וקבלת מספר חדש ועדכון מחדש של מספר הטלפון אצל כל מכריך. רפורמה זו נועדה בעיקר להקל על הלקוחות לעבור מחברה לחברה ולהגביר את התחרות. כך שאם אתם רוצים לעבור חברה, אתם יכולים לקחת איתכם את המספר שלכם.
הטבות ניוד: כל חברות הסלולר מציעות הטבות ניוד למניידים את המספר אליהן, הטבות אלו נעות בין 20-40 שקלים בחודש וכדאי לנצלם אם ממילא החלטתם לעבור חברה.
קנס יציאה מהחברה: בתחילת חודש פברואר 2011 נכנסה לתוקף תקנה על צמצום קנסות היציאה גם ללקוחות קיימים ולא רק חדשים. כך במקרה של עזיבת חברה הקנס אותו חברת הסלולר תוכל לגבות יהיה 8% מעלות החשבון הממוצע שלכם כפול יתרת החודשים שנותרה לכם עד לסיום ההתחייבות.
מפעילים ווירטואליים: בשנת 2010 לאחר תלאות ועיכובים רבים יצאה לדרך רפורמת המפעילים הווירטואליים, אלו מפעילים שיוכלו להציע ללקוחות חבילות דקות והודעות במחירים מוזלים יותר, כאשר הם יפעלו על תשתית קיימת של חברות הסלולר. רפורמה זו אמורה להגביר מאוד את התחרות בשוק הסלולר ולכן כדאי להמתין. נכון להיום, חברות רבות הגישו וקיבלו רישיון למפעיל סלולרי והנושא מתקדם ושנת 2012 מסתמנת כשנת פתיחת התחרות בשוק הסלולר וצמצום החשבון החודשי.
הורים לילדים: הצעות עם הגבלת התקציב החודשי מראש. אם אתם הורים לילדים שרוצים להגביל את הילדים לתקציב חודשי קבוע מראש ללא חריגות, פרט למסלולי הפריפייד בהם העלות היא כ-1 שקל לדקה, משרד התקשורת הורה לחברות להציע מסלולים עם מחירים מוזלים עם הגבלת התקציב מראש, התקנה נמצאת בדיונים וטרם נקבע מועד לקיומה, אך כבר חלק מהחברות החלו להציע מסלולים כאלו (פלאפון ופרטנר), ולכן כדאי לבדוק מסלולים אלו טרם רכישת מסלול פריפייד ואת העלות החודשית שיוצאת להורה.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]