ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בשורה לצרכני האינטרנט: מעתה, בדיוק כמו בטלפוניה, לקוחות יוכלו לעזוב את ספק האינטרנט שלהם ולעבור לספק חדש עם כתובת הדואר האלקטרוני שלהם.
19/12/10, מערכת "כמהזה?"
בשורה לצרכני האינטרנט: מעתה, בדיוק כמו בטלפוניה, לקוחות יוכלו לעזוב את ספק האינטרנט שלהם ולעבור לספק חדש עם כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. המטרה של תיקון זה היא להקל על על המנויים ולהביא להגברת התחרות בין ספקיות האינטרנט.
היום קבע משרד התקשורת תיקון ברישיונות ספקי הגישה לאינטרנט, לפיו מעתה יוכל מנוי לעבור ממפעיל אחד לאחר תוך שמירה על כתובתו האלקטרונית המקורית אצל הספק אותו עזב, וזאת תמורת תשלום סביר למפעיל האינטרנט אותו הוא נטש. המפעיל הננטש יחויב לספק שירות "עקוב אחרי" למשך חצי שנה, ללא תשלום, אל תיבת הדואר האלקטרוני החדשה. בכך, למעשה, מסיר משרד התקשורת חסם נוסף המעכב את התחרות בשוק האינטרנט ואת המעבר החופשי של ציבור הלקוחות. חסם מעבר דומה היה בעבר בטלפונים הנייחים והניידים ושם מגבלת שייכות מספר הטלפון למפעיל לא אפשרה מעבר של מנויים למפעיל אחר תוך שמירה על מספר הטלפון המקורי שלהם. העקרון הבסיסי של ניידות מספרים בטלפוניה וניידות כתובת דואר אלקטרונית ברשת האינטרנט, הוא שמספר הטלפון וכתובת הדואר האלקטרוני מזוהים עם המנוי ואינם "שייכים" למפעיל המספק את השירות, לכן, המנוי רשאי להתנייד עם מספר הטלפון ומעתה גם אם כתובת הדואר האלקטרוני כל מפעיל אחר שיבחר.
תיקון זה מצטרף לשורה ארוכה של תיקונים שמבצע כעת משרד התקשורת אשר מטרתם להטיב עם הצרכן ולעודד תחרות בתחום של צרכנות התקשורת בישראל. רוב התיקונים יכנסו לתוקף כבר בתחילת שנת 2011, וצפויים להשפיע בצורה משמעותית על מעמד הצרכן מול חברות התקשורת.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]