דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

החל מספטמבר 2011: מהפכה בשוק הסלולר

סמנו לעצמכם את התאריך: ספטמבר 2011, בתאריך זה יכנסו לתוקף 16 תקנות חדשות שאמורות להגביר את השקיפות ואת התחרות בשוק הסלולר.

2 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

הגברת התחרות בשוק הסלולר

מערכת "כמה זה?, עדכון: מרץ 2011

שימו לב, כי כניסת התקנות לתוקף נדחתה בשל בקשת חברות הסלולר להתארגנות ולכן משרד התקשורת דחה את מועד כניסת התקנות לתוקף לחודש ספטמבר 2011 ללקוחות חדשים ודצמבר 2011 ללקוחות קיימים: בתאריכים אלו ייכנסו לתוקף 16 תקנות חדשות שאמורות להגביר את השקיפות ואת התחרות בשוק הסלולר. עיקרי התקנות מטפלות בנושא פתיחת שוק ציוד הקצה- מכשירי הסלולר לתחרות, ביטול רכישת מכשיר בצמוד לחבילת גלישה או שירותי תוכן וגלישה ושירותי נדידה פנים ארצית שתאפשר את פעילות המפעילים הווירטואליים. חברות הסלולר מכניסות בממוצע כ- 200 שקלים לחודש מכל מנוי, ומעניין יהיה לראות האם תהיה ירידה בהכנסות בעקבות התקנות החדשות או שמא חברות הסלולר יצעו מסלולים אשר יהיו טובים יותר ללקוחות המרבים לדבר ופחות ללקוחות המדברים בממוצע או למטה מכך.   

להלן מידע עיקרי על הכשלים והתקנות:

שקיפות בחשבון - החברות תכלולנה בהסכם ההתקשרות מסמך נפרד בו יהיה כתוב עיקרי התוכנית עם התעריפים והעלויות שנקבעו. בנוסף גם יפורטו במסמך עלויות כל תשלום קבוע, אופן חישוב קנס יציאה והטבות אם קיימות.

איסור חיוב הלקוח עבור שירות עליו לא חתם במפורש – קיימים מקרים רבים ואף רבים מידי בהם הלקוחות מגלים לפתע חיובים בחשבון על שירותים שלא ביקשו אותם מעולם, או קטינים אשר מחזיקים במכשיר ומשתמשים ללא ידיעת ההורים בתוכן. כאן משרד התקשורת קבע כי לא ניתן לחייב את הלקוח אם הוא לא חתם מפורשות על אישור לחיוב על השירות. הטופס ייקרא "טופס גישה לשירותים" כאשר הלקוח ימלא במפורש אילו שירותים הוא מעוניין ואילו לא, כאן יוכלו הלקוחות לבטל או להחליט לא לרכוש חבילת גלישה שכיום משלמים עליה כחלק בלתי נפרד מרכישת מכשיר דור 3 ומעלה.

פרסום מלא של תוכניות התעריפים באתרי החברות, כולל כל תנאי ההסכם, בלי להשמיט מידע ונספחים, כמו כן, יחוייבו החברות לפרסם  גם פירוט תוכניות ללא התחייבות, מה שכיום כמעט ולא מופיע בשום אתר של חברות הסלולר.

במקרה של בקשת התנתקות, על החברה להפסיק באופן מוחלט את השירותים ללקוח, בצירוף הודעה על כך למנוי באמצעות דואר, מייל או פקס.

אחד הכשלים הפופולאריים והמרגיזים הוא חריגה בחבילת הגלישה וחיובים גבוהים מאוד על חריגה – כאן יחוייבו החברות לשלוח הודעת SMS למכשיר הנייד של הלקוח ולעוד מספר נוסף לבחירת הלקוח על ניצול חבילת הגלישה בסמוך לניצול של 75% ו-95% מהחבילה, וזאת כאשר חיוב החריגה עולה פי 1.25 יותר מהתעריף בתוך חבילת הגלישה.

עוד תקנות חשובות שאמורות להקל עלינו בהבנת החשבון הן מתן פירוט בכתב לגביי התחייבות, אופן חישובים של החזרים וזיכויים, חיובי יתר, התראה מראש של לפחות 14 יום בגין העלאת תעריפים, מענה בכתב על תלונות עד 14 ושליחת החשבון ללקוח בטרם תחייב את המנוי בפועל באמצעות כרטיס אשראי או הוראת קבע.

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  חבילות סלולר

תגובות