סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד טלפון קווי

טלפון קווי - הכי זול אצל ספקיות האינטרנט

התחרות בשוק הטלפוניה הקווית הוזילה את התעריפים משמעותית ■ באמצעות "כמהזה" בדק "גלובס" מהי ההצעה הכי משתלמת למי שמדבר הרבה, מעט או באופן ממוצע

בדיקת "גלובס": טלפון קווי - הכי זול אצל ספקיות האינטרנט

22/7/2010, מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

התחרות בשוק הטלפוניה הקווית הוזילה את התעריפים משמעותית, עד לסכום של 25 שקל לחודש לממעטים לדבר ■ באמצעות "כמהזה" בדק "גלובס" מהי ההצעה הכי משתלמת למי שמדבר הרבה, מעט או באופן ממוצע.

ענף הטלפוניה הקווית הפך בשנים האחרונות למרובה שחקנים ומציע לצרכן הרבה מעבר לאופציה יחידה. מבדיקה שערך "גלובס" בשיתוף אתר "כמהזה?", המתמחה בהשוואת מחירים בענף התקשורת, עולה כי ספקיות האינטרנט, ובראשן 013 נטוויז'ן, מציעות מסלולי שיחות אטרקטיביים לעומת תעריפי HOT , אורנג' ובזק.

סקירת "כמהזה?" כללה את תעריפי בזק, HOT ו-4 חברות המתבססות על טכנולוגיית VOB (מבוססת אינטרנט ולפיכך מחייבות חיבור לתשתית): 012 סמייל, 013 נטוויז'ן, בזק בינלאומי ואורנג'.

להוציא בזק המציעה את קו הטלפון כמוצר העומד בפני עצמו, יתר החברות מציעות את השירות לרוב כמוצר משלים: HOT לחבילת כבלים/אינטרנט, וספקיות האינטרנט כמוצר משלים למסלולי הגלישה.

יצוין כי גם לסלקום יש שירות טלפון קווי המתבסס על התשתית הסלולרית במסגרת חבילת אינטרנט וקו טלפון סלולרי ביתי, בחבילה כוללת שעלותה כ-130 שקל בחודש.

המחירים חושבו בהתאם ל-3 מסלולים: מסלול ממוצע: 350 דקות שיחה בחודש מתוכן 70 דקות לקו נייד, מסלול "מדברים הרבה" הכולל 720 דקות שיחה בחודש מתוכן 120 לנייד, ומסלול מינימליסטי של 120 דקות שיחה בחודש, 20 מתוכן לנייד.

בהתאם לנתוני בזק, יחס השיחות שנבדק עומד על 80% לטלפון נייח ו-20% לטלפון נייד. חלוקת דפוסי השיחות בכל המסלולים היא ביחס של 50% בשעות השפל ו-50% בשעות השיא.

בסקירה לא מגולמים מבצעים נקודתיים למצטרפים במסלולי התחייבות, כמו זה של בזק (מסלול ב-50 שקל לחודש עבור שירותי האינטרנט והטלפון לחצי שנה ראשונה), או אורנג' (למצטרפים חדשים 3 חודשים חינם או אינטרנט חינם לשנתיים).

למדברים מעט: יתרון לספקיות האינטרנט

לממעטים לדבר (120 דקות שיחה בחודש) מציעות 3 ספקיות האינטרנט מחיר של כ-24 שקל בחודש, אורנג' ו-HOT עם עלות של כ-40 שקל, ובזק - 57 שקל בחודש (25 שקל עבור אחזקת קו קל).

חשוב לציין כי לקוחות של ספקיות האינטרנט המחזיקים תשתית אינטרנט של בזק יידרשו בכל מקרה להוסיף 25 שקל עבור הקו - מה שיצמצם משמעותית את הפערים. לקוחות HOT לא ישלמו תוספת מיוחדת עבור התשתית.

למדברים כמות ממוצעת: הזולות - 013 נטוויז'ן ובזק בינלאומי

המסלול הממוצע שנבדק כולל 350 דקות שיחה בחודש. כאן יש יתרון ל-013 נטוויז'ן ובזק בינלאומי, המציעות מסלולי בנק דקות המגלמים תשלום חודשי של כ-50 שקל.

אחריהן ממוקמת 012 סמייל עם 56 שקל בחודש, ו-HOT (מסלול אקסטרה) עם 64 שקל בחודש.

ללקוחות אורנג' המחיר קופץ ל-86 שקל בחודש (לבנק 300 דקות), ואחריה בזק עם עלות חודשית ממוצעת של 93 שקל - כ-60 שקל מתוכה עבור דמי אחזקת קו. כדאי לזכור כי בזק מציעה גם מסלולים מוזלים המותאמים לדפוסי שימוש בהתאם לתזמוני השיחות (שעות וימים).

למדברים הרבה: הזולה - 013 נטוויז'ן

במסלול זה, שבדק 720 דקות שיחה בחודש, בולט שוני בין ספקיות האינטרנט, כאשר 013 נטוויז'ן היא הזולה ביותר עם 75 שקל בחודש, אחריה HOT עם עלות חודשית של 82 שקל, 012 סמייל, ולאחר מכן בזק בינלאומי ואורנג' עם עלות חודשית של כ-90 שקל. המחיר החודשי ללקוחות בזק: 125 שקל בחודש.

ניוד המספר הופך את המעבר לפשוט

האפשרות לנייד את מספר הטלפון בין החברות מסירה את החסם העיקרי במעבר מחברה לחברה.

מה שנדרש ממרבית הצרכנים הוא פתיחות לשנות את ההרגל המוכר ולהפנים את האופציות החדישות וניצול פלטפורמת האינטרנט לשיחות טלפון (ובשלב הבא גם לטלוויזיה).

בהקשר זה חשוב להזכיר כי אתמול (ד') פרסם משרד הבריאות המלצות שלפיהן יש לנקוט ב"זהירות מונעת" בשימוש בטלפון אלחוטי ביתי, בדומה לטלפון סלולרי. זאת בשל קרינת הרדיו הנפלטת מיחידת הבסיס לטלפון עצמו. לכן מומלץ להעדיף טלפון קווי על פני טלפון אלחוטי ולהימנע מלהתקין טלפון אלחוטי בחדרי ילדים וחדרי שינה.

מה חשוב לדעת?

קו הטלפון המתנהל על תשתית האינטרנט הוביל לתחרות המבוססת על מחירים נמוכים, אולם גרר עימו בעיות טכנולוגיות, בעיקר בתחילת הדרך. פניות של צרכנים על איכות הקו ותקלות חוזרות התקבלו במשרד התקשורת וגם במועצה לצרכנות, אך פניות אלה הולכות ומתמעטות עם השנים.

ככלל, ראוי לזכור כי תקלה בתשתית האינטרנט או עיכובים בגלישה יבואו לידי ביטוי גם בקו הטלפון המבוסס על אותה טכנולוגיה.

כדי לבחור את המסלול המשתלם לכל צרכן, עליו לבחון את דפוסי השימוש המשפחתיים, הכוללים את מספר דקות השיחה החודשיות, מועדי השיחות והאופן שבו הן מפולחות ליעדים נייחים וניידים.

עוד חשוב לדעת כי בנק דקות אינו תמיד משתלם, בניגוד לתפיסה הרווחת ולמרות שהחברות אוהבות להציע אותו.

בזק

טכנולוגיה: תשתית קווית.

רקע: החברה עדיין מוגדרת 'מונופול', ולכן אינה יכולה מבחינה חוקית להציע מחירים שוברי שוק. לכן היא עדיין גובה דמי אחזקת קו קבועים בחודש, מה שתרם לדירוגה כיקרה בהשוואה. תשלום זה, העומד על מינימום 25 שקל מינימום, רלוונטי גם לכל מי שמחזיק תשתית אינטרנט של החברה בשילוב עם אחת מספקיות שירותי הגלישה.

לזכותה של בזק נזקף קו טלפון הנחשב כאמין והאיכותי ביותר, שאינו תלוי באספקת חשמל, לצד מערך שירות יעיל ומפותח.

למרות הקמפיין המצוין "למה לא חייגת מהבזק"?, עדיין הרגלי החיוג מקו הטלפון הביתי לקו סלולרי נמוכים למדי. ראוי לזכור כי דקת שיחה מסלולרי לסלולרי היא כ-35 אגורות - מחיר הגבוה מכל תעריף המוצע בקו ביתי.

HOT

טכנולוגיה: תשתית כבלים.

רקע: בתחילת דרכה הצהירה החברה כי לא תגבה דמי אחזקת קו, אולם כיום כל המסלולים כוללים עלות חודשית קבועה. החבילות שהיא מציעה מדגישות את היתרון הברור לצרכנים המשלבים מסלול קו טלפון עם תשתית אינטרנט וטלוויזיה.

בהיבט המחיר, לרוב ממוקמת HOT במקום השני או השלישי אחרי בזק.

אורנג'

טכנולוגיה: אינטרנט.

רקע: החברה, שנכנסה לענף לפני כשנה וחצי, הציעה בתחילה תעריף אחיד לשיחות לקו נייח ולקו נייד. כיום, שיעור השיחות המרבי לחיוג לסלולרי עומד על 40%.

יצוין כי הטלפון הביתי של אורנג' מאפשר לנהל שיחות מ-3 מכשירים במקביל. מנויי החברה בסלולרי יכולים למשוך שיחות לקו הביתי ולהפך.

מחיריה של אורנג' בהשוואה דומים לאלה של HOT, והשתיים מתחלפות לסירוגין בין המקום השני והשלישי אחרי בזק.

בזק בינלאומי, נטוויז'ן ו-012

טכנולוגיה: אינטרנט.

רקע: לא במקרה תעריפי 3 ספקיות האינטרנט לשיחות בטלפון הקווי הם הנמוכים ביותר, לאור העובדה שתשתית הטלפוניה מתבצעת על פס האינטרנט, ומדובר במוצר משלים ללקוחותיהן.

שלושתן מציעות מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" ב-10 שקלים לחודש, לצד מסלולים של בנק דקות. שלושתן מספקות למנוייהן שיחות חינם בתוך הרשת.


סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד טלפון קווי
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות