כל מה שרציתם לדעת על התמקחות

התמקחות עם חברות התקשורת יכולה להוריד את המחיר באופן משמעותי. בסקירה הבאה אספנו את כל מה שכדאי שתדעו לפני שאתם מתקשרים להתמקח.

כל מה שרציתם לדעת על התמקחות

לצערנו, בשוק התקשורת בישראל אין מחיר אחד אחיד לכל לקוח, והמחיר שתקבלו תלוי במידה רבה בהתמקחות שתנהלו מול החברות. מבדיקות שערכנו ב"כמהזה?" לאורך השנים, ראינו שהתמקחות ברב החברות יכולה להוזיל את העלות בצורה משמעותית (במקרים מסוימים התמקחות יכולה להוריד את המחיר לחצי מחיר!).

בבואכם לסגור עסקה עם אחת מחברות התקשורת, חשוב לדעת שיש מחיר ללקוחות חדשים ויש מחיר ללקוחות קיימים, ובדרך כלל זה לא אותו מחיר. לקוחות קיימים אשר לא יתמקחו- ישלמו בדרך כלל מחיר גבוה מזה ששילמו לפני תום העסקה. לעומתם, לקוחות קיימים אשר יתמקחו בתום תקופת ההתחייבות- יוכלו לקבל מחירי "שימור"- לעיתים מחירים נמוכים אף מאלה שמוצעים ללקוחות חדשים.

איך תדעו מתי נגמרה ההתחייבות והגיע הזמן להתקשר להתמקח? תוכלו לרשום לכם ביומן, או להשתמש במערכת הידידותית "מעקב מבצעים" של "כמהזה?", ששולחת לכם מייל תזכורת בזמן שתגדירו, סמוך לתום ההתחייבות. 

איך כדאי להתמקח ביעילות?

רוצים להתחבר לחברת תקשורת חדשה? כלקוחות חדשים, כדאי לעשות השוואת מחירים (להתקשר לכל אחת מהחברות ולקבל הצעת מחיר, או להסתכל בטבלאות ההשוואה ב"כמהזה?"). לאחר שתדעו את המחירים, הציגו מחיר נמוך יותר אשר מציעה המתחרה בשיחה עם מוקד המכירות. מניסיוננו, הצגת מחיר טוב של המתחרה, היא בדרך כל המפתח להורדה במחיר.

אם אתם לקוחות קיימים, בתום תקופת התחייבות, גם כאן כדאי לדעת את מחירי של החברות המתחרות, ולהציגם בפני החברה בה אתם מנויים, רק שבמקרה זה, יש בידכם את קלף העזיבה- בדרך כלל החברות יסכימו לבוא לקראתם יותר אם תגידו שאתם מעוניינים לעזוב אם לא תקבלו את ההצעה הטובה ביותר מהם. לכן, כדאי שתבקשו שיעבירו אתכם למחלקת שימור לקוחות, שתפקידה לשמר את הלקוחות אשר מעוניינים לעזוב באמצעות הצעות המחיר הנמוכות ביותר הקיימות באותה החברה.

אז ידיעת מחירי המתחרים היא כלל מספר אחד בהתמקחות עם חברות התקשורת, והכרות עם מחלקת שימור לקוחות חשובה גם היא, מה עוד? חשוב לעשות את הכול בנועם, להדגיש את חשיבות המחיר בעינכם אבל לא באגרסיביות, נציגי שירות הלקוחות הרי לא אחראים למדיניות  ה"אין מחיר אחיד", וכן, אם תהיו מנומסים אך גם תעמדו על שלכם- צפויה לכם הצלחה מירבית.

כדאי גם לדעת שיש תחומים מסוימים וחברות מסוימות שההתמקחות נפוצה בהן יותר, וכמעט תמיד מסתיימת בהורדה משמעותית במחיר (כמו למשל רוב ספקיות האינטרנט), ויש תחומים שבהם הרבה יותר קשה התמקח, ויידרשו כמה שיחות מעייפות שלאו דווקא ייגמרו בהוזלה של ממש. 

כדי לסייע לכם להשיג את המחיר הטוב ביותר, העלינו ב"כמהזה?" מערכת חדשה וייחודית בה הגולשים כותבים את מחירי ההתמקחות שקיבלו מהחברות השונות מתחת לכל אחד מהמסלולים המוצעים באתר. אנו מזמינים אתכם לקרוא את המחירים שאחרים קיבלו, ולעדכן במחירים שקיבלתם אתם כדי לסייע לאחרים.


הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות