ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
משרד התקשורת החליט על הפחתה משמעותית בדמי הקישוריות בישראל. הפחתה זו תקל על כניסתם של מפעילים וירטואלית ותגביר את התחרות בשוק הסלולר.
05/05/10, טל דומב, "כמהזה?"
משרד התקשורת החליט על הפחתה משמעותית בדמי הקישוריות בישראל. הפחתה זו תקל על כניסתם של מפעילים וירטואלית ותגביר את התחרות בשוק הסלולר.
דמי הקישוריות הם התעריף שחברת התקשורת גובה מהצרכן בכל פעם שהיא מעבירה לאחד ממנוייה שיחה המגיעה מרשת אחרת. כיום הם עומדים על 25 אג' בשיחת טלפון ועל 2.84 אג' בשליחת SMS. ההחלטה להפחית את דמי הקישוריות הגיעה על פי המלצות של חברת הייעוץ נרה שבחנה את מודל התמחור והעלויות של מרכיבי רשת הסלולר.
על פי ההמלצות, תעריפי הקישוריות ירדו מ-25 אג' (לפני מע"מ) ל-4.14 אג' (לפני מע"מ) ועד שנת 2014 ל-2.57 אג' (לפני מע"מ). תעריפי השלמת ה-SMS ירדו מתעריף של 2.8 אג' (לפני מע"מ) לתעריף של 0.19 אג' (לפני מע"מ) ועד שנת 2014 ל-0.13 אג' (לפני מע"מ).
בפועל, הוזלת דמי הקישוריות תשפיע בשני היבטים: האחד, למחייגים לרשתות הסלולר מהטלפון הקווי. השני, בתחום התחרות בסלולר.
חיוג מטלפון קווי לסלולרי
לדוגמא: מנוי בזק המתקשר לטלפון הנייד משלם היום כ-35 אג' (כולל מע"מ) שכולל כ-29 אג' (כולל מע"מ) שבזק מעבירה למפעיל הסלולרי בעד קישור גומלין. לאחר הפחתת תעריף הקישוריות ירד תשלום הקישוריות שמשלמת בזק למפעילה הסלולרית לכ-4.8 אג'. דבר שיוביל להפחתה של 24 אג' בשיחה מטלפון נייח לנייד.
חיזוק התחרות בתחום הסלולר
הפחתת דמי הקישוריות תקל על כניסתם של מפעילים סלולאריים (וירטואליים ובעלי תשתית) חדשים לשוק, שכן הם לא יאלצו לשלם דמי קישוריות גבוהים לחברות הסלולר. אלו ימריצו את התחרות ויגרמו לחברות הסלולר לחזר אחר הלקוחות באמצעות מבצעים ומחירים אטרקטיביים וכך, בסופו של דבר, ייהנה הצרכן מתעריפים נמוכים יותר.
השר כחלון: "ההפחתה המומלצת בדמי הקישוריות הסלולארית צפויה לחסוך לצרכנים מעל מיליארד ₪ מידי שנה, להפחית באופן ניכר את מחיר השיחה מטלפון נייח לסלולארי, ולאפשר כניסת מתחרים חדשים לתחום הסלולר".
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]