סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר

איך קוראים את חשבונית הסלולר? מדריך

ynet ואתר כמהזה? עושים סדר בחשבוניות, ומדגימים לכם איך נראות חשבוניות של חברות הסלולר, היכן "מתחבאים" הנתונים החשובים ומזהירים טעויות אפשריות.

איך קוראים את חשבונית הסלולר? מדריך

03/05/10  טל דומב, ynet בשיתוף "כמהזה?"

בתחילת השנה, חברות הסלולר אולצו לפשט את החשבוניות שלהן. ובכל זאת לא כל המונחים שם מובנים. לפניכם מדריך לקריאת החשבוניות במתכונתן החדשה. כך תדעו על מה וכמה אתם משלמים, ואלו טעויות, למרות הכל, עדיין נפוצות

ב-1 בינואר 2010 נכנס לתוקפו החלק השני של רפורמת גילוי נאות בחשבון הטלפון. מטרת הרפורמה: שנוכל לא רק לקרוא את חשבונות הטלפון שלנו אלא גם להבין אותם יותר. בין היתר, על מה אנחנו משלמים, כמה אנחנו משלמים ומהם דפוסי השימוש שלנו. נבין האם אנו משלמים עבור שירותים מיותרים או תשלומים שגויים ונוכל לבחון האם מסלול השיחות שאנו נמצאים בו מתאים לנו, האם משתלם להישאר באותה החברה או שכדאי לעבור למתחרה.

על פי הרפורמה, חשבון הטלפון צריך לפרט את הנתונים הבאים: חיובים קבועים, חיובים חד פעמיים, חיובים משתנים, זיכויים והחזרים, מידע כללי אודות תוכנית התעריפים אליה מחויב המנוי, התשלום שיידרש לשלם אם יבקש לסיים את התקשרותו עם החברה קודם תום תקופת ההתחייבות לחברה או לתוכנית התעריפים ועוד.

ynet ואתר כמהזה? - האתר להשוואת מחירי תקשורת בישראל החליטו לעשות סדר בחשבוניות, להדגים לכם איך נראות חשבוניות של חברות הסלולר, היכן "מתחבאים" הנתונים החשובים ובכל זאת להזהיר מפני טעויות אפשריות בחשבונית.

החשבונית נפתחת לרוב עם סיכום התשלומים, כך שכבר בעמוד הראשון מופיעים סה"כ החיובים והזיכויים והסה"כ לתשלום. סלקום ואורנג' מגדילות לעשות ומציגות גרף המציג את התשלומים שלכם בחצי שנה האחרונה כך שאתם יכולים לראות האם הייתה חריגה או שינוי קיצוני בתשלום. להלן מקרא שיעזור לכם להבין את הסעיפים המפורטים בחשבונית.

סעיפי החשבונית - מה הם אומרים?

פירוט למנוי: פירוט הכולל את פרטי התוכנית בה אתם נמצאים, תקופת התחייבות, ועלות היציאה מהתוכנית ומהחברה. יש לשים לב כי לרוב הלקוח מחויב גם לתוכנית וגם לחברה כך שישנה תקופת התחייבות ותשלום דמי יציאה כפול - אחד לתוכנית ואחד לחברה.  

חיובים קבועים: כוללים את התשלומים עבור החבילות שבחרתם: דמי מנוי לחבילת השיחות לחבילת sms, ולחבילת גלישה. 

חיובים משתנים/חד פעמיים:

·        תשלום עבור שיחות (במידה ואינכם מנויים לבנק דקות או שחרגתם ממנו).

·        תשלום עבור SMS ששלחתם (במידה ואינכם מנויים לחבילת הודעות או שחרגתם ממנה)

·        תשלום עבור גלישה סלולארית (במידה וחרגתם מהתשלום הקבוע).

זיכויים/החזרים/הטבות: זיכוי חד פעמי או ההחזר שמגיע לכם בהתאם לעמידה בתנאי קבלת החזר/זיכוי חודשי.

לדוגמא - הטבה בגין החזרת מכשיר ישן, הנחת זמן אוויר למצטרפים לתוכנית מסוימת ועוד.

ספקי תוכן: במידה והורדתם תוכן למכשיר הסלולר, שלחתם sms להצבעה בתוכנית טלוויזיה או עשיתם פעולה דומה - דעו כי לרוב מדובר בתשלום לספקי תוכן חיצוניים.

דמי קישוריות: תשלום עבור חיוג או שליחת sms לחברות התקשורת האחרות.

ציוד: תשלום עבור מכשיר הסלולר ו/או עבור ציוד נוסף שרכשתם מהחברה.

פירוט שימושים/מידע על דפוסי שימוש: פירוט על ניצול הדקות/ה-sms/ נפח הגלישה מתוך החבילות באם אתם נמצאים. 

ככה זה נראה:

זהירות: טעויות עדיין קורות

נראה כי ברוב החברות, רפורמת גילוי נאות פתרה לא מעט בעיות של חוסר הבנה בחשבונית, והפכה אותה לברורה ומפורטת יותר. אך כדאי לזכור שגם כעת, כשהחשבון מפורט וקריא יותר ייתכנו טעויות. 

1. אחד השינויים שבאו בעקבות הרפורמה הוא פירוט החבילה בה אתם נמצאים. שימו לב לסעיף זה וקראו אותו בעיון על מנת לוודא שאכן התוכנית המפורטת היא אכן זו שסגרתם עליה עם נציג החברה.

2. שימו לב לסעיפי החיובים. החיובים מורכבים מחיובים קבועים, חד פעמיים, הודעות sms, גלישה, ציוד, ספקי תוכן, תשלומים למפעילים אחרים ועוד. חשוב מאוד לבדוק שאתם מכירים את כל החיובים ושלא מסתתרים ביניהם שירותים או חבילות שמעולם לא שמעתם עליהם.

3. לעיתים לקוחות מצטרפים לתוכניות של חיוב-זיכוי (לדוגמא - רכישת מכשיר סלולר בתשלום חודשי של 49 שקל וזיכוי חודשי קבוע של 39 שקל), או שמסיבות שונות הבטיחה החברה זיכוי ללקוח. יש לבדוק בחשבונית כי אכן זיכו אתכם בסכום שהובטח.

4. בדקו תמיד כי כל השיחות המופיעות בפירוט החשבונית אכן נעשו. קורה לעיתים שהחברות מחייבות על שיחות שמעולם לא נערכו. לרוב מדובר בשיחות לחו"ל ושיחות למספרים מיוחדים. בנוסף שימו לב לכמות הדקות החודשית ועקבו אחר השינויים של כמות הדקות.

5. במידה ורכשתם שירות מסוים, או שחויבתם בקנס על ידי החברה, בדקו בחשבונית כי החיוב התבצע פעם אחת בלבד. קרו מקרים בעבר, בהם לקוחות חויבו פעמיים על אותו השירות בדיוק.

6. שימו לב לתעריפים שאתם משלמים עבור דקת שיחה ו/או sms. לעיתים מבטיחה החברה ללקוח תעריפים מוזלים, אך בפועל היא "שוכחת" לעדכן אותם בחשבונית. בדקו תמיד שהתעריפים שאתם משלמים הם אלו שהובטחו לכם.


סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים

תגובות