ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
הכל על תיקון רשיון חברות הסלולר המאפשר מעבר עם המכשיר בין החברות תוך שמירה על הזכות לזיכויים.
3.11.09, מערכת "כמהזה?"
לפני כשנתיים יצא לפועל חוק ניוד המספרים אשר מאפשר את שמירת מספר הטלפון הפרטי בהתניידות בין החברות. חצי שנה לאחר מכן יצא החוק המחייב את חברות הסלולר לקצר את תקופת ההתחייבות מ-36 חודשים ל-18 חודשים.
השבוע (החל מיום א' 1.11.09) נעשה צעד נוסף בדרך להקלה על הצרכנים במעבר בין החברות ואפשרות להתניידות חופשית בין החברות. משרד התקשורת ביצע תיקון ברישיונות חברות הסלולר וקבע כי מעתה לקוח המעוניין לעבור לחברה אחרת יוכל להמשיך ליהנות מזיכויים על מכשירו גם בחברה אליה עבר, ממש כמו לקוח שרכש את המכשיר מהחברה עצמה.
חברות הסלולר יצרו תלות של הלקוח בחברה בכך שהציעו תוכניות אטרקטיביות בהם הלקוח מקבל מכשיר, שהתשלום עליו מתפרש על 36 חודשים, ובכל חודש מקבל זיכוי מלא או חלקי על המכשיר, בהתאם לדקות דיבור חודשיות או סכום מסוים בחשבונית במידה והלקוח בוחר לעזוב את החברה, הוא צריך להשלים את יתרת התשלומים לחברה הקודמת, להתחיל לשלם מחדש, עם מכשיר חדש, בחברה אחרת עם תנאי זיכויי חדשים או להישאר עם מכשירו, אך ללא קבלת החזרים חודשיים.
תיקון הרישיון מנתק את הזיקה בין ציוד הקצה הסלולרי לבין ספק השירות הסלולרי ומקל על המעבר בין החברות השונות. התיקון מאפשר ללקוח שרכש ציוד קצה בחברה אחת, לעבור לחברה אחרת ולקבל את אותם הטבות ותנאים שנותנת החברה עבור מכשיר הנמצא בידו. כמו כן הוא מקל על הצרכן אשר מעוניין לקנות את המכשיר באופן פרטי ללא קשר לחברה סלולרית.
לדוגמא, צרכן אשר רכש מכשיר סלולרי מחנות פרטית וביקש להצטרף לחברה סלולרית יקבל בדיוק את אותם התנאים וההטבות שמקבל לקוח אשר רכש את אותו מכשיר או דומה לו בחברה הסלולרית. זאת אומרת, שאם על אותו מכשיר חברת הסלולר נותנת זיכוי של X שקלים בחודש בתנאי מסוים, גם הצרכן שקנה את המכשיר בחנות פרטית ייהנה מזיכוי שלX שקלים בחודש בהתאם לקיום תנאי.
דוגמא נוספת, צרכן אשר רכש מכשיר מחברה סלולרית וקיבל זיכוי קבוע בכל חודש, למשך 36 חודשים. החליט כעבור 26 חודשים לעבור לחברה סלולרית אחרת. בחברה החדשה הוא יקבל את ההטבה שנותנת אותה חברה על מכשיר מסוג זה או דומה לו ללקוחותיה, והטבה זו תהיה רלוונטית ליתרת התשלומים שנותרו לו, כלומר, לעשרה חודשים.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]