דלג לתוכן
סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

כך תחסכו השנה בהוצאות התקשורת

לקראת השנה החדשה, TheCom בשיתוף "כמהזה?" קיבצו עבורכם 10 הצעות לחיסכון בהוצאות התקשורת.

3 דקות קריאה כותב: מערכת כמהזה

כך תחסכו השנה בהוצאות התקשורת 

18/9/09, סתיו יפה, TheCom

לקראת השנה החדשה, אתר חדשות התקשורת TheCom בשיתוף כמהזה? www.kamaze.co.il –  האתר להשוואת מחירי תקשורת בישראל, קיבצו עבורכם 10 טיפים לחיסכון בהוצאות התקשורת. יישומן באופן מושכל עשוי להוביל לקיצוץ ההוצאה המשפחתית על תקשורת (סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ומחו"ל, טלוויזיה, וטלפון קווי) במאות ואף באלפי שקלים בשנה.

טיפים לחיסכון בהוצאות תקשורת:

1. הקפיאו את המנוי כשאתם יוצאים לחופשה

מדוע להמשיך ולשלם על מוצר כאשר אינכם משתמשים בו? לפני נסיעה התקשרו לחברות השונות המספקות לכם את שירותי התקשורת, ובקשו להקפיא את המנוי. הביאו בחשבון שאם התחייבתם לחברה, תקופת ההתחייבות תתארך כאורך התקופה שבה המנוי הוקפא. בדרך כלל, הקפאת המנוי אינה כרוכה בעלויות.

2. בדקו את החשבוניות שלכם היטב

החוזים והחשבונות שמנפיקות חברות התקשורת מסובכים, ומסתירים לעתים קרובות טעויות בחיוב. מי שיבדוק את החשבונית יוכל לגלות את הטעויות המאוד נפוצות הבאות: חיוב עבור שירות שלא הוזמן, הפסקה או אי מתן זיכוי חודשי שהובטח, טעויות גבייה ומע"מ, חיובים כפולים עבור אותו שירות, תעריפי חיוג שגויים שאינם תואמים את החוזה עם הלקוח, ועוד. גילוי של טעות מסוג זה, יכול לחסוך לכם עד מאות שקלים בשנה.  

3. הכירו את מחלקת שימור לקוחות ואת "הקו השני"

כדאי לדעת שבכל הנוגע לשירותי תקשורת, הצעת המחיר הראשונה שתקבלו, היא למעשה רק נקודת מוצא למשא ומתן. עבור לקוחות חדשים יש "מחירי קו שני", מחירים נמוכים יותר, אשר ניתנים ללקוחות אשר מדגישים את חשיבות המחיר, ואינם מרוצים מהצעת המחיר הראשונה שניתנה להם. עבור לקוחות קיימים שהתחייבותם הסתיימה- קיימת מחלקת שימור לקוחות, שבידיה האפשרות לתת את המחיר הנמוך ביותר שמציעה אותה החברה- מחיר זה יינתן ללקוחות אשר רוצים לעזוב, במטרה למנוע את עזיבתם.

4. ערכו סקר שוק

לפני רכישת שירות/מוצר מסוים, ערכו סקר שוק באינטרנט, ועדיף גם להתקשר לחברות המתחרות ולראות מה המחירים שהן מציעות. בדרך כלל ידיעת מחיר נמוך של המתחרה היא המפתח להורדה משמעותית במחיר השירות.

5. חבילות משולבות

מעבר לנוחות שברכישת מספר שירותים מחברה אחת באמצעות חשבונית אחת, מדובר על חיסכון כספי לא מבוטל. החברות השונות מציעות חבילות שירותים שונות, כאשר מחיר החבילה זול משמעותית ממחיר רכישת כל אחד מהשירותים בנפרד. קיימות חבילות אשר משלבות שני שירותים, שלושה שירותים, וארבעה שירותים. למשל הוט מציעה חבילה של טלוויזיה, אינטרנט (ספק ותשתית) וטלפון קווי- הצעה שחוסכת הרבה כאב ראש וגם עשויה לחסוך לכם עד מאות שקלים בשנה.

6. כבוד למגזר- הנחות למגזרים שונים בכל התחומים

חברות התקשורת (בעיקר כבלים לווין וסלולר) מציעות מסלולים מוזלים עבור מגזרים שונים. המגזרים אשר מקבלים הנחה משתנים מחברה לחברה, לכן, תמיד בררו איזה מגזרים זכאים למסלול מוזל, ובדקו אם אתם משתייכים לאחד מהם. לאיזה מגזרים מציעים בדרך כלל הנחות? לסטודנטים, לחיילים, למגזר הרוסי, לגיל הזהב, לחרדים, לעובדי חברות מסוימות, ולקיבוצים ומושבים.

7. בסלולר נסו להשתחל למסלול של ארגון גדול

במקרים רבים ניתנות הצעות מחיר נמוכות במיוחד ללקוחות עסקיים, בעוד הלקוח הפרטי משלם תעריפים רגילים. הדבר בולט במיוחד בתעריפי חברות הסלולר אשר מציעות לעובדי החברות והארגונים הגדולים בישראל ובני משפחותיהם תעריף לדקה בעלות של כחצי מהמחיר אשר מקבל צרכן פרטי. אם קרוב משפחה מדרגה ראשונה לשלכם עובד בארגון גדול תוכלו לקבל את המסלול של הארגון (כאשר המנוי יהיה על שמו של הקרוב לכם ולא על שמכם בדרך כלל). מבין המסלולים לארגונים, הזולים ביותר הם של עובדי מדינה (חיילי קבע בצה"ל, במשטרה, בתעשייה אווירית וכדומה).

8. לא חייבים להיות לקוחות של הוט או יס: יש אלטרנטיבות

אם אינכם צרכני טלוויזיה כבדים, ובעיקר צופים בערוץ 2 ו-10, דעו כי אינכם חייבים להיות לקוחות של הוט או יס, וביכולתכם לחסוך עד כ-2,500 ₪ בשנה בגין תשלום לכבלים/ לווין, אם תצטיידו בממיר דיגיטלי במחיר חד-פעמי. את הממיר, הפועל בטכנולוגיית DTT, ניתן לרכוש בכל אחת מחנויות מוצרי החשמל (בעשרות סניפי דואר וברשתות שיווק מזון). עלות רכישת הממיר הינה כ- 400 ₪, באמצעות הממיר ניתן לקלוט בחינם את שידורי ערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. יש גם ממירים עם תקע USB המתאימים לחיבור למחשב נייד או נייח (מסוג TV Stick).

9. שולחים הרבה הודעות SMS? כמה דברים שחשוב לדעת

תעריף רגיל של הודעה נע בין 48 אג' ל-53 אג' להודעה אחת. רוב החברות מציעות היום חבילות של הודעות שמשתלמות הרבה יותר, ועלות הודעה זולה בהרבה. כדאי לברר במוקדי השירות כמה הודעות אתם שולחים בממוצע בחודש ולבחור את החבילה המתאימה לכם. בנוסף, חשוב לזכור כי הודעת SMS מוגבלות ל-70 תווים וברגע שעוברים אותם ההודעה מתפצלת לכמה הודעות ואתם מחויבים על מספר ההודעות שנשלחו. בנוסף, ניתן לשלוח SMS חינם דרך אתרי חברות הסלולר, ואתרים נוספים (ICQ, 2net, Triplay). שימו לב שרובם מציעים מספר מוגבל של SMS בחינם מידי יום.

 10. מחייגים לחו"ל? תשתייכו קודם למבצע של אחת החברות

תעריפי חיוג מהארץ לחו"ל מתחלקים ל-3: מחיר ללקוח מזדמן, מחיר ללקוח משויך ומחיר ללקוח משויך למבצע. בין שלוש הדרגות פערים של מאות אחוזים. לקוח מזדמן ישלם כמה שקלים עבור כל דקת שיחה, לקוח משויך ישלם בערך פי שתיים מלקוח שמשויך למבצע. שורה תחתונה: השתייכו למבצע של אחת החברות, השיוך הוא פשוט, כל שעליכם לעשות זה להרים טלפון לחברה אליה אתם רוצים להשתייך, ולבקש "מחיר מבצע" ליעדים אליהם אתם מדברים. לצורך המחשה, לקוח שאינו משויך ישלם בממוצע על דקת שיחה לארה"ב קרוב לשני שקלים, לעומת לקוח משויך למבצע, שישלם בדרך כלל פחות מ-25 אג' לדקה בממוצע.

סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד  תקשורת

תגובות