ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בדיקת TheMarker ו- kamaze מגלה: בחג כדאי להתקשר באמצעות בזק בינלאומי ונטוויז'ן, אחרי החג משתלם להתקשר דרך נטוויז'ן ואקספון ו-012
רוצים להתקשר לחו"ל? היכן תשלמו את המחיר הזול ביותר?
6.4.2009, בר חיון, TheMarker
חברות הטלפוניה הבינלאומית מציעות מבצעים אטרקטיוויים לקראת פסח - הכל כדי שתבחרו להתקשר דרכן לחו"ל ■ בדיקת אתר kamaze מגלה: בחג כדאי להתקשר באמצעות בזק בינלאומי ו-013 נטוויז'ן, אחרי החג משתלם יותר להתקשר דרך 013 נטוויז'ן ואקספון
בפרסומת של 012 סמייל המשודרת באחרונה בטלוויזיה, מטיח האברך מברוקלין האשמות באייל קיציס, על כך שבגלל מבצעי החברה הקרובים מישראל לא מפסיקים להתקשר אליו. על אף שהמסר מוגזם משהו, כשבוחנים את מבצעי חברות הטלפוניה הבינלאומית לפסח, מתברר שהמבצעים שהן מציעות השנה באמת אטרקטיוויים הרבה יותר מאלה שהציעו בשנה שעברה, והתחרות בין החברות על התעריף הנמוך ביותר עזה מתמיד. בחלק מהמקרים אפשר לדבר עם חברים וקרובים בחו"ל בתעריף נמוך יותר מתעריפי בזק מקומיים בשעות השיא. ביעדים מסוימים אפשר אפילו לדגור על הטלפון כל יום, כל היום, ולשלם פחות מאגורה לדקה. בדקנו אילו מבצעים מציעות החברות בחיוג לחו"ל ליעדים נייחים. הבדיקה התבצעה מול מוקדי המכירות של חברות הטלפוניה הבינלאומית באמצעות נציגי kamaze.co.il, אתר השוואת מחירי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה וטלפוניה בישראל. מבצעי פסח איזו חברה מציעה את המבצע הכי משתלם לפסח? תלוי לאן מתקשרים וכמה מדברים. כמעט כל המבצעים לפסח כוללים את מדינות צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ומערב אירופה. שני מבצעים בולטים ליעדים אלה. בזק בינלאומי מציעה למדברים עד 140 דקות לצפון אמריקה ומערב אירופה את המבצע המשתלם ביותר, פשוט משום שהיא מתחייבת למחיר הנמוך ביותר ביעדים אלה. בימים אלה התעריף נמוך ביותר שייך לאקספון, באמצעות מבצע 8 אגורות לדקה, ולכן התעריף שבזק בינלאומי מציעה הוא 7 אגורות לדקה. מהחברה נמסר כי אם אחת החברות תציע תעריף נמוך יותר במהלך פסח, בזק בינלאומי תעדכן את התעריף שלה. ההרשמה למבצע ומימושו: עד סוף אפריל. . 013 נטוויז'ן מציעה למדברים יותר מ-140 דקות בחודש לאותם יעדים מבצע ששובר את השוק: שיחות ללא הגבלה עד סוף אפריל, בעבור 9.90 שקלים בלבד. אם מדברים יותר מ-140 דקות, עלות המבצע יורדת לפחות מ-7 אגורות לדקה (התעריף הנמוך של בזק בינלאומי). אם מדברים חמש שעות במהלך החודש, התעריף כבר מגיע לכ-3 אגורות לדקה. גם כאן, ההרשמה והמימוש הם עד 30 באפריל. המבצע כולל רק חלק ממדינות מערב אירופה. . 012 סמייל מציעה למתקשרים לרוסיה, דרום אפריקה ואוסטרליה את המבצע המשתלם ביותר: 12 אגורות לדקה למשך שלושה חודשים. כל התעריפים המוצעים במבצעי החברות הן לגבי התקשרות לטלפון קווי. רק בארה"ב התעריפים המוזכרים חלים גם על שיחות לטלפונים סלולריים. . . אחרי פסח . מה קורה אחרי חג הפסח ותום המבצעים? ראשית, חשוב לא להתקשר לחו"ל באמצעות חברה שאינכם רשומים בה. תהליך ה"הרשמה" מסתכם בהשארת פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי, ואינו כרוך בהתחייבות כלשהי. לקוחות מזדמנים שלא ביצעו הליך זה צפויים לשלם על כל שיחה לחו"ל הרבה יותר כסף: ב-kamaze מציינים כי לקוחות של בזק בינלאומי, למשל, ישלמו 40% פחות בממוצע מלקוחות מזדמנים בהתקשרות לצפון אמריקה, מערב אירופה ורוסיה; לקוחות רשומים באקספון ישלמו 57% פחות מלקוחות מזדמנים ליעדים אלה. . אם היעדים העיקריים להתקשרות ידועים מראש, רצוי לא להסתפק בהרשמה לחברה אלא גם להצטרף למבצע. אולם הבעיה האמיתית היא להבין את המבצע שמציעה החברה: בעוד שמבצעי פסח ברורים יחסית, כולל תעריף אחיד קבוע ללא דמי מנוי המסבכים את כל החישוב, הרי שאחרי סוף אפריל "המערב הפרוע" חוזר, ובגדול. בזק בינלאומי, למשל, תגבה 5.90 שקלים לחודש, וכל 14 דקות ראשונות בכל שיחה שתבצעו יעלו שקל אחד. 012 סמייל מציעה מבצע בעלות 4.90 שקלים לחודש, תעריף של 17 אגורות לדקה ו-20 דקות ראשונות חינם בכל חודש (במשך ארבעה חודשים). הצרה האמיתית היא שהשוואה בין המבצעים לשימוש ארוך טווח מצריכה דוקטורט במתמטיקה. . עם זאת, גם אחרי החג ישנם כמה מבצעים משתלמים ליעדים מסוימים. 013 נטוויז'ן יוצאת במבצע חסר תקדים למתקשרים לארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, בלגיה ושווייץ: 10 אגורות לדקה למשך שנה, עד 15 באפריל 2010. אפס התחייבות, אפס דמי מנוי חודשיים וללא הגבלת דקות בתעריף הנמוך. שימו לב - במוקד המכירות יציעו לכם את ההטבה בין שלל מבצעים אחרים. אל תסיטו את מבטכם מהיהלום הזה. אקספון יוצאת גם היא במבצע דומה רק שהתעריף הוא 8 אגורות לדקה. ואולם, בעוד מבצע נטוויז'ן מוצע לכל דכפין, מבצע אקספון מוצע רק ללקוחות חדשים שאינם רשומים ומבדיקה שערכנו, צריך לבקשו באופן יזום. כלומר רק ללקוחות חדשים ששמעו מחברים או לכאלה שקראו את הכתבה. 012 סמייל מציעה למרבים להתקשר לרוסיה מבצע של 12 אגורות לדקה לשלושה חודשים. הבעיה היא מה עושים לאחר שהמבצע נגמר - הפתרון תלוי בדפוסי השימוש: לפי מה שהוצע לנו במוקדי המכירות, מתברר כי למדברים עד שעה בחודש, 018 אקספון היא החברה שמציעה את התעריף המשתלם ביותר; למדברים בין שעה לתשע שעות בחודש, בזק בינלאומי מציעה את המבצע המשתלם ביותר. המדברים יותר מכך יכולים להישאר ב-012 סמייל (ראו טבלה לפירוט המבצעים). גם למי שקרוביו פזורים בעולם או מעוניין במבצע לשיחות לחו"ל בלי התחייבות ליעד מועדף מציעות חברות הטלפוניה מבצעים. החברה שהכי משתלם לשוחח דרכה לחו"ל (ללקוחות משויכים כמובן) היא 018 אקספון. לצד תעריפים אטרקטיוויים, אקספון מציעה גם ראש שקט: אין התחייבות, מכסות דקות או תעריפים משתנים. בכל מקרה, אפשר להתעדכן בתעריפים ליעדים ספציפיים באתר kamaze.co.il. . בסופו של דבר, חברות התקשורת מכירות היטב את הצרכן הישראלי, את נאמנותו ארוכת הטווח ואת עצלנותו בבירור תעריפים אצל המתחרות. למעשה, חברות השיחות הבינלאומיות סומכות על שיעור קבוע ונדיב של צרכנים שימשיך לחייג גם לאחר תום המבצע ויעשה לעצמו חור בכיס. על כן, כדאי לשים לב ולהביא בחשבון את תאריך פקיעת המבצע. כדי להימנע ממעבר לתעריפים רגילים לאחר פקיעת המבצע, רוב החברות מאפשרות להירשם מראש למבצע שיחליף את המבצע הזמני. . פשוט יותר להשוות מחירים . התחרות העזה בשוק הטלפוניה הבינלאומית מעידה, בין השאר, על האלטרנטיבות הקיימות בפני הצרכן. חברות כמו ג'אג'ה, בזקום ו-PokeTalk הראו כמה קל להתקשר לחו"ל בחינם, בתמורה לחשיפה למעט תוכן שיווקי והתפשרות על איכות השיחה. עם הזמן, חסמי המעבר בין חברות הטלפוניה הבינלאומית החלו לנשור, מה שהגביר את התחרות והביא את רוב התעריפים לרמתם הנמוכה ביותר אי פעם. ב-2004 נכנסה לשוק חברה חדשה לשיחות בינלאומיות - אקספון - שלא רק הציעה מחירים נוחים, אלא גם הגיעה עם אג'נדה של שקיפות ופשטות: לא עוד התחייבות ארוכת טווח עם דמי שימוש חודשיים, תעריפים משתנים וכל דקה עשירית חינם. הצרכן הישראלי אמור היה לקבל בברכה את החברה החדשה שמספקת לו תעריפים בראש שקט ובלי כוכביות קטנות. . אך למרות גידול עקבי במספר הלקוחות, אקספון לא הציתה את המהפכה הצרכנית הבאה. רוב חברות התקשורת ממשיכות לשלוט בשוק והצרכנים ממשיכים להתפתות לתעריפים "מדהימים" בלי לשים לב לכוכביות הקטנות. כעת, 013 נטוויז'ן מרחיבה את תחום המאבק ומציעה תעריפים אטרקטיוויים ביעדים פופולריים ללא דמי מנוי ושאר סיבוכים. בינתיים לא מדובר במהלך נרחב כמו באקספון, אלא בהטבה שצריך להירשם אליה עד סוף אפריל. ואולם בכל זאת, מדובר בתקדים אצל החברה שכן התעריף הנמוך והפשוט יינתן במשך שנה וללא התחייבות. רק אם הצרכנים יצביעו ברגליים וידרשו מכל החברות תעריפים קבועים, אפשר יהיה להכריז על מהפכה. . |
---|
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]