ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
בתקופה האחרונה קיבלנו מספר לא קטן של תלונות מגולשים על טעויות-הטעיות בחשבוניות שלהם. מתי לאחרונה בדקתם את החשבונית שלכם?
בתקופה האחרונה קיבלנו מספר לא קטן של תלונות מגולשים על טעויות-הטעיות בחשבוניות שלהם. על מנת לעודד צרכנות מושכלת ונבונה החלטנו להעלות את הנושא למודעות.
איציק משלם ביוקר
התלונה הראשונה הגיעה אלינו מהגולש איציק, לקוח סלקום אשר התחבר בהיותו סטודנט למבצע דקה שנייה בהנחה. המבצע היה פשוט יחסית: 48 אג' לדקה הראשונה ו-38 אג' לדקה השנייה ואילך בכל שיחה. איציק התחבר למבצע בתאריך 14/10/06 ומאז ועד היום לתומו הוא חשב שהוא עדיין משלם מחירים אלו. בהצצה בחשבונית האחרונה התברר לו עד כמה הוא טועה... מסתבר שבתאריך 15/10/06 (כן, כן יום אחד בלבד לאחר שהתחבר למבצע) סלקום עדכנו את תעריפי המבצע ואיציק שלנו החל לשלם 53 אג' לדקה הראשונה ו-43 אג' לדקה מהדקה השנייה ואילך בכל שיחה. שימו לב- עלייה של מעל 10% יום אחד בלבד אחרי שהתחבר למבצע שנשמע לו אטרקטיבי! כאן לא נגמרו עליות המחירים במבצע של איציק, בתאריך 6/3/07 שוב עדכנה חברת סלקום את תעריפיו, הפעם ל-60 אג' לדקה הראשונה ו-53 אג' לדקה השנייה ואילך בכל שיחה.
לצערו ולצערנו, כמו לקוחות רבים אחרים, איציק לא בדק את החשבוניות שלו בשנה וחצי מאז שהתחבר למבצע ושילם על כך ביוקר... במשרד התקשורת מודעים לבעיה וכחלק מהרפורמות רחבות ההיקף שהם מבצעים תוגבל ההתחייבות למבצעים ל-18 חודשים החל מה-24 באפריל 2008 ובנוסף היוזמה האחרונה, שנמצאת כיום בשימוע, היא לאסור על חברות הסלולר להעלות את התעריפים במהלך תקופת החוזה שלהם עם הלקוח הפרטי. כמו כן, אסר המשרד את תוכניות הדקה הראשונה, בהן היה קיים מינימום תשלום עבור שיחה של פחות מדקה.
אלון יתחיל לבדוק את החשבוניות שלו
התלונה השנייה הגיע אלינו מהגולש אלון, לקוח עסקי של חברת פלאפון. גם אלון אינו מרבה להציץ בחשבוניות שפלאפון שולחים לו מדיי חודש אך כשעשה זאת לראשונה הבין שכדאי להקדיש כמה דקות בחודש לכך. אלון גילה חיוב של 15 ₪ בעבור חבילת 50 הודעות sms בחודש. משום שמעולם לא נרשם למבצע כזה וכיוון שאינו מרבה בשליחת הודעות מיהר אלון להתקשר לשרות הלקוחות של פלאפון. לתדהמתו גילה אלון שהוא כבר מנוי ומשלם על המבצע חצי שנה ולטענת פלאפון נרשם אליו דרך האינטרנט. אלון, שמעולם לא גלש לאתר פלאפון ושאין לו שם משתמש וסיסמא לאתר ביקש לקבל זיכוי רטרואקטיבי על החיובים הנ"ל. יש לציין כי בפלאפון לא הערימו קשיים לאחר שראו שאכן אלון לא ניצל את הודעות ה-sms של המבצע ומיד זיכו אותו בעבור ששת החודשים בהם שילם על החבילה.
בתאל לקחה קורס אצל שרלוק הולמס
התלונה השלישית והאחרונה שנציג כאן היא של הגולשת בתאל, גם היא לקוחת פלאפון. וכמו שאומרים "תמונה אחת שווה אלף מילים":
מהו התשלום שיירד לבתאל בויזה?
א. 38.39 ₪
ב. 143.17 ₪
כל מי שענה 38.39 נפל בפח של חשבונית פלאפון – שימו לב באותיות הקטנות למטה נכתב "בנוסף, יחוייב חשבונך עבור יתרת מכשיר בסך 104.78 ₪ נכון ליום הפקת החשבונית". לא מספיק שהתשלום מוסתר ובמעבר מהיר על החשבונית כמעט ובלתי אפשרי להבחין בו תתפלאו לשמוע שהוא גם שגוי! עד לרגעים אלו בתאל נאבקת בשירות הלקוחות של פלאפון במטרה להשיב לה את כספה שלטענתה נגבה בשוגג.
גם כאן משרד התקשורת נחלץ לעזרתנו הצרכנים והחליט להוציא תקנות כיצד על חשבונית להיראות על מנת שתהיה שקופה ומובנת ללקוחות.
לכולנו – לשים לב למועד סיום המבצע ובהצלחה
וכמובן ישנה את הבעיה הידועה, בה כולנו נתקלנו, של העלאת מחירים אוטומטית בסיום מבצע. כפתרון לבעיה, כשירות לגולשים, קיימת באתר כמהזה מערכת המאפשרת לבקש תזכורת במועד סיום התחייבות למבצע מסוים, וכך ניתן פיתרון למעוניינים להישאר "עם היד על הדופק" בכל הנוגע להסכמיהם מול החברות. להרשמה למערכת התזכורות לחץ כאן
לא פעם אנו שומעים כי תחום התקשורת הוא סבוך ביותר להתמצאות הצרכן, עמוס פרטים ופרמטרים ולצרכנים אין את הזמן והחשק "להתעמת" עם החשבוניות והמבצעים. אתר כמהזה מאפשר לגולשים לראות תמונה אמיתית ומלאה של הצעות התקשורת מכל הספקים במרכז מידע אחד ועושה ככל יכולתו על מנת לפשט את ההליך. ובכל זאת כדי שיוכל לחסוך בכסף וגם להרגיש מרוצה, על הלקוח לדעת לקרוא את כל האותיות הקטנות, להבין ולהשוות. בהצלחה!
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]