סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר

רוצים לקבל הנחה מחברות הסלולר? תתמקחו!

התמקחות נבונה עם חברת הסלולר שבה אתם מנויים כיום, עשויה לחסוך לכם עשרות עד מאות שקלים בחודש - גם מבלי להתנייד למתחרה.

רוצים לקבל הנחה מחברות הסלולר? תתמקחו!

הבשורה הגדולה של הניידות כבר כאן: הכוח עבר לצרכן. בדיקת TheMarker ואתר "כמה זה?" מגלה כי התמקחות נבונה עם חברת הסלולר שבה אתם מנויים כיום, עשויה לחסוך לכם עשרות עד מאות שקלים בחודש - גם מבלי להתנייד למתחרה.

   

בעזרת "כמה זה?" - אתר המבצע השוואות מחירים באינטרנט, סלולר, טלוויזיה, שיחות לחו"ל וטלפוניה בישראל - פנינו לחברות הסלולר בשם מנויים פרטיים שלהן והתמקחנו. בארבעה מתוך חמישה מקרים גם הצלחנו. אמנם לכל לקוח דפוסי שימוש שונים, ולפיכך הוא מקבל הצעות שונות, אבל השורה התחתונה ברורה: ההתמקחות מאוד משתלמת.

כתב: בר חיון (כתב TheMarker).

פלאפון: אחד מתוך שניים

ההתמקחות הראשונה שביצענו עבור אבי - לקוח פרטי ברשת פלאפון שהחשבון החודשי הממוצע שלו הוא 135 שקל בממוצע בלבד - היא דוגמה לכך שלא כל התמקחות עוזרת. ההצעות הראשוניות שהציעה לנו גילי ממחלקת שימור לקוחות לא רק שלא היטיבו עם המנוי, אלא שכלל לא השתלמו לפי דפוסי השימוש שלו. גם אחרי שהתעקשנו לקבל הצעות משתלמות יותר, גילי חזרה אלינו עם הבשורה: אין דרך להוזיל עלויות.

מבדיקת המבצעים הרגילים באתר פלאפון, הצדק אכן עם גילי: אין דרך להוזיל עלויות לדפוס השימוש של אבי. עם זאת, מסלולים משתלמים יותר לא הוצעו כלל. נראה כי על לקוחות שחשבונם החודשי נמוך מהממוצע וקנס היציאה שלהם גבוה (1,050 שקל במקרה של אבי) - לא באמת משתלם להילחם.

ההתמקחות השניה שביצענו עבור יניב, לקוח פרטי, הניבה תוצאות טובות הרבה יותר: למרות שיניב צרכן מודע, הנמצא במסלול מועדף ונרשם להטבות באינטרנט המקנות לו זמן אוויר חינם, ההתמקחות הצליחה לחסוך לו לא מעט כסף.

גם כאן ניסו בתחילה להציע לנו מסלולים וחבילות דקות שלא היטיבו עם דפוס השימוש של יניב. אבל כשהועברנו לשימור הלקוחות ולאחר הפעלת עוד לחץ קטן ("אם זאת ההצעה הסופית, אנחנו בוחרים להתנייד") והמתנה ארוכה על הקו (10 דקות!) חזרה אלינו הנציגה ויקטוריה עם הצעה טובה.

החיסכון שהושג: 104 שקל בחודש

אורנג’: בלי בלבולי מוח

משוחררת מקנס הפרת התחייבות ועם מכשיר שניתן להשתמש בו גם אצל סלקום המתחרה, עמדת המיקוח של עינב, לקוחה פרטית באורנג', היתה לא רעה בכלל, בייחוד כשלוקחים בחשבון שהיא מדברת כ-1,500 דקות בחודש ושולחת כ-2,000 הודעות SMS. למעשה, חשבונה החודשי של עינב הוא פי 3.5 מהממוצע באורנג' - כ-560 שקל.  

אולי היו אלה דפוסי השימוש הכבדים של עינב שגרמו לכך שאורנג' היו היחידים שלא בילבלו לנו את המוח עם אינספור הצעות שלא התאימו לדפוסי השימוש של הלקוחה. נציגת השירות הבטיחה שמנהלת מחלקת קשרי לקוחות בשם מלי תחזור אלינו תוך 48 שעות, וכך היה.

מלי הציעה חבילת דקות המתאימה יותר לדפוסי השימוש של הלקוחה והסכימה גם לוותר על דמי המנוי החודשיים.

החיסכון שהושג: 68 שקל בחודש

סלקום: הגענו לשלב ג’!

משפחת לוי בת חמש הנפשות היא לקוחה נאמנה של סלקום כבר יותר מעשור. בשלוש השנים האחרונות היתה המשפחה מחויבת לחברה עם מסלול תעריפים משפחתי, אך מעבר ל-9 האגורות ששילמו עבור שיחות בינם לבין עצמם, התעריפים ששילמו בשיחות אחרות לא היו אטרקטיוויים במיוחד. במקרה הקיצוני, אם המשפחה שילמה תעריף שנשמע דמיוני בשוק של היום: 1.2 שקלים לדקה בשיחות מחוץ לרשת ו-70 אגורות לדקה בתוך הרשת.

התחייבות המשפחה הסתיימה לפני שלושה חודשים והם רק חיכו לניידות המספרים. התקשרנו עבורם לסלקום ואיימנו במעבר למתחרה. בסלקום אמנם לא היו מעוניינים לאבד חמישה מנויים במכה אחת, אבל הדרך לחיסכון לא היתה קלה.

תחילה נציג השירות הציג בפנינו את התוכניות המשווקות ביותר כעת בסלקום. הבהרנו לו שכלקוחות ותיקים אנו מצפים שיתאמץ מעט יותר. אבל גם ההצעה החדשה שבאה בעקבות זאת עדיין לא השתלמה לעומת התעריף שהציעו לנו בפלאפון. הבענו חוסר שביעות רצון והועברנו אחר כבוד למערך קשרי לקוחות. שם נמסר לנו שנציג יגיע אלינו הביתה להציע מסלולים טובים יותר. התעקשנו לקבל את ההצעה בטלפון ובסופו של דבר (וזה לא היה קל), נאמר לנו שמדובר במסלול בתעריף 37 אגורות לדקה ושלושה מספרים ב-9 אגורות לדקה.

יוסי, הנציג שהגיע לביתנו שוב ניסה למכור לנו את המסלולים הרגילים. רק אחרי שהבהרנו לו שכבר הציעו לנו 37 אגורות לדקה, הוא אמר, כממתיק סוד, שזהו מסלול השייך למה שמכונה בחברה "שלב ג'" בהתמקחויות, אבל הוא לא יכול לאשר אותו, אלא דרך המוסמכים לכך בסלקום. בשיחת טלפון למחלקת קשרי לקוחות אושר ליוסי לכבד את משפחת לוי במבצע המשתלם, ואנחנו רק נותרנו עם התהייה האם להתמקחות יש גם שלב ד'?

החיסכון שהושג: כ-178 שקל בממוצע בחודש לכל אחד מבני המשפחה

מירס: תוסיפו גם דיבורית

גם במירס, כשהתקשרנו בשם ליאת, לקוחה פרטית, העבירו אותנו באופן אוטומטי למחלקת קשרי לקוחות. ליאת נהנית כיום ממסלול שוטרים עם תעריפים מוזלים. נציגת השירות "הזהירה" אותנו שאם נתנייד לחברה מתחרה, נאלץ לשלם את יתרת ההטבה עבור המסלול המיוחד וגם את יתרת החוב על המכשיר, שבו לא ניתן להשתמש אצל המתחרות.

הבהרנו לנציגת השירות כי קנס של כמה מאות שקלים לא מפחיד אותנו ולא ימנע מאיתנו לעבור לחברה מתחרה אם נקבל אצלה תעריפים טובים יותר. נציגת השירות פרשה להתייעצות, שבה אלינו כעבור מספר דקות והציעה 50 דקות חינם בחודש לכל הרשתות במשך ארבעה חודשים. אנחנו דרשנו בנוסף דיבורית חינם לרכב - הטבה שניתנה לליאת כשהצטרפה לחברה, אך לא מומשה ובינתיים פג תוקפה. נענינו בחיוב.

החיסכון שהושג: 19.50 שקל בחודש לארבעה חודשים + התקנת דיבורית לכלי רכב בחינם

המדריך למתמקח המתחיל: שבעה שלבים בדרך להנחה-

ההתמקחות מול חברת הסלולר שלכם אולי נראית מורכבת יותר מלהתמקח בשוק הכרמל, אך היא יעילה לא פחות וברוב המקרים תחסוך הרבה יותר כסף.

התחקיר המקדים שתצטרכו לעשות אינו פחות חשוב מההתמקחות עצמה. ידע הוא כוח וככל שתדעו יותר על דפוסי השימוש שלכם ועל הצעות החברות המתחרות, כך עמדת המיקוח שלכם תהיה טובה יותר.

שלב 1: גלו מה הם דפוסי השימוש שלכם: התקשרו לחברה שלכם ובררו באיזה מסלול אתם נמצאים ומה דפוסי השימוש שלכם בשלושת החודשים האחרונים: כמה הודעות SMS אתם שולחים, כמה אתם מתקשרים בתוך הרשת וכמה מחוצה לה, כמה שיחות אתם עושים בתוך המשפחה והאם יש יעדי שיחה שחוזרים על עצמם. בררו גם האם אתם שייכים למגזר מסויים הזכאי למסלול מוזל. את ההנחות לחלק מהמגזרים חברות הסלולר לא נוהגות לפרסם בריש גלי ולכן מומלץ להציץ באתר "כמה זה" לקבלת הרשימה המלאה.

שלב 2: דעו את יתרונכם: ככל שהחשבונית החודשית שלכם היא מעל הממוצע (135-165 ₪) אתם בעמדת יתרון. כך, גם אם אתם מחוייבים בקנס יציאה גדול ולכאורה פחות שווה לחברות להילחם עליכם, דעו שסיכויי המיקוח שלכם לא רעים בכלל ואל תירתעו ברגע שהחברות ינפנפו בפניכם בגודל קנס היציאה.

שלב 3: בררו מה מציעות המתחרות: זה ללא ספק יעזור בהתמקחות מול החברה שלכם, גם אם היא יודעת שאתם מחוייבים לה ותיאלצו לשלם קנס יציאה אם תתניידו. בכיר באחת החברות סיפר לנו כי ההנחיה, ברוב המקרים, היא להשוות להצעת המתחרות.

שלב 4: בקשו לעבור למחלקת שימור הלקוחות: פתחתם בתהליך מיקוח? הכלל הראשון הוא סבלנות. ברוב המקרים לא תוכלו להגיע להצעה המשתלמת ביותר כבר על ההתחלה ונציגי השירות ינסו להלאות אתכם במבצעים סטנדרטיים. גם אם הם אכן משתלמים יותר לפי דפוס השימוש שלכם, אל תסכימו. דרשו לעבור לטיפול מחלקת שימור הלקוחות.

שלב 5: סרבו להצעה הראשונית: תהיה מה שתהיה ההצעה הראשונית של מחלקת שימור הלקוחות, סרבו לה והתעקשו לקבל תעריפים נמוכים יותר. אם הצגתם הצעה אטרקטיבית של חברה מתחרה, יתכן שנציג השירות יבקש מכם לפקסס לו הוכחה, אבל האמת היא שבמחלקת שימור הלקוחות יודעים בדרך כלל בדיוק מציעות המתחרות. כדי לשדרג את ההצעה הראשונה שקיבלתם, התעקשו על כך שהטלפון הבא שתעשו יהיה לחברה המתחרה, ולכן אתם רוצים לשמוע את ההצעה הטובה ביותר שיש לנציג השירות להציע.

שלב 6: הסכימו לפגישה ביתית: בשלב זה ייתכן שתקבלו הצעה טובה יותר או שיציעו לשלוח נציג אליכם הביתה. מניסיון אתר "כמה זה?" מומלץ להסכים להיפגש עם נציג. עם זאת, כדאי קודם להתעקש לקבל מידע באיזה תעריפים מדובר כדי לקצר את תהליך ההתמקחות הפרונטלית עם הנציג שלא יהסס לנסות להתיש אתכם דרך כל ההצעות הסטנדרטיות מההתחלה.

שלב 7: הקפידו שההצעה תירשם: וודאו בסוף השיחה שהנציג מעדכן את ההצעה האחרונה במחשב כדי שהיא תהיה שרירה בשיחה הבאה, אם תרצו לקחת זמן לחשוב עליה.

בהצלחה!


סקירה זו הינה מארכיון ואינה עדכנית. לסקירות עדכניות עבור לעמוד חבילות סלולר
הרשם לאתר כמהזה ותהנה ממערכת תזכורות לפני סיום מבצע וניוזלטר עם עדכוני מחירים