זכותי הינה חברה ותיקה ומובילה בתחום של מימוש זכויות רפואיות בישראל. בחברה צוות רחב מאוד של רופאים וגורמים מקצועיים נוספים המסייעים בקבלת זכויות כספיות מרשויות המדינה ומחברות הביטוח הפרטיות.

באילו נושאים ניתן לממש זכויות רפואיות בסיוע זכותי?

צוות המומחים של חברת זכותי מתמחה בשבעה נושאים עיקריים בתחום זכויות רפואיות:

פגיעות בעבודה: המוסד לביטוח לאומי מכיר כנפגע עבודה מבוטחים שנפגעו בזמן עבודתם וכן בדרכם אליה או ממנה. הפגיעות לא מוכרות לצמיתות וישנה הגבלת זמן. תביעות אלו יש להגיש במהרה, ולא יותר מ-12 חודשים מקרות האירוע. 

נכות כללית: קצבת נכות כללית היא הקצבה הבסיסית לה זכאים כל תושב או תושבת ישראל מעל גיל 18, שלא מסוגלים להשתכר בשל ליקוי גופני, שכלי או נפשי. זכאות קצבת נכות כללית קיימת גם אם המבוטחים מקבלים שכר, אך הוא שווה ל-25% מהשכר הממוצע, או שההכנסה החודשית הצטמצמה ב-50% או יותר עקב הליקויים. 

תאונות אישיות: תושבים מגיל 18 ומעלה, שטרם מלאו להם 65, זכאים לקבלת דמי תאונה אם נחבלו בגופם מגורם חיצוני ובשל כך איבדו את כושרם לתפקד. יש לבצע בדיקה רפואית תוך 72 שעות מרגע התאונה, או תוך שבועיים במקרים בהם התסמינים עלולים להתגלות רק לאחר 72 שעות. יש להגיש את התביעה תוך 90 ימים מיום התאונה, הגשה לאחר מכן עלולה לבטל את הזכאות.

גמלת ניידות: מוגבלים בניידות בשל ליקויים בגפיים התחתונות מגיל 3 ועד גיל 67, זכאים לגמלת ניידות. לאחר שהוועדה הרפואית קובעת את אחוזי המוגבלות בניידות, ניתן להגיש תביעה לקבלת ההטבות הנלוות. גובה הגמלה נע בין כמה מאות שקלים ועד 8,000 שקלים.

פיצוי לנפגעי פוליו: לפי חוק פיצוי לנפגעי פוליו, קיימת זכאות לפיצוי חד פעמי, מענק או קצבה חודשית, בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו. 

פטור ממס: חלק נכבד מהשכירים בישראל זכאי לפטור ממס עקב בעיות רפואיות מגוונות. למרבה הצער, קיימת לנושא מודעות נמוכה מאוד וכך כספים רבים להם הציבור זכאי לא מגיעים אליו. 

גמלת סיעוד: תושב או תושבת ישראל שהגיעו לגיל פרישה וזקוקים להשגחה קבועה או תלויים באדם אחר לביצוע פעולות בסיסיות, זכאים להטבות ושירותים שונים, כמו למשל מוצרי ספיגה, טיפול במרכז יום לקשיש, שירותי מכבסה, משדר מצוקה ועוד.

באמצעות חברת זכותי ניתן להסתייע בכל מה שקשור בנכות כללית ובקצבת נכות כללית, תאונות עבודה, פטור ממס, אובדן כושר עבודה, ועדות רפואיות, תו נכה, סיעוד, וניידות. 


זכותי מימוש זכויות רפואיות

איך מתבצע התהליך בחברת זכותי?

קביעת פגישה ראשונית: הפגישה הראשונה ניתנת ללא עלות וללא כל התחייבות מצדכם. נציג החברה יקשיב לסיפור שלכם, ישאל שאלות רלוונטיות לבניית התיק הרפואי, וינתח את סיכויי התביעה להתקבל.

ניתוח התיק הרפואי וגיבושו: "זכותי" טיפלה עד היום בעשרות אלפי פניות של לקוחות, כולל חברי ארגונים גדולים כמו ארגוני המורים, קרנות השוטרים, ועוד. הצוות המטפל ידאג למילוי הטפסים ואיסוף התעודות והמסמכים הדרושים לקראת הגשת התביעה. כל לקוח מטופל באופן אישי בהתאם לפרופיל המקרה הייחודי.

הגשת התביעה: חברת זכותי תגיש את התביעה ותכין אתכם לקראת הוועדה הרפואית.

ליווי לאחר התביעה: נציגי זכותי ינתחו את תוצאות הוועדה ויגישו ערעור במקרים הנדירים שאינכם מרוצים מתוצאותיה. החברה מטפלת גם בפטור ממס במקרים שקיימת זכאות להטבה זו. 

כמה זמן התהליך נמשך?

במקרים של הגשת תביעות בנושאי מימוש זכויות רפואיות מול הרשויות, לא ניתן להתחייב לתוצאה תוך זמן מסוים. ישנם מגוון משתנים שמשפיעים על זמן הטיפול שאינם קשורים לחברת זכותי, כמו למשל עומסים משתנים ברשויות ובמוסדות הרלוונטיים, תקופות חגים וחופשות מרוכזות של עובדי הביטוח הלאומי, וכמובן מורכבות התיק שמשתנה מלקוח ללקוחה. חברת זכותי מתחייבת לפעול לקבלת מקסימום זכויות במינימום זמן. לאחר הפגישה הראשונית, אם בחרתם להמשיך בתהליך, ייבנה עבורכם צוות מטפל שכולל רופא, רואה חשבון ומומחה זכויות, שילוו אתכם עד לסיום התהליך.

היתרונות בייעוץ של זכותי למימוש זכויות רפואיות

את התביעה למימוש זכויות רפואיות ניתן להגיש לבד. את הטפסים וההוראות ניתן למצוא באתרי המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ורשויות המס. אולם במקרים שבהם בוחרים להגיש את התביעה באופן עצמאי, האזרחים מוצאים את עצמם נאבקים מול עורכי דין ורופאים שמייצגים את המוסדות ולא את התושבים. אז למה דווקא זכותי?

ניסיון ומיומנות: "זכותי" קיימת משנת 2005 וטיפלה בעשרות אלפי פניות והגישה אלפי תביעות מול כל המוסדות, בכל רמות המורכבות שניתן לדמיין, כולל מטעם אנשים שתביעותיהם נדחו בעבר.

בירוקרטיה: המוסד לביטוח לאומי משלם סכומי כסף עצומים מדי שנה לזכאים לקצבאות נכות וגמלאות מסוגים שונים. כדי למנוע הונאות, קיימים הליכים בירוקרטיים שגורמים גם לאנשים שבאמת מגיעה להם קצבה לוותר על התהליך או להגיש טפסים באופן שגוי ובכך תביעתם נדחית או מתקבלת באופן חלקי. צוות זכותי עוסק בבירוקרטיה במקומכם ומוריד מכם דאגות בנושא הזה. 

איסוף כל המסמכים והאישורים הדרושים: צירפת לתביעה מסמך לא מתאים? מילאת טפסים באופן שגוי כי הם לא מנוסחים באופן בהיר? החסרת בטעות פרט בדיווח המקרה? התביעה תתקבל באופן חלקי עם סכום קצבה נמוך ממה שבאמת מגיע לך, או אפילו תידחה לחלוטין. ליווי של חברה מקצועית לא יאפשר למצב כזה לקרות והתביעה תוגש רק לאחר שהתיק יהיה מלא לחלוטין עם כל התשובות לכל השאלות שעלולות להתעורר. 

כבר הגשתי תביעה לבד ונדחיתי. יש לי סיבה להמשיך לקרוא?

בהחלט כן. דחיית התביעה מהביטוח הלאומי אינה סוף פסוק. גם אם התביעה התקבלה באופן שאינו מספק אתכם וגם אם היא נדחתה לחלוטין - ניתן להגיש ערעור תוך 60 ימים מיום קבלת התשובה. במקרים כאלה ניתן לקבוע פגישה ראשונה ללא תשלום עם חברת זכותי שבה יועץ למימוש זכויות רפואיות יעבור על התיק, יבחן מדוע התביעה נדחתה, ויבנה תיק חדש ומלא באופן שהפעם התביעה תתקבל ותקבלו את מלוא הזכויות הרפואיות המגיעות לכם. 

כמה עולה התהליך?

גובה התשלום לחברות שמייעצות ומייצגות את הלקוחות מול הביטוח הלאומי ורשויות המס הוסדר בחוק הביטוח הלאומי. החל מ-1 בינואר 2020, הסכום המקסימלי שמותר לגבות כדמי פתיחת תיק עומד על 814 שקלים. חברת זכותי גובה את הסכום רק לאחר הפגישה הראשונית ורק אם החלטתם לנהל את התיק שלכם באמצעותה. שכר הטרחה עצמו נגזר באחוזים מהקצבה והוא משולם רק לאחר שמתחילים לקבל את תשלום הקצבה. ניתן לגבות סכום חד פעמי נוסף של 814 שקלים למקבלי קצבה הנמוכה מ-1,222 שקלים שמשלמים שכר טרחה מופחת. כדי להסיר כל דאגה כלכלית מלבכם, בחברת זכותי מתחייבים להחזיר את דמי פתיחת התיק במלואם במקרים שהתביעה שהגשתם נדחית. 

היכן ניתנים שירותי חברת זכותי?

חברת זכותי מפעילה שלושה סניפים בערים הגדולות: סניף תל אביב, סניף ירושלים, וסניף חיפה. כל הסניפים פועלים באזורים קרובים לתחנות רכבת או אוטובוס, עם גישה נוחה למוגבלים בניידות. אולם כדי לפתוח את התיק ולנהל אותו אינכם חייבים להגיע לסניפים, וניתן לעשות הכל בטלפון, בשיחות וידאו, או בפגישה אצלכם בבית. 


מימוש זכויות רפואיות - עוד בתחום