חברת הכפתור מציעה לחצן מצוקה לרכב מחובר למוקד אנושי ומאפשר מענה תוך 30 שניות. מה עלות מערכת הכפתור? באיזה מצבים היא יכולה להועיל? מה יתרונות השירות?...
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
לחצני מצוקה לקשישים יכולים לעשות את ההבדל שבין חיים למוות תוך שניות בודדות. למי כדאי לרכוש לחצן מצוקה, באילו מצבים הם יכולים להועיל, ואילו חברות מציעות את השירות?
לחצן מצוקה הוא אביזר עזר שניתן באמצעותו לקרוא לעזרה רפואית במקרה של מצב חירום. כפתור מצוקה יכול להיות קריטי לחיים בגיל השלישי - ממש מציל חיים. לחצני מצוקה לקשישים מחוברים למוקד שירות רפואי המאויש בכל שעות היממה - בימי חול, שבת וחג, בכל זמן נתון, כשבצד השני עומד לרשות המנויים צוות רפואי מיומן ברפואה מרחוק, שיכול לתת אבחון מהיר, להקפיץ ניידות חירום או אמבולנס במקרה הצורך, ולהפחית את הסיכון לסיבוכים שעלולים להוביל למוות.
לחצן מצוקה לקשישים שסובלים מקשיי תפקוד שונים מוסיף לתחושת ביטחון בבית ומחוצה לו. אם עולה הצורך, הקשיש יודע שמהצד השני של הלחצן מחכה לו איש רפואה שיכול לסייע לו בכל שעות היום. חלק מהקשיים בגיל השלישי הוא החשש שמשהו יקרה, גם של הקשיש וגם של בני משפחתו. מחלות כמו אוסטאופורוזיס שגורמות לדילול העצם יכולות לגרום לכל מעידה קלה להיגמר בשבר, ובמקרה שבו נמצא לחצן מצוקה, טיפול החירום יהיה הרבה יותר מהיר וסיכויי ההחלמה עולים.
בגיל המבוגר, אבחנה מהירה שמביאה לטיפול מהיר זה ממש עניין של חיים ומוות. לחצן מצוקה לקשישים מקצר משמעותית את הזמן שבין הפגיעה או מקרה החירום לבין הטיפול. בשעת לחץ כמו בעת נפילה, פגיעה, או חוסר יכולים לתפקד, הדבר האחרון שמצליחים זה לחשוב בראש צלול, לזכור מספרי טלפון של מוקדי חירום זה כמעט בלתי אפשרי ואף לחפש את מספר המוקד בטלפון עלול לקחת זמן יקר. לחצן מצוקה מחובר באופן ישיר למוקד חירום וניתן לתקשר ישירות דרכו עם אנשי השירות שנותנים מענה במוקד, כלומר אין צורך בטלפון. בנוסף, כל ההיסטוריה רפואית של הקשיש עולה באופן אוטומטי אצל נציג השירות ברקע הקריאה וגם זה חוסך זמן בטיפול.
כפתור מצוקה: סוג של לחצן מצוקה קבוע שממוקם בנקודה מסוימת או נקודות מסוימות בבית. כשמתקינים לחצן מצוקה נייח, חשוב לקחת בחשבון נגישות לכפתור המצוקה, למקם אולי בסמוך לנקודות שבהן עלול לקרות משהו, לא גבוה מדי במקרה של נפילה. הבעיה בלחצן מצוקה קבוע היא בדיוק העובדה שהוא קבוע. הוא נמצא במקום אחד ולא מאפשר גמישות, ניידות ושימוש אם מקרה החירום מתרחש רחוק ממנו.
לחצני מצוקה ניידים: עם ההתקדמות הטכנולוגית, נכנס לשימוש יותר ויותר לחצן מצוקה נייד. ישנם מספר סוגים בעלי שימושים שונים ומקומות ענידה שונים על הגוף אבל הרעיון הבסיסי הוא זהה - לחצן מצוקה נייד מאפשר איתור ואזעקת עזרה בכל רגע נתון ומכל מקום, בבית או מחוץ לבית. רוב לחצני המצוקה הניידים הם חסינים למים ולכן ניתן ואף מומלץ להשתמש בהם בזמן המקלחת, שכן זה המקום הכי מועד לנפילות בבית.
שעון מצוקה: שעון מצוקה הוא כמו שעון חכם שמותאם לשימוש בגיל המבוגר. יש מגוון רחב של חברות שמייצרות את השעונים הללו אבל ברובם ישנו צג מגע בולט עם כיתוב גדול וברור מאוד. שעון המצוקה מאפשר לקבל מסרון עם מיקומו של בעל השעון וניתן גם לענות דרכו לשיחות טלפון ישירות מהנייד. ניתן להגדיר כי בעת נפילה תתבצע התקשרות אוטומטית למספר מסוים, ישנו מד דופק ומד צעדים למעקב, להגדיר תזכורת לקחת תרופות, ובאופן כללי לשרת את הקשיש במספר תחומים בצורה נוחה ומהירה. במקרה שבעל השעון לא מגיב ויש חשש שקרה לו משהו, ניתן להתקשר בשיחה מתפרצת ישירות לשעון כדי לוודא שהכל בסדר.
צמיד מצוקה: גם את צמיד מצוקה לקשישים, כמו שעון המצוקה, עונדים על היד, אבל אין בו את כל האפשרויות החכמות שיש בשעונים. זה בעצם כמו לחצן מצוקה רגיל רק שאפשר לקחת אותו לכל מקום. צמיד מצוקה לקשישים הוא חסין למים ומאפשר להשתמש בו גם במקלחת, במהלך שחייה, או בילוי בים. היתרון שלו על פני לחצן מצוקה רגיל הוא כמובן הניידות, העובדה שהוא תמיד על הקשיש בכל מקום שהוא נמצא ולא צריך להגיע אליו במיוחד כדי להפעיל אותו. גם צמיד מצוקה מחובר למוקד חירום בלחיצת כפתור ומאפשר טיפול מהיר ויעיל מכל מקום. חלק מצמידי המצוקה ניתן לענות כתליון על שרשרת למי שלא נוח לו לענוד על פרק כך היד.
אפליקציית לחצן מצוקה: בטלפונים החכמים ניתן להוריד אפליקציות שמשמשות כלחצן מצוקה. החיסרון באפליקציות על פני לחצני מצוקה אחרים היא שבדרך כלל מדובר בהגדרת אנשי קשר לעת מצוקה, ולא התקשרות ישירה למוקד חירום. לכן איש הקשר שמקבל את ההתראה צריך להזעיק טיפול רפואי כמו אמבולנס או ביקור ביתי. אם מדובר באפליקציה ישירה של מוקד חירום אז בהחלט השימוש בה יותר משמעותי. אפליקציית לחצן מצוקה מיועדת לבני הגיל השלישי שמשתמשים באופן קבוע בטלפונים חכמים וקל להם לתפעל אותם.
נטלי: חברת נטלי היא חברה ותיקה שמספקת שירותי רפואה מרחוק עם מוקד חירום זמין בכל שעות היום ולאורך כל ימות השנה. נטלי שמה דגש על מקצועיות שמבוססת על ניסיון של יותר משלושה עשורים בתחום. ברגע שנלחץ כפתור המצוקה, גם אם מהצד השני אין קול, מיד ידאגו במוקד לשלוח סיוע רפואי לכתובת המנוי כיוון שכל המידע הרלוונטי מוצג לנציג השירות ברגע שנכנסת שיחה, בלי המתנה ובלי שלוחות. זמינות מיידית ומקצועית לכל צרכי המנויים.
שחל: חברת שחל, מחלוצות הרפואה מרחוק בישראל, מספקת פתרונות טכנולוגיים רפואיים חדשניים על מנת להעניק את שירות הרפואה מרחוק, בארץ ובעולם, על הצד הטוב ביותר. שחל מציעים מנוי חודשי חלקי או מלא וניתן לכלול במנוי גם לחצן מצוקה, שירות טלרפואי מסביב לשעון בארץ או בחו״ל, שליחת ניידת רפואית או סייר שיבדוק את האזור סביב הבית אם יש חשש לביטחון האישי של בעל המנוי.
כדאי לדעת שתיתכן זכאות ללחצן מצוקה מביטוח לאומי למקבלי קצבת סיעוד. ״עלות״ השירות היא רבע שעת טיפול מסך כל השעות הטיפול השבועיות אליהן זכאי מקבל הקצבה. כלומר, אם הקשיש זכאי ל-10 שעות טיפול שבועיות והוא מעוניין במימון של לחצן מצוקה, הוא יקבל 9.75 שעות טיפול בשבוע בתוספת לחצן מצוקה.
לחצן מצוקה לקשישים משרה ביטחון גם עבור הקשיש וגם עבור בני משפחתו במידה ויקרה משהו. לחצן מצוקה זמין ונגיש מבטיח טיפול מהיר ומקטין את הסיכון להחמרה במצב. הידיעה שיש מישהו בצד השני שתוך שניות מקבל את כל המידע וההיסטוריה הרפואית ויכול לסייע בזמן אמת, לדאוג לניידת רפואית או אמבולנס במידת הצורך מאפשרת לקשישים רבים לשמור על תפקוד עצמאי בבית שלהם ותחושת ביטחון שיש מי שיעזור להם.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]