
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]
אם בעבר היו לכם בעיות תשלום מול אחת מחברות התקשורת, ייתכן שהיא תסרב להעניק לכם שירות, או תדרוש ערבויות ובטחונות נוספים – והכול על סמך נתוני האשראי שלכם. איך זה קורה? ואיך כרטיס אשראי יכול לעזור? כל התשובות בסקירה.
מאז כניסתו לתוקף של חוק נתוני אשראי והקמת מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, כל פעולה פיננסית כמעט – החל מפתיחת חשבון בנק, דרך נטילת הלוואה ועד לרכישת מוצר בתשלומים – מלווה בבדיקת חיווי אשראי. בדיקה זו מאפשרת לחברות, לרבות חברות תקשורת, להעריך את רמת האמינות והסיכון של לקוח פוטנציאלי.
דירוג האשראי, שמופק על ידי לשכות האשראי המורשות (כגון BDI ו-Dun & Bradstreet דרך "קפטן קרדיט"), משקף את התנהלותכם הכלכלית: האם אתם עומדים בהתחייבויות? האם יש לכם פיגורים או תשלומים חוזרים? האם התנהלותכם מעוררת אמון?
אחד הפרמטרים הבולטים שנלקחים בחשבון בדירוג, הוא האם ברשותכם כרטיס אשראי פעיל. לקוחות שמבצעים הוראות קבע דרך הבנק בלבד – לא רק שמשלמים לרוב עמלות גבוהות יותר (גם לבנק וגם לחברה עצמה), אלא גם מאבדים נקודות קריטיות בדירוג האשראי.
כיום, ניתן לקבל כרטיס אשראי גם למי שהיה בעבר במסורבות, באמצעות הפקדת פיקדון כספי כערובה. כרטיס זה מספק יתרונות ברורים:
ייעוץ כלכלי איכותי מתמקד בשלושה עקרונות:
בסופו של דבר, ידע פיננסי הוא לא מותרות – אלא תנאי בסיסי להתנהלות כלכלית נכונה בעידן המודרני.
הסקירה נכתבה על ידי שי אבו, יועץ פיננסי | יו"ר איגוד יועצים לכלכלת המשפחה.
ט.ל.ח. מצאתם טעות? כתבו לנו ל: [email protected]